Gå til innhold

Stadig flere stygge kommentarer på nettet

VRK18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

finnes det et urovekkende høyt antall folk med stygge holdninger her i landet? 

Stygge og stygge, fru Blom, det kommer jo helt an på hvordan en ser på det. Noen vil gjerne bevare norsk kultur og befolkning, mens andre arbeider for at de begge skal utslettes.

Men spørsmålet er snarere om du forsvarer utsagn som "Reis tilbake til Uggabugga land jævla dyr" og "Fucking Paki's! "

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi ha denne diskusjonen hver eneste gang? Ordbøker og leksikon er gratis.

Fordi noen tullinger i norge ønsker å inkludere mest mulig under rasisme for å stilne kritikere av bl.a religion med rasismeanklager så betyr ikke det at rasisme har noe med religion å gjøre.

Jeg forholder meg til engelske definisjoner, da særnorske tolkninger av utrykk har jeg liten respekt for.

https://www.merriam-webster.com/dictionary/racism

https://en.oxforddictionaries.com/definition/racism

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Det er ofte kommentarfeltene virker hjerneskadet, ja. Men det er ofte det som skrives der harmoniserer bedre med samtalene rundt lunsjbordet på jobben enn det som skrives i innsendte leserinnlegg eller på lederplass. Så jeg vet ikke. Jeg tror kanskje kommentarfeltene bidrar til å kaste et litt mer ærlig lys over ting enn mye annet som er der ute.

Jeg hører noen mener det, men er det virkelig sant? Jeg møter aldri mennesker som uttaler seg på den måten i "virkeligheten". 

Jeg har blitt så gammel at jeg har vært på nett omtrent sålenge nettet har eksistert, og synes at ordbruken og retorikken blir stadig hardere. Kraftige ord som hat brukes så mye at de mer eller mindre mister sin betydning. Stadig fler ser på kommentarfeltene mer som et problem enn en ressurs.

Det gjelder jo ikke bare politiske saker, eller andre kontroversielle saker. Du finner de samme problemene knyttet til enkle ting som film, tv-serier og spill m.m. I de gode gamle dagene var ikke spillforumene stappfulle av troll som skjelte ut alle spillutviklerne for de minste problemer. Nå er det så vanlig at endel spillutviklere ikke ønsker kontakt med "fansen".

Disse som skriker aller høyest og lager mest kvalm ødelegger jo mest for sin egen sak. Synd for dem at de ikke ser ut til å forstå det. 

Lenke til kommentar

Det er masse damer online. Men tror kanskje de samler seg rundt saker de føler er viktige for seg, som kristendom og tom Israel! Kan hende jeg tar for hardt i men i mine Facebook grupper og sånt virker det slik. Eller teller ikke Facebook.

Men ja ernok en del damer som skygger litt unna. Søstera mi (endel yngre) er mye på Tumblr visstnok. Spør ikke sp mye jeg. Men der er det kanskje mer trygge omgivelser?

"Men tror kanskje de samler seg rundt saker de føler er viktige for seg, som kristendom og tom Israel!"

Mener du virkelig at de fleste kvinner på nett er pro kristendom/israel??

Lenke til kommentar

Hvorfor må vi ha denne diskusjonen hver eneste gang? Ordbøker og leksikon er gratis.

Fordi noen tullinger i norge ønsker å inkludere mest mulig under rasisme for å stilne kritikere av bl.a religion med rasismeanklager så betyr ikke det at rasisme har noe med religion å gjøre.

Jeg forholder meg til engelske definisjoner, da særnorske tolkninger av utrykk har jeg liten respekt for.

"Jeg forholder meg til engelske definisjoner, da særnorske tolkninger av utrykk har jeg liten respekt for."

Hvis det norske lengre ikke er bra nok for deg, kanskje du skulle flytte til England?

Lenke til kommentar

Det har ikke så mye med språket å gjøre. Neo-rasisme brukes også i engelsk. Ordbøker blir skrevet etter folkelig bruk, ikke pedantisk semantikk. Slår du opp i Wikipedia så ser du i første setning at det også dekker etnisitet.

Jeg driter egentlig i hva som er rett. Det som irriterer meg er de som tror de slipper unna fordi hat mot muslimer på en måte skal være bedre enn hat mot svarte.

Lenke til kommentar

På Twitter finner du utrolig mye drittslenging mot Trump og konservative. Dødstrusler mot Trump, folk som jubler over de hvite trump-supporterne som ble drept i Las Vegas. Konservative utestenges uten grunn.

Trump selv har jo gått ut på twitter og hintet om massemord..

Lenke til kommentar

Hva med hat mot kristne da. Jan hanvold får radig gjennomgå. Henger ikke på greip. De lyver på han og sier masse ting uten å ha peiling eller satt seg inn i det hele tatt i situasjonen. Modnes snakker om at hane r avslørt??? Hvilken rettsak snakker han om... eksisterer ikke visjon Norge enda?

Det synes jeg blir for dumt. Nordmenn ser på seg som islams forsvarer, men kristne driter de i.

Nei spar meg for den offerrollen. Det finnes uendelig mange saker med gyldig kritikk mot islam, så da skal man også få lov til å rekke fingeren mot noen som skviser minstepensjonister for penger og lønner seg selv millioner av kroner. Begynner noen å skrive "Skitne møkka-kristne, dra ut av Norge", så snakker vi samme kaliber.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Soseks skal ikke kuppe diskusjonen med snakk no Jesus. Men er vel ikke altfor rart å tro at en Gud har skapt verden?

Jesus som Gud tror kristne, men han var jo profet også. Og han sa mye bra sjekk spesielt ut bergprekenen. Matt 5-7. Du er vel ikke så redd en Gud du ikke tror finnes at du ikke klarer lese et ord eller to av det han sa hvis jeg siterer... merkelig greier

Når du bruker Jesus som argument i diskusjonen så må jeg jo påpeke at jeg ikke synes noe om det. Jeg er ikke redd for en eventuell gud og jeg har lest nok av bibel. Ingenting av det som står der er verdt å ha med i en diskusjon om andre ting enn religion da det som blir dratt frem fra bibelen er vanlig fornuft og ting man ikke trenger å bruke for å oppnå et bra resultat.

Merkelige greier at det fortsatt finnes folk som innbiller seg at bibelen, Jesus og Gud på noen som helst måte forsterker et argument som holder mål alene.

Lenke til kommentar

finnes det et urovekkende høyt antall folk med stygge holdninger her i landet? 

Stygge og stygge, fru Blom, det kommer jo helt an på hvordan en ser på det. Noen vil gjerne bevare norsk kultur og befolkning, mens andre arbeider for at de begge skal utslettes. Hvilke av de to holdningene som er stygge, fins det intet objektivt svar på. Hver enkelt må nesten selv avgjøre hvilken side han vil velge i den pågående kampen (eller stille seg nøytral og planlegge å hylle vinneren når striden er over).

"Noen vil gjerne bevare norsk kultur og befolkning, mens andre arbeider for at de begge skal utslettes.​"

Dette var nytt for meg, hvem er det(konkret plx) som arbeider for å utslette  den norske befolkningen?

Lenke til kommentar

På Twitter finner du utrolig mye drittslenging mot Trump og konservative. Dødstrusler mot Trump, folk som jubler over de hvite trump-supporterne som ble drept i Las Vegas. Konservative utestenges uten grunn.

Trump selv har jo gått ut på twitter og hintet om massemord..

Trump slenger dritt om alle som er uenige med ham på twitter. Ikke mye som minner om en ansvarlig president i måten han uttaler seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...