Gå til innhold

Tesla-sjefen om leveringsstart på Model 3: Må «anta det verste»


Anbefalte innlegg

 

Jeg tviler sterkt på at Tesla har et mer moderne samlebånd enn andre bilprodusenter. De fleste bilprodusentene investerer kontinuerlig milliarder av kroner for å ha de aller mest effektive produksjonslinjene og den beste kvaliteten. Det er ikke mange bransjer som opplever hardere konkurranse og krav til stadig effektivisering enn bilbransjen.

 

 

https://thelastdriverlicenseholder.com/2016/10/13/former-audi-head-of-production-tesla-is-7-years-ahead/

 

Former Audi head of production: “Tesla is 7 years ahead”

Endret av trikola
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Med så store produksjonsproblemer fra en uerfaren produsent blinker alle mine varsellamper. Kvaliteten på disse bilene kan umulig bli god. Når den heller ikke kommer med tilhengerfeste ser jeg ingen grunn til å vente på den. Mye tryggere å bestille en utgave av nye Leaf, som ikke har noen leveringsproblemer og garantert høyere kvalitet.

 

Modell 3 er Teslas første egenproduserte bil, Modell S og X er basert på forrige Mercedes E-klasse, og Mergedes ingeniører har nok hjulpet Tesla mye med disse.

La meg gjette, Teslas *egentlige* problem er at de ikke lager hydrogenbiler? Drevet av hydrogen produsert på fornybar 'overskuddskraft'? :p

Med alle "fordelene" man får med en forbrenningsmotor med flere hundre slitedeler og en elmotor og batteripakke i tillegg.

 

Hvor ofte har man hørt om setebytter fra de tradisjonelle produsentene? Tipper de heller ser igjennom fingrene hvis de merker det bare er feil på de tusentallsførste bilene de har produsert og heller setter av litt penger til advokater når de står med møkk over anklene pga feil med airbag etc. Tipper Tesla er vel så nøye som andre produsenter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det produksjonsproblemer eller problemer med design/komponenter? Begge deler? Artikkelen er noe uklar.

 

Enig, vi får lite informajson om årsak...Problemene må heller ikke være knyttet til bilen/komponenter. Det kan være innkjøringsproblemer med roboter som setter bilen sammen, eller veldig sannsynlig en kombinasjon. Feks. at en komponent ikke lar seg innstallere av en robot i høy hastighet uten at man får en for høy feilrate. Dette vil bremese produksjonen i alle etterfølgende ledd pluss at man må bruke resurser på å rette feilen.

Lenke til kommentar

 

Er det produksjonsproblemer eller problemer med design/komponenter? Begge deler? Artikkelen er noe uklar.

Enig, vi får lite informajson om årsak...Problemene må heller ikke være knyttet til bilen/komponenter. Det kan være innkjøringsproblemer med roboter som setter bilen sammen, eller veldig sannsynlig en kombinasjon. Feks. at en komponent ikke lar seg innstallere av en robot i høy hastighet uten at man får en for høy feilrate. Dette vil bremese produksjonen i alle etterfølgende ledd pluss at man må bruke resurser på å rette feilen.

 

Stemmer, en av tingene jeg har sett diskutert er sveising og sammenstilling. De opplever problemer med dette da de er vant til aluminium fra model S/X. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...