Gå til innhold

Den åpne Star Wars Battlefront II-betaen forlenges


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Folk kan virkelig ikke å lese ser jeg...

Loot crate gir absolutt ikke pay to win.

Er faktisk ikke en eneste av de fire soldat klassene som får noen som helst fordel av de kortene som var i betaen.

Hva gjelder det å være udødelige, så gjelder dette boba, når han bruker en rakett, mens han er i luften. Altså i under et halvt sekund, når han normalt sett ikke vil bli truffet allikevel.

 

Ellers så er systemet veldig annerledes enn slik det vil være i fullversjonen. Hvilket det faktisk står skrevet i betaen.

Og støtter du ikke dette så kan du versågod betale for sesong pass og dlc.

 

The total biscuit er ikke enig med deg. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YMDGPSWWA18

Han sier selv mye feil i den videoen når det gjelder star wars, men sier også at han ikke har spilt det noe særlig.

 

 

Du har ikke noen beviser for det du påstår regner jeg med?

De videoen selv.

Lenke til kommentar

 

 

Enig med AngryJoe her, dette er sånn det er i Free2Play-spill, ikke AAA-titler. Dette er ræva, men ikke overraskende (NBA?)

Så du vil heller betale for dlc, og splitte spillerne mellom dem som betaler, og dem som ikke gidder?

 

Det er ingen krav om å kjøpe DLC. Hva er det du prøver å forsvare her? At det er OK å få en 100% boost etter x-antall Star Cards, som du ikke en gang har noen tall på, siden alt er random, eller hva er det? Du ser ikke at dette er en måte å få folk til å gamble?

Om du ikke kjøper dlc så får du ikke tilgang til 12 kart, og 20+ våpen. De andre kommer til å ha dem. Blant dem kan det godt være et veldig bra våpen.

Du får heller ikke tilgang til 4-5 nye gamemodes, så når alle spiller en type, blir du alene om den du spiller.

Man ser dette på tidligere battlefront og battlefield spill.

 

Den 100% boosten gjelder 1 karakter, som du selv ikke kan bestemme om du vil spille som, og gjelder kun mens du bruker en jetpack, og avfyrer en rakett. Dette varer i under et halvt sekund i spillet, og karakteren du spiller som har fra før av 400 mer hp enn de andre soldatene. Det gir ham på ingen måte en fordel.

 

Dessuten får man Loot crates av å spille. Veldig mange, veldig fort.

Hva som er i dem når spillet kommer ut er det enda ingen som vet, men de er betydelig buffet i beta for at folk skal få prøve alt.

 

Overwatch har samme system.

Lenke til kommentar

 

Overwatch har samme system.

 

 

I Overwatch får man kun kosmetiske items. Ingenting av det du kan få fra lootcrates i Overwatch gir noen fordel i gameplay, kun hvordan ting ser ut.

 

I Battlefront 2 får man kort fra lootcrates som gjør at våpen gjør mer skade, man tåler mer, man skyter raskere osv. I tillegg er det helt random hva man får. I alle andre spill med progresjon så vil man kunne forbedre karakter A ved å spille karakter A mye. I Battlefront 2 får man upgrades til en random klasse/våpen/skip/whatever. Du kan spille som A,B eller C og få oppgraderinger til X, Y eller Z uten å noen gang ha spilt dem. I tillegg så kan du altså kjøpe disse for ekte penger. Dette er selve definisjonen på Pay2Win.

 

Dette er en modell man forbinder med spill som ikke krever en betaling for å kunne spille. At et AAA spill fra DICE og EA kjører en slik modell er ganske ufattelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Overwatch har samme system.

 

 

I Overwatch får man kun kosmetiske items. Ingenting av det du kan få fra lootcrates i Overwatch gir noen fordel i gameplay, kun hvordan ting ser ut.

 

I Battlefront 2 får man kort fra lootcrates som gjør at våpen gjør mer skade, man tåler mer, man skyter raskere osv. I tillegg er det helt random hva man får. I alle andre spill med progresjon så vil man kunne forbedre karakter A ved å spille karakter A mye. I Battlefront 2 får man upgrades til en random klasse/våpen/skip/whatever. Du kan spille som A,B eller C og få oppgraderinger til X, Y eller Z uten å noen gang ha spilt dem. I tillegg så kan du altså kjøpe disse for ekte penger. Dette er selve definisjonen på Pay2Win.

 

Dette er en modell man forbinder med spill som ikke krever en betaling for å kunne spille. At et AAA spill fra DICE og EA kjører en slik modell er ganske ufattelig.

I battlefront 2 beta får man kort* det står klart å tydelig at måten Loot crates fungerer på kun gjelder for beta.

Det er ingen kort som gjør at soldatene tåler mer, skyter fortere eller skader mere.

Du får et antall credits, og et antall deler etter hver runde.

Deler brukes til å kjøpe kort, våpen, eller oppgradere.

Det koster 40-100 deler å kjøpe ting, og jeg får rundt 15 hver runde.

 

Så du vil heller ha 5 dlc pakker til 170kr hver? Slik som battlefront 1, battlefield 3,4 og 1??

Lenke til kommentar

 

...det står klart å tydelig at måten Loot crates fungerer på kun gjelder for beta.

Det er ingen kort som gjør at soldatene tåler mer, skyter fortere eller skader mere.

 

 

Så du vil heller ha 5 dlc pakker til 170kr hver? Slik som battlefront 1, battlefield 3,4 og 1??

 

 

Bare fordi det står at noe er slik nå i betaen betyr ikke at det vil forandres til release. At de påstår det bare er slik for betaen betyr heller ikke at vi skal vente til release med å fortelle hva vi synes. Det er nettopp det beta testing er til for, teste ting og gi  tilbakemelding til utvikler.

 

 

Her er noen eksempel på kort som unektelig vil gi fordel til noen som har tilgang på dem https://imgur.com/a/Q4UAF

 

DotA2 og Overwatch er eksempler på spill som gjør dette rett, der kan man ikke kjøpe seg til ting som gir fordeler i spillet.

Jeg vil ikke ha et system som deler ut upgrades randomly. Jeg vil ha et progresjonssystem hvor jeg bygger en klasse/skip/whatever ved å spille som nettopp den klassen/skipet/whatever. Jeg vil ha et system som ikke favoriserer dem som kaster hundrevis av kroner til utviklerne. Jeg vil ha et system hvor items fra loot crates ikke påvirker gameplayet.

Lenke til kommentar

 

 

...det står klart å tydelig at måten Loot crates fungerer på kun gjelder for beta.

Det er ingen kort som gjør at soldatene tåler mer, skyter fortere eller skader mere.

 

 

Så du vil heller ha 5 dlc pakker til 170kr hver? Slik som battlefront 1, battlefield 3,4 og 1??

 

 

Bare fordi det står at noe er slik nå i betaen betyr ikke at det vil forandres til release. At de påstår det bare er slik for betaen betyr heller ikke at vi skal vente til release med å fortelle hva vi synes. Det er nettopp det beta testing er til for, teste ting og gi  tilbakemelding til utvikler.

 

 

Her er noen eksempel på kort som unektelig vil gi fordel til noen som har tilgang på dem https://imgur.com/a/Q4UAF

 

DotA2 og Overwatch er eksempler på spill som gjør dette rett, der kan man ikke kjøpe seg til ting som gir fordeler i spillet.

Jeg vil ikke ha et system som deler ut upgrades randomly. Jeg vil ha et progresjonssystem hvor jeg bygger en klasse/skip/whatever ved å spille som nettopp den klassen/skipet/whatever. Jeg vil ha et system som ikke favoriserer dem som kaster hundrevis av kroner til utviklerne. Jeg vil ha et system hvor items fra loot crates ikke påvirker gameplayet.

Første kort er til en klasse du ikke kan velge å spille.

2-5 gir absolutt ikke noen fordeler med tanke på hvordan spillet fungerer.

6 gjør at du tåler 2 salver, istedenfor 1. Men er kun tilgjengelig på bombefly, de er mye større og tregere, og de brukes ikke mot spillere, men mot objektiv.

 

Du vil ha dlc altså.

Lenke til kommentar

Dessuten, slike ting ødelegger for competetive gaming, kan jo bare stacke kort som bare det og unlucke alle våpen med attachments før alle andre ved å kjøpe kort for å få tak på scraps. Er det rettferdig da?

 

Kan man det? Det vet vi ikke.

Og selv om man kan, de gir IKKE fordeler!

Lenke til kommentar

 

Visst dette er veien EA skal gå med spillene sine, så blir det boikott fra min side. Pay2Win hører ikke hjemme i noen spill, å spesielt ikke i et AAA spill som de tar full pris for.

Bra det ikke går an å kjøpe fordeler da.

 

Det er jo nettopp det du kan, å det er derfor folk reagerer. Visst du ser klippet av AngryJoe litt lengere bak i tråden, så ser man et godt eksempel på Pay2Win. 

Lenke til kommentar

 

 

Visst dette er veien EA skal gå med spillene sine, så blir det boikott fra min side. Pay2Win hører ikke hjemme i noen spill, å spesielt ikke i et AAA spill som de tar full pris for.

Bra det ikke går an å kjøpe fordeler da.

 

Det er jo nettopp det du kan, å det er derfor folk reagerer. Visst du ser klippet av AngryJoe litt lengere bak i tråden, så ser man et godt eksempel på Pay2Win. 

Om du går gjennom hvert eneste kort i betaen, og hvordan de påvirker gameplay, så vil du se at ikke et eneste av dem gir noen fordeler over spillere uten det kortet.

Lenke til kommentar

 

Lars Isaksen, du er uinformert. Slutt å vær så ekstremt dogmatisk.

Bra å se at det er flere som ikke gidder lese gjennom ting, prøve ut ting, etc.

Artigere å henge seg på de andre?

