Gå til innhold

Hvilken gaming PC skal jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Hei

Min sønn på 15 år, trenger en ny gaming pc. 

Som mor har jeg null peiling på sånt no, og må derfor søke "proff" hjelp!

Han spiller blant annet LOL og mye annet jeg ikke aner hva heter for noe. Men den stasjonære pc han har, er gammel og dårlig (sier han selv) og ikke minst en stor firkanta kloss!

Så det ble jo litt penger til konfirmasjonen, så jeg sa han kan jo bruke noe på en ny gaming pc da dette er hobbyen hans. Grunnen til at han ikke gjør dette selv, er fordi han heller ikke har noe peiling på dette. Han har autisme og har ikke tålmodighet til å søke og undersøke. Derfor gjør jeg det.

Så jeg trenger da hjelp fra dere eksperter på hva må man ut med for en god pc og helst linker til de, så jeg kan lagre navn og div.

Får man noe ok for ca 5000,-?

han ønsker seg to skjermer også, så om dere har noen tips, så tar jeg imot med stor takk!

På forhånd tusen takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite spesifikt å hjelpe med. Men 5000,- med to skjermer er veldig lite dessverre. Selv om skjermene er helt basic, så går det fort 2000,- bare der. Selv 5000,- er nok litt lite for en stasjonær, ville heller gått litt opp slik at maskinen holder lengre enn over jul ;) 

Lenke til kommentar

Hei

Min sønn på 15 år, trenger en ny gaming pc. 

Som mor har jeg null peiling på sånt no, og må derfor søke "proff" hjelp!

Han spiller blant annet LOL og mye annet jeg ikke aner hva heter for noe. Men den stasjonære pc han har, er gammel og dårlig (sier han selv) og ikke minst en stor firkanta kloss!

Så det ble jo litt penger til konfirmasjonen, så jeg sa han kan jo bruke noe på en ny gaming pc da dette er hobbyen hans. Grunnen til at han ikke gjør dette selv, er fordi han heller ikke har noe peiling på dette. Han har autisme og har ikke tålmodighet til å søke og undersøke. Derfor gjør jeg det.

Så jeg trenger da hjelp fra dere eksperter på hva må man ut med for en god pc og helst linker til de, så jeg kan lagre navn og div.

Får man noe ok for ca 5000,-?

han ønsker seg to skjermer også, så om dere har noen tips, så tar jeg imot med stor takk!

På forhånd tusen takk for hjelpen:)

Hvis dere bor i Oslo-området ville jeg kjøpt denne umiddelbart:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104036476

4000kr, med litt flaks får du den for 3500kr.

Tror ikke du finner noe særlig bedre til den prisen - og den maskinen er omtrent dobbelt så rask som det jeg spiller på så jeg tror sønnen din blir veldig fornøyd.

På sikt kan det oppgraderes med en SSD-harddisk som koster fra 500kr, da blir det generelt sett mindre ventetid når maskinen jobber med noe.

Hvis du ikke er vant med data vil du trenge hjelp med å oppgradere.

Skjermer finner du og rimelig på finn.no, jeg ville sett etter to like skjermer. Det ser penere ut på skrivebordet med identiske skjermer.

Lykke til :)

Endret av IntelAmdAti
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er det dessverre vanskelig å fjern hjelpe med, men om du opplyser om hvor i landet du holder til så er jeg sikker på en lokal bruker kan ha en samtale med deg og din sønn og hjelpe bedre enn vi kan uten å ha alle opplysninger vi trenger.

Bor du i nærheten av Ålesund kan jeg hjelpe, og jeg er ikke i tvil om du finner andre som er villig til å hjelpe andre plasser i landet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...