VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Morsom du. Det hadde også vært det øyeblikket jeg hadde flyttet fra Norge om den skyldige politimannen ikke endte i fengsel for overlagt drap. Kristiandsand 2016 ... på tide å flytte ... men hvor? Du ser ikke forskjell på en bevæpnet man som avløser skudd mot politiet og demonstranter uten våpen? For det første behøver man jo ikke skyte for å drepe på første skud, for det andre ville det i denne saken helt opplagt være i selvforsvar. Hvis du har sett videoen, ser du flere av fascisterne helt uprovokeret angripe politiet, gjerne mens de har ryggen til. Jeg fatter ikke at noen syns det er helt greit. Ingen synes at det er helt greit, jeg synes ikke at dette er greit, så dette er en stråmenn. Å drepe noen som truer med vold er ikke selvforsvar. Et krav for nødverge er at det er det absolutte minimum for å verne seg selv, og er dessuten ikke da heller unntatt for straff. Det er ikke straff for å drepe i nødverge. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Absolutt ikke. Faktumet at man snakker om å trekke frem skytevåpen i en slåsskamp er perverst, og er nettopp det som er argumentet for avvæpning og deeskalering. Hvordan mener du politiet skal forsvare seg? Det er ikke lett å slåss i de draktene. Slik de alltid har forsvart seg. Da må han ha flere politifolk. Det er vanskelig å være tre stykker i skinnklær og slåss mot en stor bande. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Det er ikke straff for å drepe i nødverge. Nå er ikke jeg en jurist, men man får straff om man bruker mer vold og makt enn det som er nødvendig. Derfor blir det for straff om man bruker håndvåpen mot en ubevæpnet demonstrant. Da må han ha flere politifolk. Det er vanskelig å være tre stykker i skinnklær og slåss mot en stor bande. Hvorfor det? Går kriminaliteten opp eller ned? Går vold mot politi opp eller ned? Om politiet ikke var tilstrekkelig utstyrt eller bemannet for å takle en slik demonstrasjon så var det ene og alene en dårlig vurdering fra demmes side. Endret 9. oktober 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Det er ikke straff for å drepe i nødverge. Nå er ikke jeg en jurist, men man får straff om man bruker mer vold og makt enn det som er nødvendig. Derfor blir det for straff om man bruker håndvåpen mot en ubevæpnet demonstrant. Mer straff enn man burde forstått at var nødvendig. Er det grunn til å tro at man er i livsfare så er det legitimt å skyte. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Han er anarkist. Han vil heie på de som bruker vold mot politiet uansett. Det stemmer ikke, jeg er ikke anarkist men eleutherist ... ei heller er jeg tilhenger av voldsbruk mot politiet (untatt i selvforsvar). Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Da må han ha flere politifolk. Det er vanskelig å være tre stykker i skinnklær og slåss mot en stor bande. Hvorfor det? Går kriminaliteten opp eller ned? Går vold mot politi opp eller ned? Om politiet ikke var tilstrekkelig utstyrt eller bemannet for å takle en slik demonstrasjon så var det ene og alene en dårlig vurdering fra demmes side. Fordi blue lives matter. Så du hvor mange som var der? Man må være mange for at politiet skal være trygge. Politiet gjør en viktig jobb, og det er viktig at vi beskytter dem. Jeg mener det er uansvarlig å kaste dem i løvens hule uten våpen og i mindretall. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Han er anarkist. Han vil heie på de som bruker vold mot politiet uansett. Det stemmer ikke, jeg er ikke anarkist men eleutherist ... ei heller er jeg tilhenger av voldsbruk mot politiet (untatt i selvforsvar). LOL. du har sagt du er anarkist. Anti stat er du. Du mener at voldsbruk mot politiet per definisjon er selvforsvar fordi du mener at politiet per definisjon er angrep. Endret 9. oktober 2017 av VR-katten 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Fordi blue lives matter. Så du hvor mange som var der? Man må være mange for at politiet skal være trygge. Politiet gjør en viktig jobb, og det er viktig at vi beskytter dem. Jeg mener det er uansvarlig å kaste dem i løvens hule uten våpen og i mindretall. Dette er ren scaremongering, og har ingenting i en offentlig debatt å gjøre. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Fordi blue lives matter. Så du hvor mange som var der? Man må være mange for at politiet skal være trygge. Politiet gjør en viktig jobb, og det er viktig at vi beskytter dem. Jeg mener det er uansvarlig å kaste dem i løvens hule uten våpen og i mindretall. Dette er ren scaremongering, og har ingenting i en offentlig debatt å gjøre. Lykke til med å banke opp en hel bande, du får gå foran og vise hvordan det gjøres Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg skjønner ikke hva våpen har med saken å gjøre. Våpen skal bare brukes som siste utvei. Ja, politiet bør være permanent bevæpnet, men ikke på grunn av slike situasjoner. Du skjønner ikke hva våpen har med politiet å gjøre? Tror du ikke folk hadde hatt litt mer respekt for dem om de bar våpen? Ja, siste utvei, men det betyr ikke at de skal gå rundt forsvarsløse. Nei, jeg skjønner ikke hva våpen har med denne situasjonen å gjøre. Nei, våpen har liten eller ingen effekt på publikum generelt. Det var i det minste det den midlertidige bevæpningen viste. Og politiet er ikke forsvarsløse hvis de ikke tyr til skytevåpen. De har andre maktmidler også, som batong, pepperspray, arrestasjonsteknikk, osv. Og de kan benytte seg av nødverge, for eksempel slag og spark om nødvendig. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 våpen har liten eller ingen effekt på publikum generelt. Hvis du har lyst til å banke noen, vil du ikke tenke deg om når du ser at personen har en pistol på seg? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det jeg har gjort er å forklare bakgrunnen for dødsfallene, og den viser seg å være noe annet enn ren henrettelse i tjenesten som du og SF anklager politiet for. Du svarer deg selv bedre enn jeg kan gjøre: Du følger ikke med på hva folk faktisk skriver, og ditt irrasjonelle hat gjør at du benekter virkeligheten. Har du glemt din påstand om overlagt drap fra politiet alt? Som du så begrunnet med en episode i Kristiansand der politiet skjøt mot en som skjøt mot dem først? Du feiler som vanlig. Trist, er det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Lykke til med å banke opp en hel bande, du får gå foran og vise hvordan det gjøres Er det du som dikter opp premissene for dagens situasjon for politiet? Det er dessuten ingen som påstå at jeg skal gå i slåsskamp mot en bande. Jeg foreslår at du leser deg litt opp på riot control istedet for å stille deg ignorant og emosjonell. Her er en god start. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 våpen har liten eller ingen effekt på publikum generelt. Hvis du har lyst til å banke noen, vil du ikke tenke deg om når du ser at personen har en pistol på seg? Neppe. Og politiet vil uansett ha strenge regler for bruk av skytevåpen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Fordi blue lives matter. Så du hvor mange som var der? Man må være mange for at politiet skal være trygge. Politiet gjør en viktig jobb, og det er viktig at vi beskytter dem. Jeg mener det er uansvarlig å kaste dem i løvens hule uten våpen og i mindretall. Dette er ren scaremongering, og har ingenting i en offentlig debatt å gjøre. Lykke til med å banke opp en hel bande, du får gå foran og vise hvordan det gjøres Politiet har massevis av erfaring med å kontrollere demonstrasjoner: https://www.nrk.no/norge/volden-uteblir-fra-demonstrasjoner-1.11922505 Problemet er jo hvis de ikke tar disse i bruk, naturligvis. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Politiet er kjempeflinke. Bare synd folket ikke setter pris på dem, og kaster dem i løvens hule uten våpen. En gang kommer en politimann til å måtte løpe for livet fra en farlig kriminell, og kanskje blir han drept. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Lykke til med å banke opp en hel bande, du får gå foran og vise hvordan det gjøres Er det du som dikter opp premissene for dagens situasjon for politiet? Det er dessuten ingen som påstå at jeg skal gå i slåsskamp mot en bande. Jeg foreslår at du leser deg litt opp på riot control istedet for å stille deg ignorant og emosjonell. Her er en god start. Som du ser er det veldig mange politifolk her. Akkurat som jeg sier, de må bli mange flere. Dessverre har vi ikke så mange politifolk i Norge. Sverige har de samme problemene. Ikke nok politifolk til å ta seg av alle bandene. Hva gjør man da? Enten utdanner man mange flere politifolk (dyrt og tidkrevende - volden eskalerer så fort at vi ikke har tid til å vente de årene det tar på å utdanne nye), eller så gir man dem skarpe våpen. Endret 9. oktober 2017 av Gavekort Fjernet video fra sitering Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Som du ser er det veldig mange politifolk her. Akkurat som jeg sier, de må bli mange flere. Dessverre har vi ikke så mange politifolk i Norge. Sverige har de samme problemene. Ikke nok politifolk til å ta seg av alle bandene. Hva gjør man da? Enten utdanner man mange flere politifolk (dyrt og tidkrevende - volden eskalerer så fort at vi ikke har tid til å vente de årene det tar på å utdanne nye), eller så gir man dem skarpe våpen. Og jeg legger ikke tvil på at de var underbemannet i den saken vi snakker om. Men å gjøre politiet dødelig erstatter ikke mangel på politifolk. Tvert imot så risikerer vi at demonstrantene også tyr til bruk av våpen. Problemene du snakker om eksisterer ikke, og er en falsk krise. Kriminalitet går nedover, vold går nedover og demonstranter i Norge er i all hovedsak fredelige. Krisemaksimering og polarisering er det som driver disse bevegelsene, så ta litt selvkritikk er du snill. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 LOL. du har sagt du er anarkist.Rebranding. Anti stat er du. Du mener at voldsbruk mot politiet per definisjon er selvforsvar fordi du mener at politiet per definisjon er angrep.Nei, det stemmer heller ikke. Det at man er medlem av en voldelig organisasjon innebærer ikke nødvendigvis at man driver med vold. Selvforsvar utøves mot individer, ikke mot kollektiver. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 LOL. du har sagt du er anarkist.Rebranding. Det kan av og til fungere, men ikke på meg. Same shit, different wrapping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå