Kikert Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Det jeg savner på Gamer.no er litt mer variasjon. Det er så mye standard greier og dere går glipp av mange perler som er ukjente som vil få litt ekstra penger av en anmeldelse og som gir insentiv til å donere til dere da det er plenty av engelskspråklige sider som tar seg av all standarden. Det er så enormt mange spill der ute og mange av dem krever lite tid å lære seg og få et inntrykk av så jeg vil gjerne se si kanskje fire timer med spilling av et lite/ukjent spill og en kjapp anmeldelse. Det handler selvfølgelig ikke bare om kvantitet, men det går an å lage mye bra fyllstoff. Vil gjerne støtte dere, men pr. nå så er det tydelig at dere satser for mye på mainstream for at lommeboka mi åpner seg. Ikke fordi dere ikke lager bra artikkler og har bra innhold generellt sett, men fordi dere ikke har noe unikt som er verdt å støtte i min bok. En fin ting dere kan gjøre er å ta opp start til slutt av alle anmeldelser og ha det som en "ekstrating". Altfor mange redigerte videoer der man ikke ser hvor vanskelig/enkelt det er å lære seg ting. Å se treningen/starten/altsammen koster lite ressurser (ta opp, rendre og last opp) og er en fin bonus, det er jo det materialet man klipper til videoer av alikevel. PS; Ment som konstruktiv kritikk. Jeg er veldig langt fra misfornøyd med Gamer.no, men jeg er veldig sikker på at dere er dyktige nok og har nok erfaring til å sette prikken over I'en Endret 9. oktober 2017 av Soseks 2 Lenke til kommentar
...... Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hahahahahhahaahhahaaaa. Hva med å begynne med å ha høyere kvalitet på artiklene deres? Så skal dere se at dere får flere lesere. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Hahahahahhahaahhahaaaa. Hva med å begynne med å ha høyere kvalitet på artiklene deres? Så skal dere se at dere får flere lesere. Du lever opp til brukernavnet ja. Gamer.no har levert kvalitet i ganske lang tid og seerbasen er relativt liten uansett siden det ikke eksisterer altfor mange mennesker som takler norsk. Det er en grunn til at veldig mange norske sider som har satset på teknologi og spill har dødd og den grunnen er sjelden at innholdet har vært elendig Edit; Du er kanskje ikke klar over hvor lite man får pr. reklame/besøkende? Det er faktisk nede i typ 1 øre så tusen besøkende gir en tier pr. reklame. Endret 9. oktober 2017 av Soseks 5 Lenke til kommentar
...... Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hahahahahhahaahhahaaaa. Hva med å begynne med å ha høyere kvalitet på artiklene deres? Så skal dere se at dere får flere lesere. Du lever opp til brukernavnet ja. Gamer.no har levert kvalitet i ganske lang tid og seerbasen er relativt liten uansett siden det ikke eksisterer altfor mange mennesker som takler norsk. Det er en grunn til at veldig mange norske sider som har satset på teknologi og spill har dødd og den grunnen er sjelden at innholdet har vært elendig Edit; Du er kanskje ikke klar over hvor lite man får pr. reklame/besøkende? Det er faktisk nede i typ 1 øre så tusen besøkende gir en tier pr. reklame. De har kvalitetsartikler innimellom, og det var mer av de før. Nå er det stort sett enkle google translate lignende artikler om hva som kommer fremover, pluss et hav av e-sport. Lenge siden jeg har lest en god dybdeartikkel her. 3 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Tror mitt største problem med gamer.no er artiklene på nynorsk. Orker rett og slett ikke å lese de 7 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hahahahahhahaahhahaaaa. Hva med å begynne med å ha høyere kvalitet på artiklene deres? Så skal dere se at dere får flere lesere. Du lever opp til brukernavnet ja. Gamer.no har levert kvalitet i ganske lang tid og seerbasen er relativt liten uansett siden det ikke eksisterer altfor mange mennesker som takler norsk. Det er en grunn til at veldig mange norske sider som har satset på teknologi og spill har dødd og den grunnen er sjelden at innholdet har vært elendig Edit; Du er kanskje ikke klar over hvor lite man får pr. reklame/besøkende? Det er faktisk nede i typ 1 øre så tusen besøkende gir en tier pr. reklame. De har kvalitetsartikler innimellom, og det var mer av de før. Nå er det stort sett enkle google translate lignende artikler om hva som kommer fremover, pluss et hav av e-sport. Lenge siden jeg har lest en god dybdeartikkel her. Jeg personlig synes ikke dybdeartikklene er særlig mer enn mange tomme ord innimellom poengene, det er irritabelt på mange engelskspråklige sider også. En kjapp enkel anmeldelse av spill er ofte veldig fint. Det er selvfølgelig greit med litt dybde innimellom, men de aller fleste spill som blir anmeldt mangler dybden til å kunne skrive i dybden. Det er måte på hvor mange ord man kan bruke for å anmelde Candy Crush Skal du ha dybde så får du se på en playthrough 1 Lenke til kommentar
SMW-_- Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Men tror jeg dere har mistet mange lesere da dere begynte å satse så hardt på esport og de mange gode og spesielle sakene ble borte. For deres del håper jeg det lønte seg. Sannheten er at e-sporten vår har subsidiert de artiklene du liker. Dersom vi ikke hadde satset på e-sport, så hadde vi vært nødt til å gjennomføre enda større kutt i det redaksjonelle. Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan har det seg at man tjener så mye på å dekke e-sport når de fleste leserne (i det minste her i tråden) ikke ser ut til å være så interesserte? Fordi prosjekter som Telenorligaen og andre e-sportarrrangement genererer en fantasillion mer i inntenkter via sponsorat enn banner annonser gjør. E-sporten har direkte subsidiert det redaksjonelle innholdet, og det er smått ironisk å se alt hatet e-sporten får. Kunne man gjort endringer for å segmentere siden bedre slik at brukere kan nå innholdet de helst vil se? Javisst, men slikt krever ressurser, noe dere sikkert forstår av saken vi diskuterer her at det ikke er flust av. 3 Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan har det seg at man tjener så mye på å dekke e-sport når de fleste leserne (i det minste her i tråden) ikke ser ut til å være så interesserte? Vi har totalt 60 000 lesere i uka, 5000 som deltar aktivt i Telenorligaen og enda flere som ser på. Det er helt i orden å ikke like e-sport, men 10-20 personer i denne tråden snakker ikke på vegne av alle våre lesere. Det er dessuten ikke nødvendigvis bare selv artiklene om e-sport vi tjener penger på, men sponsing av ligaen og turneringene våre. Det er ingen som vil sponse noe som ingen skriver om. Det jeg savner på Gamer.no er litt mer variasjon. Det er så mye standard greier og dere går glipp av mange perler som er ukjente som vil få litt ekstra penger av en anmeldelse og som gir insentiv til å donere til dere da det er plenty av engelskspråklige sider som tar seg av all standarden. Det er så enormt mange spill der ute og mange av dem krever lite tid å lære seg og få et inntrykk av så jeg vil gjerne se si kanskje fire timer med spilling av et lite/ukjent spill og en kjapp anmeldelse. Det handler selvfølgelig ikke bare om kvantitet, men det går an å lage mye bra fyllstoff. Vil gjerne støtte dere, men pr. nå så er det tydelig at dere satser for mye på mainstream for at lommeboka mi åpner seg. Ikke fordi dere ikke lager bra artikkler og har bra innhold generellt sett, men fordi dere ikke har noe unikt som er verdt å støtte i min bok. En fin ting dere kan gjøre er å ta opp start til slutt av alle anmeldelser og ha det som en "ekstrating". Altfor mange redigerte videoer der man ikke ser hvor vanskelig/enkelt det er å lære seg ting. Å se treningen/starten/altsammen koster lite ressurser (ta opp, rendre og last opp) og er en fin bonus, det er jo det materialet man klipper til videoer av alikevel. PS; Ment som konstruktiv kritikk. Jeg er veldig langt fra misfornøyd med Gamer.no, men jeg er veldig sikker på at dere er dyktige nok og har nok erfaring til å sette prikken over I'en Det du ønsker deg, er det samme vi ønsker å levere. Som vi er inne på i artikkelen om Gamer Support, så vil man som støttemedlem gjøre det mulig for oss å tenke mer kreativt og variert. Vi ønsker å overraske, skrive om spill få har hørt om før, trekke frem nye og gamle perler og leke oss med hvordan vi formidler spillkultur. Vi ønsker å lage artiklene man ikke visste man ønsket seg. Men dette er vanskelig når vi fra dag til dag i stedet må fokusere på det som gir oss trafikk og inntekter på kort sikt. De har kvalitetsartikler innimellom, og det var mer av de før. Nå er det stort sett enkle google translate lignende artikler om hva som kommer fremover, pluss et hav av e-sport. Lenge siden jeg har lest en god dybdeartikkel her. Vil vil gjerne ha eksempler på hvilke artikler du opplever som oversatt av Google Translate. Dybdeartikler er noe av det vi ønsker å gjøre mer av fremover. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 1. Nettsider annonserer for mye, brukerne blir lei. 2. Brukerne installerer adblock 3. Nettsidene tjener mindre på annonser 4. Nettsidene innfører pluss abonnement på halvparten av sakene 5. Enda flere brukere faller bort 6. Inntektene faller enda mer 7. Alt innhold blir kun for medlemmer 8. Kun spesielt interesserte vil betale for å være medlem 9. Mengden og kvaliteten på innholdet synker stadig 10. Færre brukere for hver dag, kraftig synkende inntekter 11. Nettsted går konk, legger inn årene. Dette er sånn det vil gå med mange av dagens aviser. Det eneste som holder dem i live er pressestøtten. 9 Lenke til kommentar
thyraven Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Så lenge det er så mye artikler om e-sport så kommer det ingen penger her i fra. 5 Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Så lenge det er så mye artikler om e-sport så kommer det ingen penger her i fra. Jeg kan ikke gjenta dette for ofte, siden det virker som det blir ignorert: Det er kun 25% av alle saker som handler om e-sport. Det er egentlig ikke så mye med tanke på at det er e-sporten som sørger for at vi faktisk kan skrive de 75% andre artiklene. 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ser ikke problemet med e-sport artiklene, om jeg ikke ønsker å lese det så bare skipper jeg de inntil jeg finner noe jeg syns er interessant, det er jo ikke verre enn det. For å si det sånn, jeg skipper flere artikler på VG eller Dagbladet enn det jeg gjør her 3 Lenke til kommentar
andypandy Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Dette er kanskje et dumt spørsmål, men hvordan har det seg at man tjener så mye på å dekke e-sport når de fleste leserne (i det minste her i tråden) ikke ser ut til å være så interesserte? Vi har totalt 60 000 lesere i uka, 5000 som deltar aktivt i Telenorligaen og enda flere som ser på. Det er helt i orden å ikke like e-sport, men 10-20 personer i denne tråden snakker ikke på vegne av alle våre lesere. Det er dessuten ikke nødvendigvis bare selv artiklene om e-sport vi tjener penger på, men sponsing av ligaen og turneringene våre. Det er ingen som vil sponse noe som ingen skriver om. Det er vel og bra, og som du selv sier så kan det godt hende at «vi» som ikke ønsker å få e-sport trykket opp i ansiktet, er i mindretall. Men med andre ord, så vil aldri en filtreringsmulighet for å fjerne e-sport innholdet fra forsiden bli en mulighet. For ingen vil vel sponse, noe som blir skrevet om, men som ikke vil være direkte synlig, dersom mange nok filtrerer det vekk? Mener ikke å være krass, bare lurer, for alt e-sport innholdet har gjort at iallfall jeg har besøkt gamer.no mindre og mindre. Ofte tenker jeg på de glimrende dybdeartiklene dere hadde for 10 år siden som jeg gledet meg til å lese hver lørdag. Plutselig forsvant dem. Dette har jo antakelig noe med kronasjene å gjøre, men akkurat per nå, så er det liksom ingenting som «lokker» meg til å støtte dere, annet enn å eventuelt være med på å forsøke å berge et «synkende skip». 3 Lenke til kommentar
TST Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ofte tenker jeg på de glimrende dybdeartiklene dere hadde for 10 år siden som jeg gledet meg til å lese hver lørdag. Plutselig forsvant dem. Dette har jo antakelig noe med kronasjene å gjøre, men akkurat per nå, så er det liksom ingenting som «lokker» meg til å støtte dere, annet enn å eventuelt være med på å forsøke å berge et «synkende skip». Jeg tenker på de dybdeartiklene selv! Det du beskriver her er vel egentlig typisk høna eller egget-problematikk, hva må komme først. Artiklene eller støtten. Dagens artikkel et klart signal på hvor vi står, og de som har fulgt Gamer.no lenge nok vet hva vi kan få til når vi har ressursene til det 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ett tips til sak for Gamer kan f.eks være at Star Citizen snart er i alpha 3.0. Det vil si at man for første gang vil kunne prøve ut "sandkasseuniverset" og fly fra planet til planet, sømløst, og stort sett gjøre som en vil. Spillet har hittill fått inn over 160.000.000 dollar, noe som gjør at de kan kaste penger på å gjøre ganske mye revolusjonært innen både sjangeren og teknologi. Bare i dette ene spillet er det mange muligheter for dybdeartikler som jeg og mange med meg hadde lest fra a til å. Lavthengende frukt kan det også sies å være, siden researchen ikke trenger å være spesielt langvarig. 2 Lenke til kommentar
LaKilla Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Dere er ikke alene om det, men det blir stadig dårligere norsk i mediene, og engelsk-norsk. Jeg jobber som lærer for å tjene til mat på bordet og tak over hodet, og alle skriveleifene er et irritasjonsmoment. Nå skal det sies at dere ikke er blant de verste, men jeg tror dette kan være det enkelte sikter til som Google Translate artikler lenger opp, for enkelte artikler inneholder veldig dårlig norsk. Nå ble ikke dette innlegget fri for tunggrodd grammatikk heller, men det er sent Er heller ikke stor fan av e-sport, spesielt fordi det ikke er mulig å følge noen av turneringene uten abonnement på blant annet SUMO. Jeg vet flere av sendingene sies at kan strømmes gratis på SUMO, men det er ikke tilfelle. Jeg har ikke klart å strømme noen av de sendingene som sies å være gratis å strømme, så jeg har gitt opp, og dermed vendt e-sport-satsingen deres ryggen. Jeg mimrer heller tilbake til den tiden gamer.no dukket opp som en søsterside til hardware.no. Det var tider det. Skal vurdere om dere fortjener en månedlig støtte fra meg, men akkurat nå er jeg usikker på om jeg syntes dere burde bestå eller om det er best at dere lider en rask død. Velger å sitte i tenkeboksen litt lenger. 5 Lenke til kommentar
VRK1WCN1 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Vurderer støtte selv om jeg ikke bruker gamer.no så mye lenger. Men har brukt det i så mange år tidligere. Hiver meg på anti e-sport bølgen. Jeg har nok gått bort i fra gamer.no siden jeg ikke føler meg truffet av e-sport. Jeg har hovedsakelig brukt dere for å finne ut om det nye hotte spillet er verdt å kjøpe. Anmeldelsene og morsomheter om mods og easter-eggs forsvinner litt i all e-sporten. Forstår at e-sport holder lyset på. Men hva med å ha et filter i toppen med flere typer: E-sport av/på, Mods av/på, anmeldelser av/på, Osv. Vet det er litt dodgey tema, men hva med annonserte innlegg? Bare marker dem godt! Eks: Altibox Bredbånd garanterer linje uten lag for alle CS:GO spillere Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det jeg savner på Gamer.no er litt mer variasjon. Det er så mye standard greier og dere går glipp av mange perler som er ukjente som vil få litt ekstra penger av en anmeldelse og som gir insentiv til å donere til dere da det er plenty av engelskspråklige sider som tar seg av all standarden. Det er så enormt mange spill der ute og mange av dem krever lite tid å lære seg og få et inntrykk av så jeg vil gjerne se si kanskje fire timer med spilling av et lite/ukjent spill og en kjapp anmeldelse. Det handler selvfølgelig ikke bare om kvantitet, men det går an å lage mye bra fyllstoff. Vil gjerne støtte dere, men pr. nå så er det tydelig at dere satser for mye på mainstream for at lommeboka mi åpner seg. Ikke fordi dere ikke lager bra artikkler og har bra innhold generellt sett, men fordi dere ikke har noe unikt som er verdt å støtte i min bok. En fin ting dere kan gjøre er å ta opp start til slutt av alle anmeldelser og ha det som en "ekstrating". Altfor mange redigerte videoer der man ikke ser hvor vanskelig/enkelt det er å lære seg ting. Å se treningen/starten/altsammen koster lite ressurser (ta opp, rendre og last opp) og er en fin bonus, det er jo det materialet man klipper til videoer av alikevel. PS; Ment som konstruktiv kritikk. Jeg er veldig langt fra misfornøyd med Gamer.no, men jeg er veldig sikker på at dere er dyktige nok og har nok erfaring til å sette prikken over I'en Jeg er helt enig. Det har blitt alt for mainstream. Lenke til kommentar
VRK1WCN1 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Andre funksjoner som hadde fått meg til å betale ville vært en skreddersydd oppsummering av Gamer.no én gang i uka på mail, betaler gjerne (50kr mnd.). Jeg velger selv hvilke type artikler jeg ønsker meg fra en liste. Min liste hadde sett noe slik ut: "Disse gleder vi oss til i xxxx mnd. - artiklene", anmeldelser og alt med #bethesda #rpg #open-world #single-player. 1 Lenke til kommentar
Peteguy Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Nyter mye glede av gamer.no og håper dere klarer å få tak i de midlene dere trenger til å fortsette. Ingenting imot epsort artikkelene og følger med på Sc2 og Csgo scenen selv. Er vel ikke så vanskelig å scrolle videre om man ikke er interessert i enkelte artikler? ? Dere får min støtte når jeg er hjemme igjen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå