xlpuma Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har en pc med opsett som i signaturen. Men det er et par ting jeg lurer på: • Har hørt at jeg ”bare” har en 512 RAM-brikke. Hvor mye mer utbytte får jeg med en identisk brikke i tillegg? Vet også at detbare er en2700 brikke, men dengår vel an å klokke opp? Noen som har noen settinger på lur her for en stabil overklokking? • Har også lurt på å investere i to Raptor disker fra Western, kjøre OS på den ene, og evt. Videoredigeringsmateriale på den andre og sette disse i raid 0.. Noen som har erfaringer med et sånt opsett? Er det verdt de to tusenlappene i investering? Takker og bukker for svar Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Raptor diskene er fine de, men det funker ikke sånn som du sier der. hvis du kjører dem i RAID 0 , så vil du få 36,7 GB, og kan dermed ikke kjøre OS på den ene og Video på den andre, men det er nok plass til bege deler på den RAID løsningen, og RAID gir jo enda bedre ytelse. Ja, du vil få bedre ytelse med f. eks. 2x 512 eeller 2 x 256. Båndbredden blir større. Klokking kan jeg ikke mye om. Men tror 2700 blir litt knapt, du får kanskje litt raskere, men veldig lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå