hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg kan gjerne legge frem eksempler på personer drept av norsk politi som ikke engang demonstrerte ... em det skulle hjelpe? Slå deg løs. Du bør ikke la ham slippe unna med dette. Han kom med et åpenbart ugyldig eksempel, og i stedet for at han konfronteres med dette så lar du ham spamme tråden med de gamle og irrelevante eksemplene hans, for eksempel saker fra 30-40 år tilbake. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg kan gjerne legge frem eksempler på personer drept av norsk politi som ikke engang demonstrerte ... em det skulle hjelpe? Slå deg løs. Robert Michael Aconcha-Kohn. Drept ved kvelning i politiet forvaring (2004). Ingen Politimenn straffet Tonny Askevold (1990). Kvalt av beruset Politimann. Politimann ikke straffet. Tómasz Wacko. Kvalt av Poltimann i 2003. Politimann ikke straffet. Eugene Ejike Obiora. Kvalt av Politimann (2006). Poltimann ikke straffet. Erik Are Stedt. Kvalt av ambulansepersonell hjulpet av Politiet. Ingen straffet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Absolutt ikke. Faktumet at man snakker om å trekke frem skytevåpen i en slåsskamp er perverst, og er nettopp det som er argumentet for avvæpning og deeskalering. Hadde de skudt den første som angrep hadde det garantert deeskalert med en gang. Morsom du. Det hadde også vært det øyeblikket jeg hadde flyttet fra Norge om den skyldige politimannen ikke endte i fengsel for overlagt drap. For det første behøver man jo ikke skyte for å drepe på første skud, for det andre ville det i denne saken helt opplagt være i selvforsvar. Hvis du har sett videoen, ser du flere av fascisterne helt uprovokeret angripe politiet, gjerne mens de har ryggen til. Jeg fatter ikke at noen syns det er helt greit. Ja, en sak som ikke endte i noe alvorlig, den hadde åpenbart endt bedre om folk hadde fyrt av skudd i "selvforsvar." AtW Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Robert Michael Aconcha-Kohn. Drept ved kvelning i politiet forvaring (2004). Ingen Politimenn straffet Tonny Askevold (1990). Kvalt av beruset Politimann. Politimann ikke straffet. Tómasz Wacko. Kvalt av Poltimann i 2003. Politimann ikke straffet. Eugene Ejike Obiora. Kvalt av Politimann (2006). Poltimann ikke straffet. Erik Are Stedt. Kvalt av ambulansepersonell hjulpet av Politiet. Ingen straffet. Det er mange saker her som er svært uheldige. At det ikke skjer politivold i Norge er det ingen som påstår, men det er ikke mitt ansvar å overstyre rettsvesenet og påstå at jeg vet bedre fordi jeg har tilgang til Wikipedia. Jeg ser både nødverge, uaktsomhet og overlagt drap. Å selge alle disse sakene som et kynisk politivesen er lite effektivt. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Robert Michael Aconcha-Kohn. Drept ved kvelning i politiet forvaring (2004). Ingen Politimenn straffet Tonny Askevold (1990). Kvalt av beruset Politimann. Politimann ikke straffet. Tómasz Wacko. Kvalt av Poltimann i 2003. Politimann ikke straffet. Eugene Ejike Obiora. Kvalt av Politimann (2006). Poltimann ikke straffet. Erik Are Stedt. Kvalt av ambulansepersonell hjulpet av Politiet. Ingen straffet. Det er mange saker her som er svært uheldige. At det ikke skjer politivold i Norge er det ingen som påstår, men det er ikke mitt ansvar å overstyre rettsvesenet og påstå at jeg vet bedre fordi jeg har tilgang til Wikipedia. Jeg ser både nødverge, uaktsomhet og overlagt drap. Å selge alle disse sakene som et kynisk politivesen er lite effektivt. Det var nok igrunnen kun for påpeke at din påstand kun var retorisk "Hyperbole" Morsom du. Det hadde også vært det øyeblikket jeg hadde flyttet fra Norge om den skyldige politimannen ikke endte i fengsel for overlagt drap. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg kan gjerne legge frem eksempler på personer drept av norsk politi som ikke engang demonstrerte ... em det skulle hjelpe? Slå deg løs. Robert Michael Aconcha-Kohn. Drept ved kvelning i politiet forvaring (2004). Ingen Politimenn straffet Han døde fordi de tok på ham en hette for å hindre spytting etter at han hadde vært rabiat og blant annet knust et hotellrom. Det var et uhell, og etter hendelsen fikk politiet egne "spytthetter" som de nå bruker i slike situasjoner. Et ugyldig eksempel som ikke støtter vrangforestillingene dine. Tonny Askevold (1990). Kvalt av beruset Politimann. Politimann ikke straffet. Snart 30 år siden, og ikke utført i tjenesten. Enda et ugyldig eksempel som ikke støtter vrangforestillingene dine. Tómasz Wacko. Kvalt av Poltimann i 2003. Politimann ikke straffet. Dette