Dragonlove Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Da må du finlese avtalen du har inngått. Det vanlige er å gi mulighet til kanselering uten gebyr om tiden endres så mye. Du bør også sjekke om reise for de samme datoer dere opprinnelig bestilte fortsatt er tilgjenglige, men til høyere pris enn de datoene de prøve å flytte dere til... da er det svindel fra firmaet. Pass også på at dere må skaffe visum før dere reiser og at land som Kina nå ikke gir visum til noen som i nyere tid har vært i Tyrkia. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 (endret) Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Sikkert en veldig billig pakketur med haker som dette. Hva betalte dere? Kanskje like greit å satse på flybilletter og Airbnb neste gang? Ville nok uansett styrt unna Tyrkia i dag. Endret 17. oktober 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Da må du finlese avtalen du har inngått. Det vanlige er å gi mulighet til kanselering uten gebyr om tiden endres så mye. Du bør også sjekke om reise for de samme datoer dere opprinnelig bestilte fortsatt er tilgjenglige, men til høyere pris enn de datoene de prøve å flytte dere til... da er det svindel fra firmaet. Pass også på at dere må skaffe visum før dere reiser og at land som Kina nå ikke gir visum til noen som i nyere tid har vært i Tyrkia. Kina? Er det av frykt for terror? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kina? Er det av frykt for terror? Dette er ikke offisielt og de gi ingen forklaring. Visum blir bare avvist og Tyrkia ser ut til å være fellenevneren til de som blir avvist. https://www.aftenposten.no/reise/Fikk-studieplass-i-Kina--na-nektes-hun-visum-166b.html Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Kina? Er det av frykt for terror? Dette er ikke offisielt og de gi ingen forklaring. Visum blir bare avvist og Tyrkia ser ut til å være fellenevneren til de som blir avvist. https://www.aftenposten.no/reise/Fikk-studieplass-i-Kina--na-nektes-hun-visum-166b.html Skulle tro det var noe annet da, for det finnes mange land som er mye mer terroristiske enn Tyrkia. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Skulle tro det var noe annet da, for det finnes mange land som er mye mer terroristiske enn Tyrkia. På visumsøknaden til Kina må man føre opp alle landene man har besøkt de siste 12 månedene. Folk flest har vanligvis ikke mere enn Sverige, Danmark, UK, Spania, Hellas og kanskje Tyrkia på listen. Man vil ikke finne land som Syria eller Yemen. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. oktober 2017 Del Skrevet 18. oktober 2017 Er hele reisen flyttet med 4 dager? Etter min mening, over grensen. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Er hele reisen flyttet med 4 dager? Etter min mening, over grensen. Ja, hele reisen, ja i mitt hode er det også over grensen, det spiller egentlig ikke noen rolle for vår del da våre arbeidsgivere er meget fleksible med ferien, men det er sikkert andre som sliter med de nye tidene, jeg bare synes det ble litt voldsomt, det var derfor jeg reagerte. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Sikkert en veldig billig pakketur med haker som dette. Hva betalte dere? Kanskje like greit å satse på flybilletter og Airbnb neste gang? Ville nok uansett styrt unna Tyrkia i dag. Tett oppunder 30 000,- for 2 voksne og 2 barn for en uke, vi bruker å reise på All Inclusive til Syden da barna er noe kresne på maten, da kan de spise det de selv vil. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 19. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2017 Da må du finlese avtalen du har inngått. Det vanlige er å gi mulighet til kanselering uten gebyr om tiden endres så mye. Du bør også sjekke om reise for de samme datoer dere opprinnelig bestilte fortsatt er tilgjenglige, men til høyere pris enn de datoene de prøve å flytte dere til... da er det svindel fra firmaet. Pass også på at dere må skaffe visum før dere reiser og at land som Kina nå ikke gir visum til noen som i nyere tid har vært i Tyrkia. Skal ikke til Kina med det første så regner ikke det som noe stort problem. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Kina? Er det av frykt for terror? Dette er ikke offisielt og de gi ingen forklaring. Visum blir bare avvist og Tyrkia ser ut til å være fellenevneren til de som blir avvist. https://www.aftenposten.no/reise/Fikk-studieplass-i-Kina--na-nektes-hun-visum-166b.html Jeg tror det var en midlertidlig lov relatert til G20, og det er ikke lenger et problem. Uansett, sjekk med ambassaden. Årsaken til at de pekte ut Tyrkia er fordi Uyghur selvstendighetsbevegelsen er støttet av Tyrkia, og de er ansvarlig for flere terrorangrep i Kina. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Sikkert en veldig billig pakketur med haker som dette. Hva betalte dere? Kanskje like greit å satse på flybilletter og Airbnb neste gang? Ville nok uansett styrt unna Tyrkia i dag. Tett oppunder 30 000,- for 2 voksne og 2 barn for en uke, vi bruker å reise på All Inclusive til Syden da barna er noe kresne på maten, da kan de spise det de selv vil. Da er det dårlig! Vedr. barna, så er de kresne fordi dere lar dem få lov til det. 3 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Sikkert en veldig billig pakketur med haker som dette. Hva betalte dere? Kanskje like greit å satse på flybilletter og Airbnb neste gang? Ville nok uansett styrt unna Tyrkia i dag. Tett oppunder 30 000,- for 2 voksne og 2 barn for en uke, vi bruker å reise på All Inclusive til Syden da barna er noe kresne på maten, da kan de spise det de selv vil. Da er det dårlig! Vedr. barna, så er de kresne fordi dere lar dem få lov til det. Ok, så du mener vi skal tvinge i dem mat de ikke liker? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 (endret) Vi bestillte en pakketur til Tyrkia med Nazar.no til neste år, fikk mail av de i dag at flytiden var endret med hele 4 dager tidligere enn planlagd!! er dette lov, noen som vet? 1 dag frem eller tilbake eller noen timer kan jeg skjønne men hele 4 dager! er nå litt i grenseland synes jeg. Sikkert en veldig billig pakketur med haker som dette. Hva betalte dere? Kanskje like greit å satse på flybilletter og Airbnb neste gang? Ville nok uansett styrt unna Tyrkia i dag. Tett oppunder 30 000,- for 2 voksne og 2 barn for en uke, vi bruker å reise på All Inclusive til Syden da barna er noe kresne på maten, da kan de spise det de selv vil. Da er det dårlig! Vedr. barna, så er de kresne fordi dere lar dem få lov til det. Ok, så du mener vi skal tvinge i dem mat de ikke liker? Du trenger ikke tvinge i dem noe, de spiser når de blir sultne. Bare slutt å tilby dem usunn mat. Endret 20. oktober 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2017 Du trenger ikke tvinge i dem noe, de spiser når de blir sultne. Bare slutt å tilby dem usunn mat. Hvem har sagt noe om usunn mat? Her går det stort sett i Sunne potet middager, som Laks, kjøttboller osv... Noe liker de mens andre ting liker de ikke, men er det noe de ikke liker, så tvinger vi ikke i dem maten, da får de enten gå sultne eller spise noen brødskiver. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 21. oktober 2017 Del Skrevet 21. oktober 2017 Du trenger ikke tvinge i dem noe, de spiser når de blir sultne. Bare slutt å tilby dem usunn mat. Hvem har sagt noe om usunn mat? Her går det stort sett i Sunne potet middager, som Laks, kjøttboller osv... Noe liker de mens andre ting liker de ikke, men er det noe de ikke liker, så tvinger vi ikke i dem maten, da får de enten gå sultne eller spise noen brødskiver. Det er ikke snakk om å tvinge i dem mat de ikke liker. Bare ikke gi etter for gnålingen deres. Si "dette spiser dere, hvis ikke får dere gå sultne. Når dere blir voksne kan dere spise hva dere vil, men så lenge dere bor hos oss må dere ta til takke med vår mat." Verken potet eller brød er sunt btw. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå