Gå til innhold

Ønsker å få framgang i treningen

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år, 183cm høy og 80kg tung. Jeg spiller aktivt innebandy i 2. div herrer og trener der 3 ganger i uka pluss kamper i helgene. Ellers er jeg medlem på treningsstudio og trener der de dagene jeg har fri. Jeg trener ikke etter et spesielt program på studio, og er nå ute etter noe jeg kan følge. Kanskje for å få litt mer rutine og på en måte sikre meg et resultat sånn at treningen ikke er forgjeves. Jeg er kapabel til å presse meg selv hardt og gir alltid alt uansett hva jeg holder på med. Jeg har ikke en flat kropp og man kan se fett både på bryst og mage og dette vil jeg gjøre om til muskelmasse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start med noe som er enkelt og grunnleggende, noe du klarer å gjennomføre uten å slite deg halvt ihjel og som ikke fokuserer på å løfte mest mulig (tungt). Fokus på rett teknikk i grunnleggende øvelser vil du ha mye igjen for senere, og unngå å "hive deg med" på en eller annen kamerats bicepsprogram.

Merk at fettet du har på kroppen pr. idag ikke vil "forvandles til muskler" via styrketrening.

Hvis du legger deg i et energioverskudd, noe som vil si at du sakte men sikkert øker kroppsvekten din, vil fettet fremdeles være der men du vil bygge muskler som strekker dette fettet utover slik at kroppskomposisjonen din forandres til det du er ute etter.

Skal du ha dette fettet vekk nå, hvilket ikke er noe jeg anbefaler deg å gjøre, må du ligge i et energiunderskudd som er det motsatte av det jeg skrev over - da vil du ikke bygge noe som helst av muskelmasse - hvis det er muskelmasse du er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...