var nødverge. Han var rabiat og voldelig, og politiet måtte få fysisk kontroll på ham. Enda et ugyldig eksempel som ikke støtter vrangforestillingene dine. Eugene Ejike Obiora. Kvalt av Politimann (2006). Poltimann ikke straffet. Dette var nødverge. Han var rabiat og voldelig, og politiet måtte få fysisk kontroll på ham. Enda et ugyldig eksempel som ikke støtter vrangforestillingene dine. Erik Are Stedt. Kvalt av ambulansepersonell hjulpet av Politiet. Ingen straffet. Enda en rabiat og voldelig person. Det var ikke politiet som kvalte ham, så det er rimelig idiotisk å bruke dette som eksempel på at politiet dreper noen. Enda et ugyldig eksempel som ikke støtter vrangforestillingene dine. Vi ser altså at de samme gamle ugyldige eksemplene dine fortsatt er ugyldige. Av tusenvis av oppdrag hvert eneste år har du kun en håndfull eksempler å vise til, og ingen av dem er relevante. Et av dem var det ikke engang politiet som sto bak! Snakk om å være ekstremistisk opptatt av å sverte politiet, også med løgn og bedrag. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Snakk om å være ekstremistisk opptatt av å sverte politiet, også med løgn og bedrag. Snakk om å være ekstremistisk opptatt av å hvitvaske politiet, også med løgn og bedrag. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det var nok igrunnen kun for påpeke at din påstand kun var retorisk "Hyperbole" Morsom du. Det hadde også vært det øyeblikket jeg hadde flyttet fra Norge om den skyldige politimannen ikke endte i fengsel for overlagt drap. For å henrette en ubevæpnet demonstrant med håndvåpen ja. Jeg hadde nesten den samme reaksjonen da NRK ble fratatt materiale fra sin dokumentar, fordi jeg føler en urett. At jeg skal flytte fra landet er en hyperbole, men på en annen side så har jeg ikke vansker med å forflytte meg om jeg føler at jeg bor i et land som blir regjert av urettferdighet og statlige overgrep. Men før du kommer med dine forutsigbare utsagn etterfølgt av winkyface-emojis så vil jeg understreke at min realitet er en annen en din, og "statlige overgrep" har en annen, mer bokstavelig, betydning. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg tror hekomo tror at politiet er perfekte mennesker som aldri kan gjøre feil.Politifolk og klimaforskere er ufeilbarlige og deres veier uransakelige, så det er ikke noe poeng i å kritisere de 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Politifolk og klimaforskere er ufeilbarlige og deres veier uransakelige, så det er ikke noe poeng i å kritisere de Men det er en fordel om man faktisk har en gyldig kritikk, og ikke bare kommer med tomme påstander uten å dekke det opp med kilder eller grunnlag. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Politifolk og klimaforskere er ufeilbarlige og deres veier uransakelige, så det er ikke noe poeng i å kritisere de Men det er en fordel om man faktisk har en gyldig kritikk, og ikke bare kommer med tomme påstander uten å dekke det opp med kilder eller grunnlag. Ikke når motparten forsvarer drap fordi det var uaktsomt eller de var vanskelige Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hva har dette med ugyldig kritikk å gjøre? Det er jo bare et appeal to hypocrisy og en stråmann. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Snakk om å være ekstremistisk opptatt av å sverte politiet, også med løgn og bedrag. Snakk om å være ekstremistisk opptatt av å hvitvaske politiet, også med løgn og bedrag. På ingen måte. Det er naturligvis ikke bra at en arrestant dør under transport på grunn av en hette som ble tatt på for å hindre spytting. Men det er langt fra et slikt uhell, som er et svært sjeldent unntakstilfelle, og til din konstante demonisering av politiet og dine påstander om at de nærmest henretter folk til stadighet. Jeg sier altså ikke at det er bra at noen har dødd som følge av politiets tjenesteutøvelse eller at det er noe man skal trekke på skuldrene av. Det jeg sier er at de slett ikke viser at norsk politi er særlig voldelige. Det er altså du som står for ekstremismen her, ved at du lyver for å sverte politiet. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Jeg tror hekomo tror at politiet er perfekte mennesker som aldri kan gjøre feil. Politifolk og klimaforskere er ufeilbarlige og deres veier uransakelige, så det er ikke noe poeng i å kritisere de Helt feil. Jeg påpeker jo nettopp at et av dødsfallene det vises til var et uhell, altså at også politiet kan gjøre feil. Men disse enkeltfeilene viser slett ikke at politiet i Norge er voldelige generelt. Det samme gjelder forskere. Men med de enorme mengdene forskning som peker i samme retning så betyr ikke de få feilene som oppstår at forskningen generelt er feil. Her har du altså samme problem som SF: Du følger ikke med på hva folk faktisk skriver, og ditt irrasjonelle hat gjør at du benekter virkeligheten. Politifolk og klimaforskere er ufeilbarlige og deres veier uransakelige, så det er ikke noe poeng i å kritisere de Men det er en fordel om man faktisk har en gyldig kritikk, og ikke bare kommer med tomme påstander uten å dekke det opp med kilder eller grunnlag. Ikke når motparten forsvarer drap fordi det var uaktsomt eller de var vanskelige Det er ingen her som har forsvart drap. Det jeg har gjort er å forklare bakgrunnen for dødsfallene, og den viser seg å være noe annet enn ren henrettelse i tjenesten som du og SF anklager politiet for. Endret 9. oktober 2017 av hekomo 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg skjønner ikke hva våpen har med saken å gjøre. Våpen skal bare brukes som siste utvei. Ja, politiet bør være permanent bevæpnet, men ikke på grunn av slike situasjoner. Du skjønner ikke hva våpen har med politiet å gjøre? Tror du ikke folk hadde hatt litt mer respekt for dem om de bar våpen? Ja, siste utvei, men det betyr ikke at de skal gå rundt forsvarsløse. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det jeg har gjort er å forklare bakgrunnen for dødsfallene, og den viser seg å være noe annet enn ren henrettelse i tjenesten som du og SF anklager politiet for. Du svarer deg selv bedre enn jeg kan gjøre: Du følger ikke med på hva folk faktisk skriver, og ditt irrasjonelle hat gjør at du benekter virkeligheten. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 I lys av helgas voldsepisoder må man jo spørre seg: Eier ikke venstrevridd ungdom og innvandrerungdom respekt for politiet? Det skal ikke skje at politiet blir overfalt. Bør politiet bevæpne seg for å stå klarere rustet mot voldelig ungdom? Bør ikke folket bevepne seg for å stå klarere rustet mot voldelig politi? Mener du virkelig at dte var politiet som startet bråket her? Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Absolutt ikke. Faktumet at man snakker om å trekke frem skytevåpen i en slåsskamp er perverst, og er nettopp det som er argumentet for avvæpning og deeskalering. Hvordan mener du politiet skal forsvare seg? Det er ikke lett å slåss i de draktene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Absolutt ikke. Faktumet at man snakker om å trekke frem skytevåpen i en slåsskamp er perverst, og er nettopp det som er argumentet for avvæpning og deeskalering. Hvordan mener du politiet skal forsvare seg? Det er ikke lett å slåss i de draktene. Slik de alltid har forsvart seg. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 I lys av helgas voldsepisoder må man jo spørre seg: Eier ikke venstrevridd ungdom og innvandrerungdom respekt for politiet? Det skal ikke skje at politiet blir overfalt. Bør politiet bevæpne seg for å stå klarere rustet mot voldelig ungdom? Jeg skjønner ikke hva våpen har med saken å gjøre. Våpen skal bare brukes som siste utvei. Ja, politiet bør være permanent bevæpnet, men ikke på grunn av slike situasjoner. Vi har klart oss fint i Norge uten bevæpnet politi i ørten år. Send pakket ut av landet. Mye bedre løsning. Vi har da slett ikke klart oss fint uten bevæpnet politi. Norsk politi bevæpner seg flere ganger hver eneste dag, og de har til og med måttet løsne skudd fra tid til annen. Politiet har alltid med seg våpen i kjøretøyene sine for å kunne få tilgang til dem hvis det skjer noe. I lys av helgas voldsepisoder må man jo spørre seg: Eier ikke venstrevridd ungdom og innvandrerungdom respekt for politiet? Det skal ikke skje at politiet blir overfalt. Bør politiet bevæpne seg for å stå klarere rustet mot voldelig ungdom? Bør ikke folket bevepne seg for å stå klarere rustet mot voldelig politi? Nei, og norsk politi er uansett ikke særlig voldelig. Det er svært sjeldent at de bruker mer makt enn nødvendig. Morsom du. Det hadde også vært det øyeblikket jeg hadde flyttet fra Norge om den skyldige politimannen ikke endte i fengsel for overlagt drap. Kristiandsand 2016 ... på tide å flytte ... men hvor? Skriver du i fylla eller? I den aktuelle situasjonen hadde vedkommende løsnet skudd mot politiet, og prøvde igjen å skyte politifolkene før politiet skjøt tilbake. Politiets bruk av våpen var helt klart berettiget. De skjøt en farlig person som prøvde å skyte mot dem flere ganger. Han er anarkist. Han vil heie på de som bruker vold mot politiet uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå