trikola Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Jeg tviler sterkt på at Tesla har et mer moderne samlebånd enn andre bilprodusenter. De fleste bilprodusentene investerer kontinuerlig milliarder av kroner for å ha de aller mest effektive produksjonslinjene og den beste kvaliteten. Det er ikke mange bransjer som opplever hardere konkurranse og krav til stadig effektivisering enn bilbransjen. https://thelastdriverlicenseholder.com/2016/10/13/former-audi-head-of-production-tesla-is-7-years-ahead/ Former Audi head of production: “Tesla is 7 years ahead” Endret 10. oktober 2017 av trikola Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Tesla Model S burde egentlig hatt flere deler fra Mercedes. De er jo milevis unna hva angår fit and finish og byggkvalitet. På samme måte som andre elbil leverandører burde hatt SW og HW fra Tesla for å produsere gode nok alternativer Men jeg er forøvrig enig, Tyskere er bedre på kvaliteten. Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Med så store produksjonsproblemer fra en uerfaren produsent blinker alle mine varsellamper. Kvaliteten på disse bilene kan umulig bli god. Når den heller ikke kommer med tilhengerfeste ser jeg ingen grunn til å vente på den. Mye tryggere å bestille en utgave av nye Leaf, som ikke har noen leveringsproblemer og garantert høyere kvalitet. Modell 3 er Teslas første egenproduserte bil, Modell S og X er basert på forrige Mercedes E-klasse, og Mergedes ingeniører har nok hjulpet Tesla mye med disse. La meg gjette, Teslas *egentlige* problem er at de ikke lager hydrogenbiler? Drevet av hydrogen produsert på fornybar 'overskuddskraft'? Med alle "fordelene" man får med en forbrenningsmotor med flere hundre slitedeler og en elmotor og batteripakke i tillegg. Hvor ofte har man hørt om setebytter fra de tradisjonelle produsentene? Tipper de heller ser igjennom fingrene hvis de merker det bare er feil på de tusentallsførste bilene de har produsert og heller setter av litt penger til advokater når de står med møkk over anklene pga feil med airbag etc. Tipper Tesla er vel så nøye som andre produsenter. Lenke til kommentar
Bad_Mojo Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Er det produksjonsproblemer eller problemer med design/komponenter? Begge deler? Artikkelen er noe uklar. Enig, vi får lite informajson om årsak...Problemene må heller ikke være knyttet til bilen/komponenter. Det kan være innkjøringsproblemer med roboter som setter bilen sammen, eller veldig sannsynlig en kombinasjon. Feks. at en komponent ikke lar seg innstallere av en robot i høy hastighet uten at man får en for høy feilrate. Dette vil bremese produksjonen i alle etterfølgende ledd pluss at man må bruke resurser på å rette feilen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. november 2017 Del Skrevet 1. november 2017 Er det produksjonsproblemer eller problemer med design/komponenter? Begge deler? Artikkelen er noe uklar. Enig, vi får lite informajson om årsak...Problemene må heller ikke være knyttet til bilen/komponenter. Det kan være innkjøringsproblemer med roboter som setter bilen sammen, eller veldig sannsynlig en kombinasjon. Feks. at en komponent ikke lar seg innstallere av en robot i høy hastighet uten at man får en for høy feilrate. Dette vil bremese produksjonen i alle etterfølgende ledd pluss at man må bruke resurser på å rette feilen. Stemmer, en av tingene jeg har sett diskutert er sveising og sammenstilling. De opplever problemer med dette da de er vant til aluminium fra model S/X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå