MrLee Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 #Region "text" ...kode... #End Region jeg har forstått det riktig når jeg tror at det bare er en hendig måte å skjule kode på, i.e. å ikke trenge å se den når du jobber i VS.NET? det har ingen innvirkninger på scope på variabler og slikt, sant? Lenke til kommentar
jumbo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cs....asp?frame=true i følge MSDN: --- C# Language Specification 2.5.6 Region directives The region directives are used to explicitly mark regions of source code. pp-region: pp-start-region conditional-sectionopt pp-end-region pp-start-region: whitespaceopt # whitespaceopt region pp-message pp-end-region: whitespaceopt # whitespaceopt endregion pp-message No semantic meaning is attached to a region; regions are intended for use by the programmer or by automated tools to mark a section of source code. The message specified in a #region or #endregion directive likewise has no semantic meaning; it merely serves to identify the region. Matching #region and #endregion directives may have different pp-messages. The lexical processing of a region: #region ... #endregion corresponds exactly to the lexical processing of a conditional compilation directive of the form: #if true ... #endif --- når det gjelder å skjule kode har du kanskje noen hendige "+"er og "-"er til venstre for hver funksjon/kommentar/region etc... disse er til for å kunne skjule koden. Meget hendig. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 okei, da fikk jeg bekrefta mistanken Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå