Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Menn som handler på tilbud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på nyansene. Jeg vil ikke tro at damer ser på menn med prisbevissthet som "fattige", men heller fornuftige. Men om man skal være en skikkelig gnier på alt som er så er vel ikke det en spesielt tiltrekkende kvalitet, annet enn for de spesielt interesserte. Da får man finne seg noen med samme interesse i så fall.

Forøvrig tror jeg ikke den rake motsetningen er en spesielt tiltrekkende kvalitet, i hvert fall ikke for de med litt fornuft selv. En grei balanse, som med alt annet, er vel veien å gå. Ikke knipe på alt som kan knipes (med mindre man må, selvfølgelig), og heller ikke sløse alt som sløses kan.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Haha? Leser det som trolling, men svarer likevel :laugh:

Å handle inn på tilbud er ganske lurt, men samtidig dumt å la seg styre fullstendig av tilbudene. Hvis en dame begynner å legge seg opp i hvorvidt man kjøper noen tilbudsvarer eller ikke, så er ikke jeg så keen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ein blir i alle fall aldri rik om ein aldri sjekker prisen før ein kjøper.

Ellers er eg enig i at som med alt anna så er det nyanser og ein mellomting som stort sett er det beste.

Ein mann som konsekvent kjøper kjipaste toalettpapiret, aldri gir dama kjøpeblomster fordi det er mykje billigare å berre rive med seg noke ugras frå hagen, vil aldri være med på ein restaurant som har kvit duk på borda, osv så er nok ikkje det veldig tiltrekkande eigenskapar med mindre dama også trives med å spare på alt som ein kan spare pengar på.

Men samtidig så vil nok ukritisk pengebruk også få varsellampene hos ei dame til å lyse. For med mindre dama er trygg på at mannen har ein økonomi som er sterk nok til å forsvare ukritisk pengebruk, så er slik handling eit signal på at vedkommande vil være ein trussel for familieøkonomien. Ein mann som kjøper ny bil på avbetaling når han ser noke han likar, kun kjøper dyraste raudvinen på restaurant sjølv om han ikkje likar vin, lar seg alltid lure i klesbutikkar til å kjøpe den superdyre skjorta i staden for å kjøpe den skjorta han faktisk gikk inn for å prøve, osv. Ein slik mann vil nok ikkje endre atferd når han også har ei dame og familie å tenke på.

Så for dei fleste damer som vil ha famile så er det nok ikkje ein attraktiv eigenskap at ho må gå rundt å bekymre seg på om ektemannen gjekk og bestilte fotballtur til England i staden for å betale husleiga.

Så ein mellomting er nok det beste.

Lenke til kommentar

Tja, kommer litt an på. Selv er jeg ikke så øm bak at jeg trenger Lambi, holder fint med First Price. Men det er på generelt grunnlag vi mener, om man skal kjøpe det billigste av alt alltid, for enhver pris (pun intended) så blir man fort sett på som en kjip kar. Samtidig så kan man fort se seg litt blind på tilbud i dag, selv om noe står at er på tilbud betyr ikke at man får varen billig.

Lenke til kommentar

Hvordan ser egentlig kvinner på menn som er økonomisk nøkterne og hander på tilbud? Liker de det, eller liker de bedre menn som går ut og kjøper det de har lyst på, uten å ta hensyn til pris? 

Det kommer an på hvem det er til.  Hvis det er noe til fruen, så skal der selvsagt ikke handles på tilbud og undgå for al del b-varer og brukte varer. 

Er det ting til deg selv, f.eks. elektronikk, data, bildeler eller hva den måtte være, gjelder det stikk motsatte.  Du bør også ha forberedt en historie, f.eks. "den gamle sluttede at fungere" eller "den der er ikke ny, den har jeg da altid hatt". 

:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan ser egentlig kvinner på menn som er økonomisk nøkterne og hander på tilbud? Liker de det, eller liker de bedre menn som går ut og kjøper det de har lyst på, uten å ta hensyn til pris? Man fremstår kanskje litt "fattig" hvis man er veldig opptatt av pris?

Anonymous poster hash: ecc4a...c68

Skal dette være før eller etter at diskke angivelige kvinnene løper ned nærmeste salg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske tennende at de har kontroll over aspekter i livet sitt, økonomi kan fint være en av dem så lenge du ikke lar det gå utover kvaliteten på maten dere spiser. Også spiller det en stor rolle om du er sånn at du skal absolutt skvise hver eneste krone ut av alt og er supergnien og aldri vil kose deg med å gå ut å spise eller noe sånt noe, er ikke så sexy at partneren aldri kan bare slappe av og nyte livet innimellom. 

Lenke til kommentar

Jeg bare tenker, er det så viktig hvilket toalettpapir man kjøper at det er vits å tredoble budsjettet? Er Lambi SÅ mye bedre enn First Price? Si at husholdningen bruker 50 pakker i året, det blir jo faktisk tusenlapper i lengden. 

