magiga Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Skulle ha 80-grense, er satt ned til 50.Måtte kutte fartsgrensen på fylkesveien etter asfaltering Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Produksjonsteknisk feil eller separasjon under transport høres ut som noe asfaltprodusent eller transportør bør stå ansvarlig for og dermed ha massive incentiver for å forhindre. Er det der ansvaret ligger eller er det SVV som tar støyten for andres feil? 3 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Produksjonsteknisk feil eller separasjon under transport høres ut som noe asfaltprodusent eller transportør bør stå ansvarlig for og dermed ha massive incentiver for å forhindre. Er det der ansvaret ligger eller er det SVV som tar støyten for andres feil? Har artikkelen blitt endret etter du skrev innlegget ditt? For jeg ser ikke noe som tilsier at SVV tar støyten her, annet enn at de kommenterer hva som har skjedd. Forøvrig er det rart at nettopp denne gangen blir det ingen kostnadssprekk. Synes det offentlige ofte kommer med kostnadssprekker på gjerne 200-1000%, uten at de da kan si "vi skal ikke betale mer". 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Produksjonsteknisk feil eller separasjon under transport høres ut som noe asfaltprodusent eller transportør bør stå ansvarlig for og dermed ha massive incentiver for å forhindre. Er det der ansvaret ligger eller er det SVV som tar støyten for andres feil?Det er vel ganske vanlig at det er SVV som fronter den slags utad, uten at det sier noe om hvem som tar regningen. Men jo, dette vil typisk være en mangel som entreprenøren er ansvarlig for overfor SVV, og som deres underleverandører igjen er ansvarlig for overfor dem. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Produksjonsteknisk feil eller separasjon under transport høres ut som noe asfaltprodusent eller transportør bør stå ansvarlig for og dermed ha massive incentiver for å forhindre. Er det der ansvaret ligger eller er det SVV som tar støyten for andres feil? Dersom arbeidet som er gjort ikke følger kravet til friksjon er det selvfølgelig entreprenøren som må utbedre dette på egen regning. Lenke til kommentar
threeeyes Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Apropos "bindemiddel" , er det et annet ord for lim? Noen som vet mer presist hvilken type det er? Lenke til kommentar
Boxer4 Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 En grunn til at bindemiddel kommer opp til overflaten, er hvis det har blitt for varmt under asfaltproduksjonen. I følge en som har jobbet med asfaltproduksjon i mange år, hadde de litt lite fokus på å holde riktig temperatur, det går på erfaring. Og da temperaturføleren røyk en gang, gikk det over ett år før de fikk ett nytt manometer for å avlese temperaturen i asfalten de produserte. 1 Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 12. oktober 2017 Del Skrevet 12. oktober 2017 Apropos "bindemiddel" , er det et annet ord for lim? Noen som vet mer presist hvilken type det er? Bitumen som er det seige massen stenene størkner i. I tillegg blandes det vel fiber for å gjøre asfalten enda sterkere. Som en slags microarmering. 1 Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Talentløshet altså... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå