Gå til innhold

Stadig flere stygge kommentarer på nettet

VRK18

Anbefalte innlegg

Er det bare meg, eller flommer nettet over av stygge kommentarer om dagen? Avisartiklers kommentarfelt, YouTube, Facebook... La meg ta noen eksempler fra en YouTube-video jeg så nylig.

Reis tilbake til XXXXXXXXX land jævla XXX

Send disse muslim XXXXX ut av Norge.

Kan vi ikke bare skyte dissa helvetes XXXXXX XXXXXXX snart?

Hva tror dere? Skyldes slike kommentarer lav intelligens og dårlig ordforråd hos folk som ikke vet hvordan de skal argumentere saklig mot det de ser, eller finnes det et urovekkende høyt antall folk med stygge holdninger her i landet? 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg, eller flommer nettet over av rasistiske kommentarer om dagen? Avisartiklers kommentarfelt, YouTube, Facebook... La meg ta noen eksempler fra en YouTube-video jeg så nylig.

Fordi du oppsøker ladde kilder og scroller ned til et umoderert kommentarfelt fullt av anonyme brukere. Dette er internettvarianten av å stikke til slummen og lure på hvorfor man er omringet av skumle folk.

Er muslimer en egen rase?

Hvorfor må vi ha denne diskusjonen hver eneste gang? Ordbøker og leksikon er gratis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva tror dere? Skyldes slike kommentarer lav intelligens og dårlig ordforråd hos folk som ikke vet hvordan de skal argumentere saklig mot det de ser, eller finnes det et urovekkende høyt antall rasister her i landet? 

Ikke mer rasistiske greier enn vanlig. Men noen videoer/artikkler/skriverier genererer mer enn andre selvfølgelig, kommer an på tema ;)

Lav intelligens er det nok ikke, men når ingen viser nyanser så er det litt vanskelig å se dem. Ordforrådene er generellt dårlig i drittslengingsland så det er jo en ting. Så er det jo gjerne de som misliker sterkest som skriker høyest og blir hørt.

I tillegg så kan man ikke akkurat påstå at situasjonen i f.eks. Sverige har gjort så mye bra for folks toleranse når det kommer til visse folk (du vet hvem jeg mener :hmm: ).

Så må man huske at rasismebegrepet er veldig utvannet blitt. De færreste som vil sperre grensene litt bedre og sende fler utlendinger hjem er rasister. Samtidig så har de færreste som vil sperre grensene litt bedre og sende fler utlendinger hjem fornuftige forslag på løsninger og de har heller ikke spesiellt god innsikt i situasjonen som har ført til situasjonen.

Lenke til kommentar

Samtidig så har de færreste som vil sperre grensene litt bedre og sende fler utlendinger hjem fornuftige forslag på løsninger og de har heller ikke spesiellt god innsikt i situasjonen som har ført til situasjonen.

Ja, så på en måte virker det som om de er redde og desperate, men siden de ikke har noen gode løsninger kompenserer de med slike uttalelser. 

Lenke til kommentar

finnes det et urovekkende høyt antall folk med stygge holdninger her i landet? 

Stygge og stygge, fru Blom, det kommer jo helt an på hvordan en ser på det. Noen vil gjerne bevare norsk kultur og befolkning, mens andre arbeider for at de begge skal utslettes. Hvilke av de to holdningene som er stygge, fins det intet objektivt svar på. Hver enkelt må nesten selv avgjøre hvilken side han vil velge i den pågående kampen (eller stille seg nøytral og planlegge å hylle vinneren når striden er over).

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tror nok dessverre vi bare må innse at så lenge det finnes anonyme plattformer å spre eder og galle på så vil noen velge å gjøre nettopp dette. Når det gjelder de som mottar denne er det nok litt blanda drops. Det er helt sikkert mange som skremmes vekk fra det offentlige ordskiftet, noe som er et problem. Samtidig tror jeg også en del prøver å sko seg på denne hetsen, enten ved å vise til den og hevde at slikt beviser noe av ens egne påstander eller ved å trekke oppmerksomhet mot seg selv og skape sympati. Jeg vil påstå at kampanjene vi så mot netthets mot kvinner for noen år siden var et tilfelle av førstnevnte, der "alle" var enige i at dette var noe kvinner var særlig utsatt for, det ble skrevet kronikker og statsministeren innkalte kjente kvinner til møte om temaet. Alt dette til tross for at forskningen viste at menn ble utsatt for like mye netthets som kvinner. Jeg vil tro dette var noe en del organisasjoner og kjente personer tjente på og brukte for å bevise sin virkelighetsbeskrivelses korrekthet, men som jeg samtidig vil tro skremte mange kvinner vekk fra offentligheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel som Jordan Peterson sier - greia er stort sett ikke at menn diskriminerer kvinner, men at det er en vesensforskjell på hvordan menn og kvinner oppfører seg. Menn har av natur en tendens til å ta i kraftigere, og tom. krangle verbalt og fysisk for å hevde seg. Men der en mann har glemt hele greia en time senere, eller er enige om å være uenige, så tar mange kvinner seg utrolig nær.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Er det bare meg, eller flommer nettet over av stygge kommentarer om dagen? Avisartiklers kommentarfelt, YouTube, Facebook... La meg ta noen eksempler fra en YouTube-video jeg så nylig.

Troll vil alltid være troll. Dersom alle bare ignorerte slike mennesker så ville det ikke vært noe problem, men når man driver og mater de så vil de fortsette med oppgulpet sitt.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...