 

Okei, siden du fortsetter å late som om du vet hva du prater om så skal jeg la tvilen komme til gode og gi deg noen argumenter, selv om jeg nekter å tro på at du kommer til å ta stilling til noe av dette.

 

Først av alt, om du ikke leste det selv, så var jeg nummer to som skrev i denne tråden, og adresserte mine bekymringer rundt pay2win allerede da, lenge før du startet med noe av det bullshittet du holder på med nå. Så nei, jeg henger meg ikke på andre. Det er heller ikke meningen til en youtuber eller lignende, dette er mine egne ord. Etter hundrevis av timer i BF1 og nå allerede 25 i BF2, i tillegg til tusenvis av timer i andre online-skytespill så er jeg fint kapabel til å ha mine egne meninger. Forskjellen på meg og deg er at du presenterer dine som fakta. Slutt med det.

 

Så til faktiske ingame-argumenter:

 

1. "Kortene gir absolutt ingen fordel ingame"

Kanskje du bare liker å spissformulere ting her, men ro ned reka litt. "Faster recharge time", "faster health regen", "more melee damage" og diverste stealth-oppgraderinger (for kun å nevne de mer vanlige) er alle sammen fordeler. Hvis du ikke tror det, er du tilbakestående. En helt annen diskusjon er hvorvidt fordelene er såpass små at de ikke utgjør noen viktig forskjell. Gi meg en lyd hvis du vil ta den, så kan jeg gjerne gi deg noen mattestykker som definitivt backer argumentet om at fordelene kan bli store og viktige.

 

Glemte jeg å nevne at den eneste måten å levle opp en character for å få tilgang til flere card slots (og potensielt mye annet vi ikke vet om enda), er ved å unlocke starcards? Hvor idiotisk er ikke det? Dette må være det første spillet i historien hvor du kan direkte kjøpe deg til høyre levels.

 

2. "Det går ikke an å kjøpe lootboxes for ekte penger i betaen, så da må vi slutte å spekulere i om det går an til launch"

Kanskje du aldri har spilt et onlinespill noen gang før. Eller kanskje du ikke har gjort det siden de originale Battlefront-spillene for ti år siden. I så fall la meg opplyse deg. PUBG, Call of Duty, Counter-Strike, Overwatch, TF2, League of Legends, Dota 2, Hearthstone, Runescape. Hva har alle til felles? De har online-spilling, de er svært pupulære, og de har en eller annen form for ingame-gambling med ekte penger. Jo, og Battlefield 1. Den glemte jeg nesten. Det forrige spillet til Dice hadde også dette. Så hvis du tror at de kommer til å introdusere lootcrates i Battlefront og ikke gi folk muligheten for å kjøpe den for ekte penger, så vet du ikke hva du prater om.

 

Men egentlig tror jeg du vet mer enn du tror du vet, du bare vet ikke hvordan du skal argumentere for deg. For like ofte som du sier at lootcrates kanskje ikke kan kjøpes for penger, så spør du folk om de heller ville betalt for DLC-er. Litt motsigene spørsmål å stille folk, om du ikke allerede regner med at nettopp lootcrates blir selskapets alternative form for inntjening etter launch? Lootcrates kommer til å koste penger, de gjør det bare ikke nå fordi det er en beta, og den varer i en uke. Det skjønner til og med du.

 

3. "Det er bedre å betale for mikrotransaksjoner enn DLC-er og season pass"

Dette er selvsagt 100% subjektivt, og hva folk måtte mene om det kommer nok til å avhenge litt av deres egen økonomiske situasjon. Men her kommer ihvertfall min mening om saken: Jeg ville definitivt heller betalt for season pass og DLC-er enn å gjøre starcards tigjengelig via ingame-gambling. Mikrotransaksjoner i trippel-A-spill til 600 kroner er en latterlig uting som gjør konsumerne misfornøyde. Call of Duty-communityet er et veldig godt eksempel på dette. Det er ikke sammenlignbart med pengemodellen vi ser i spill som CS, Overwatch og PUBG, som for det første koster mindre, men i tillegg slipper de ikke en versjon av spillet hvert eller annenhvert år.

 

Battlefront derimot, koster 600 kroner, blir utdatert til neste år når halve spillerbasen går over til det neste Battlefield, og dør ut om to år når resten går over til neste Battlefront. Ikke nok med det, men de har mikrotransaksjoner som ikke bare gir deg kosmetiske valg, men også fordeler i spillet. Fra før av tror jeg League of Legends og Hearthstone delte førsteplassen som de dårligste betalingsmodellene i historien, siden folk som ikke bruker penger på dem ligger tusen hoder bak alle andre. Men de er i det minste gratisspill i utgangspunktet. Battlefront 2 tar kaka på begge disse, det er det ingen tvil om.

 

Ekstra ille er det når Battlefront gjerne søker mer mot den yngre garde enn det Battlefield-spillene gjør. Da er det kvalmt å tenke på at EA nå kommer til å tjene seg søkkrike på små barn som spiller rulett med foreldrenes penger. Man skal tidlig krøkes, hva?

Endret av Sanchez_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...