VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg ser aldri på TV-serier og kjeder meg halvt i hjel hver gang jeg skal prøve å se på noe. Alle andre ser jo masse på TV-serier og snakker mye om det, og jeg har ikke noe å bidra med i diskusjonene. Så hvordan kan man bl ibedre til å se på TV-serier? Tips til hva man bør starte med? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Enkelt. Du setter deg ned, slår av mobil og andre distraksjoner og så ser du rett og slett på seriene. Om det ikke engasjerer deg med en gang så får så være. Du tilegner deg hvertfall nok informasjon om seriene til å kunne delta i diskusjonen. Se på det som hjemmelekser fra skolen. Hvor du skal begynne er ikke så lett å svare på. Hva er det de rundt deg ser på? Det er et godt sted å begynne. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg ser bare serier som har som har sammenheng gjennom hele sesongen. 1 Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Jeg ser aldri på TV-serier og kjeder meg halvt i hjel hver gang jeg skal prøve å se på noe. Alle andre ser jo masse på TV-serier og snakker mye om det, og jeg har ikke noe å bidra med i diskusjonene. Så hvordan kan man bl ibedre til å se på TV-serier? Tips til hva man bør starte med? Kommer an på hva du liker. Når du ser film, foretrekker du action, sci-fi, superhelter, komedier eller drama? Finnes jo haugevis av gode serier innenfor alle disse sjangerne. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det? 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Dersom du eigentleg ikkje har interesse for TV-seriar, men likevell vil vite nok om seriane til å kunne henge med i samtalane så vil eg anbefale at du søker på youtube etter oppsumeringsvideoar. Som f.eks: https://www.youtube.com/watch?v=GOdbnbQ5n3Y "Game of Thrones Seasons 1–6 in 5 Minutes" Om du uansett ikkje vil bruke tid på TV-seriar så er det like greit å berre skumme gjennom spoilerane frå dei største seriane slik at du i det minste har grunnleggande kjennskap til kvifor folk snakkar så mykje om the red wedding frå game of thrones, the hatch frå lost eller kva som var greia med making a murderer. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting 1 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Se seriene i 1.25-1.5x hastighet, så går det litt raskere.. Dette er egentlig noe alle bør gjøre med typiske "tidsfordriv"-serier. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Begynn på Netflix, der er det massevis av bra serier. Mye å velge i. Jeg ser serier hver dag. Så ikke noe tidligere. Utrolig bra tidsfordriv. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Se seriene i 1.25-1.5x hastighet, så går det litt raskere.. Dette er egentlig noe alle bør gjøre med typiske "tidsfordriv"-serier. Lol 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting Skjønner det med noen ting, men her er det snakk om å svi av hundrevis og kanskje tusenvis av timer bare for å kunne være med på en samtale. Det er litt forskjell fra å være med på et familieselskap man gjerne ville ha droppet. Det går stort sett dårlig å bare se sammendrag også da folk brått snakker om ting som ikke er med i et sammendrag. Kjører man på 1.5-2 ganger hastighet så får man kanskje ikke med seg vitale deler av en samtale, det er ikke lett å få med seg ting skikkelig når man øker hastigheten, jeg har prøvd. Uansett så halverer man bare antall timer så det blir alikevel ganske mange når det er snakk om en serie. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting Ja, det er det jeg tenker. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting Skjønner det med noen ting, men her er det snakk om å svi av hundrevis og kanskje tusenvis av timer bare for å kunne være med på en samtale. Det er litt forskjell fra å være med på et familieselskap man gjerne ville ha droppet. Det går stort sett dårlig å bare se sammendrag også da folk brått snakker om ting som ikke er med i et sammendrag. Kjører man på 1.5-2 ganger hastighet så får man kanskje ikke med seg vitale deler av en samtale, det er ikke lett å få med seg ting skikkelig når man øker hastigheten, jeg har prøvd. Uansett så halverer man bare antall timer så det blir alikevel ganske mange når det er snakk om en serie. Er ikke interessert i å bruke så mye tid. Tipset med å se sammendrag var ganske bra, synes jeg. Da får man i hvert fall litt innsikt i hva handlingen går ut på og får et inntrykk av karakterene som er med i serien. Lenke til kommentar
Kaneltryne Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) First world problems Jeg er også elendig til å se på tv- serier, er altfor skeptisk til alle nye tv serier, og det skal mye til for å få meg til å ville begynne å se en ny serie. Prøvde å se game of thrones, men etter 5 minutter tenkte jeg bare ''nei, dette var teit og kjedelig''. Men jeg har begynt og i det minste være tålmodig nok til å se ferdig 1. episode av tv serier, plutselig får jeg lyst til å se 2. episode, også er jeg som regel hekta etter det. Tipset er hvertfall og bare sette deg ned og se ferdig første episoden, så ser du hvor lysten du er på å se mer av det. Endret 10. oktober 2017 av Kaneltryne Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Finn en serie du liker. Føler du deg tvunget til å se på TV-serier så ser du feil serie. 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Å se på TV er jo stor grad totalt bortkastet tid. De aller fleste ser på TV fordi de ikke har noe annet å gjøre, å kjeder seg. Dersom du kjeder deg når du ser på TV, og heller vil gjøre noe annet, så se på det som en velsignelse. Hold deg heller unna fjernsynsapparatet så lenge du kan, å gjør noe produktivt i stedet. Endret 10. oktober 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting Skjønner det med noen ting, men her er det snakk om å svi av hundrevis og kanskje tusenvis av timer bare for å kunne være med på en samtale. Det er litt forskjell fra å være med på et familieselskap man gjerne ville ha droppet. Det går stort sett dårlig å bare se sammendrag også da folk brått snakker om ting som ikke er med i et sammendrag. Kjører man på 1.5-2 ganger hastighet så får man kanskje ikke med seg vitale deler av en samtale, det er ikke lett å få med seg ting skikkelig når man øker hastigheten, jeg har prøvd. Uansett så halverer man bare antall timer så det blir alikevel ganske mange når det er snakk om en serie. Er ikke interessert i å bruke så mye tid. Tipset med å se sammendrag var ganske bra, synes jeg. Da får man i hvert fall litt innsikt i hva handlingen går ut på og får et inntrykk av karakterene som er med i serien. Det blir enda verre hvis man ser et sammendrag og får et inntrykk/grunnlag på den måten. "Haha han Ross er en spesiell skrue", "Ja, husker du den episoden da han gjorde [insert] for Rachel?", "Eeeeh?", "Du vet vel hva jeg mener? Alle som liker serien husker den episoden". Du får kose deg med å virke skikkelig merkelig når du prøver å være med basert på et sammendrag som ikke er verdt en dritt for diskusjonen Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Å se på TV-serier kun for å kunne være med på diskusjonen er ganske teit. Hvorfor gjøre noe man ikke vil fordi alle andre gjør det?Fordi vi mennesker er sosiale dyr som søker tilhørighet med andre. Med mindre man ønsker å bli en enstøing kan det noen ganger lønne seg å hvertfall fake interesse for ting Skjønner det med noen ting, men her er det snakk om å svi av hundrevis og kanskje tusenvis av timer bare for å kunne være med på en samtale. Det er litt forskjell fra å være med på et familieselskap man gjerne ville ha droppet. Det går stort sett dårlig å bare se sammendrag også da folk brått snakker om ting som ikke er med i et sammendrag. Kjører man på 1.5-2 ganger hastighet så får man kanskje ikke med seg vitale deler av en samtale, det er ikke lett å få med seg ting skikkelig når man øker hastigheten, jeg har prøvd. Uansett så halverer man bare antall timer så det blir alikevel ganske mange når det er snakk om en serie. Er ikke interessert i å bruke så mye tid. Tipset med å se sammendrag var ganske bra, synes jeg. Da får man i hvert fall litt innsikt i hva handlingen går ut på og får et inntrykk av karakterene som er med i serien. Det blir enda verre hvis man ser et sammendrag og får et inntrykk/grunnlag på den måten. "Haha han Ross er en spesiell skrue", "Ja, husker du den episoden da han gjorde [insert] for Rachel?", "Eeeeh?", "Du vet vel hva jeg mener? Alle som liker serien husker den episoden". Du får kose deg med å virke skikkelig merkelig når du prøver å være med basert på et sammendrag som ikke er verdt en dritt for diskusjonen Er ikke snakk om å late som om man har sett alle episodene, men å vite litt om serien Så kan man bruke det til å vri samtalen over på noe mer interessant. "Ja, han Ross er en artig kar, han minner meg litt om... blablabla... ja, når vi snakker om ... hva synes du om..." Endret 10. oktober 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Et tips for å finne en plass å starte, er kanskje å starte med en miniserie som er ferdig etter 5-10 episoder. Det kan ofte virke utmattende å sette seg ned med en ny serie som består av 6 sesonger på 15-20 episoder hver. Starter du med en miniserie så vet du at det bare er som en litt lang, oppdelt film. Og dette kan være inngangsbilletten til å trigge noe som får deg til å ønske å se mer serier, som igjen kan gjøre det mer fristende å starte på større prosjekter. Finner du i tillegg en serie som handler om tema som genuint interesserer deg, så vil jo det også være en hjelper. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Jeg gidder ikke se serien om de ikke er bra; det finnes et hav av muligheter. Ingen kan påstå de ikke liker TV-serier, de har bare ikke sett de rette. Enkelte serier krever at man ser et par episoder før man kommer inn i verden. Flertallet av seriene er middelmådige; enkelte er ekstremt bra - og enkelte svært dårlige. Hva som er bra og dårlig avhenger selvsagt litt av dine preferanser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå