Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn som handler på tilbud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge pris, kvalitet og behov matcher blir det kjøp, ellers normalt ikke.

Hvis du vil ha spesialimportert parfymert og regnbuefarget toalettpapir med bladgull så må du nok også betale prisen for det.

For min del er SoftStyle et perfekt kompromiss på toalettpapir mellom pris og kvalitet, mens superbillig-varianter blir for dårlig og ufunksjonelt.

Lignende logikk finner en stort sett med alle varer i varierende grad. Så lenge varen selger nok beholder den hylleplassen.

Slik markedet fungerer er det ikke alltid en logisk sammenheng mellom pris og kvalitet, men suksessfulle produkter faller normalt inn i et godt verdiområde, med mindre de er spekulative.

Mange varer forblir engangskjøp, mens andre handles mer eller mindre fast.

Jeg har ikke noe imot å kjøpe nedprisede varer så lenge de er greie. Det har gått med masse ressurser til å lage, frakte og håndtere dem, og det å kaste fullverdig mat er ikke bra for noen av partene, hverken miljømessig, økonomisk og moralsk.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Jeg bare tenker, er det så viktig hvilket toalettpapir man kjøper at det er vits å tredoble budsjettet? Er Lambi SÅ mye bedre enn First Price? Si at husholdningen bruker 50 pakker i året, det blir jo faktisk tusenlapper i lengden. 

Anonymous poster hash: ecc4a...c68

Gå på do hos naboen, så sparer du enda mer penger.

Det er ganske stor forskjell i kvalitet på First Price og Lambi, og litt velvære må man unne seg. En annen ting er at en Lambi-rull varer lenger enn en First Price-rull.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...