First price er resirkulert papir ikke sant? Det kan gi høyere sjangs for uvi hos kvinner faktisk, husk også at hver gang vi tisser så må vi tørke oss med papiret, du slipper unna som mann med å måtte bare tørke deg når du driter, vi må tørke oss konstant, og da kan det fort bli sårt, så hvis dama vil ha lambi så burde hun rett og slett få det. 

Lenke til kommentar

To ting. For det første; er det virkelig noen som tror at det finnes et fasitsvar på dette? Kvinner er som menn, nemlig forskjellige. Noen synes kanskje du er en kjip og lavstatus mann hvis du handler billigvarer. Andre synes kanskje du er ansvarsbevisst og har kontroll. Hvor flesteparten antagelig tilhører sistnevnte kategori.

For det andre; gud bedre for et spørsmål. Det er et søppelforum primært besatt av kvinner (skal ikke nevne navn) hvor slike flåsete spørsmål florerer. Jeg tror ikke for et øyeblikk av dette var seriøst ment. Åpenbart troll spør dere meg.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg handler ofte på tilbud. Spessielt hvis det er Grandis på tilbud og ja Toalettpapir (Sånne sekker på OBS). Da handler jeg gjerne. Ellers, så er det enkelte ting av billigmerkene som er minst like bra som de litt dyrere. F. eks Xtra Potetgull (Coop sitt merke), er minst like god som Maarud sin bare at Xtra er billigere også er posene større. Men så er det andre ting som jeg iallefall IKKE kjøper billigvare av, men heller orginalt og det er når jeg skal kjøpe Cola Zero eller Pepsi Max. Da er det bare orginalt som duger (Etter min mening iallefall), ellers, så kan jeg godt kjøpe billigmerke hvis det passer. Man trenger jo ikke kjøpe dyrt fordi at det er dyrt, hvis man kan få et billigmerke som er minst like bra.

Når det gjelder Toalettpapir da som noen nevnte her, så kjøper jeg nær sagt alltid sekker på tilbud og gjerne fler så jeg har en stund. Det er forøvrig Lambipapir. Kjøper da gjerne både sekker av både Toalettpapir og Tørkepapir.

Ellers når det gjelder toalettpapir, så trenger man jo ikke å ha dem i pakken når de har kommet innafor døra. Man kan jo sette rullene i skapet og f. eks ha bare den man skal bruke, framme.

Men hvis en dame dumper en mann fordi at han kjøper FirstPrice eller noe annet billigmerke av toalettpapir, så begynner jeg og lure litt.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg handler ofte på tilbud. Spessielt hvis det er Grandis på tilbud og ja Toalettpapir (Sånne sekker på OBS). Da handler jeg gjerne. Ellers, så er det enkelte ting av billigmerkene som er minst like bra som de litt dyrere. F. eks Xtra Potetgull (Coop sitt merke), er minst like god som Maarud sin bare at Xtra er billigere også er posene større. Men så er det andre ting som jeg iallefall IKKE kjøper billigvare av, men heller orginalt og det er når jeg skal kjøpe Cola Zero eller Pepsi Max. Da er det bare orginalt som duger (Etter min mening iallefall), ellers, så kan jeg godt kjøpe billigmerke hvis det passer. Man trenger jo ikke kjøpe dyrt fordi at det er dyrt, hvis man kan få et billigmerke som er minst like bra.

Når det gjelder Toalettpapir da som noen nevnte her, så kjøper jeg nær sagt alltid sekker på tilbud og gjerne fler så jeg har en stund. Det er forøvrig Lambipapir. Kjøper da gjerne både sekker av både Toalettpapir og Tørkepapir.

Ellers når det gjelder toalettpapir, så trenger man jo ikke å ha dem i pakken når de har kommet innafor døra. Man kan jo sette rullene i skapet og f. eks ha bare den man skal bruke, framme.

Men hvis en dame dumper en mann fordi at han kjøper FirstPrice eller noe annet billigmerke av toalettpapir, så begynner jeg og lure litt.

Billigvarer er ofte like gode. Men hold deg unna FirstPrice pasta og ris. Kan ikke engang kalles mat.

Lenke til kommentar

Hvordan ser egentlig kvinner på menn som er økonomisk nøkterne og hander på tilbud? Liker de det, eller liker de bedre menn som går ut og kjøper det de har lyst på, uten å ta hensyn til pris? Man fremstår kanskje litt "fattig" hvis man er veldig opptatt av pris?

Jeg pleier alltid å kjøpe der det er dyrest. Ingen følelse slår følelsen av å betale mer enn man trenger.

Har du tenkt på at man får mer penger til overs som man kan bruke på dama hvis man er litt tilbudsjeger? Tror du at damer vil at typen skal bruke mindre på dem fordi man unngår tilbud for å virke "rik"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...