Kaneltryne Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Hei, søkte jobb i august, fikk tilbud om å stille til intervju, ettersom jeg ikke var så interessert i stillingen av grunner på det tidspunktet, takket jeg nei. Nå, 2 måneder senere har jeg lyst på jobb på det stedet, ettersom det passer optimalt, (dette er bare butikkmedarbeider stilling, ikke noe større). Er det ''ok'' og ringe han og si at om han fortsatt er interessert, stiller jeg fortsatt gjerne til intervju nå? Endret 9. oktober 2017 av Kaneltryne Lenke til kommentar
Mato Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hei, søkte jobb i august, fikk tilbud om å stille til intervju, ettersom jeg ikke var så interessert i stillingen av grunner på det tidspunktet, takket jeg nei. Nå, 2 måneder senere har jeg lyst på jobb på det stedet, ettersom det passer optimalt, (dette er bare butikkmedarbeider stilling, ikke noe større). Er det ''ok'' og ringe han og si at om han fortsatt er interessert, stiller jeg fortsatt gjerne til intervju nå? vell den stillingen du søkte på er nok for lenge siden fylt , men du kan jo ringe og høre om de har behov for nye folk og om du kan søke på nytt. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Selvfølgelig er det akseptabelt. Var du aktuell da, er du sikkert aktuell i dag også. Det er derfor det alltid er viktig å være vennlig selv ved avslag. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Er det ''ok'' og ringe han og si at om han fortsatt er interessert, stiller jeg fortsatt gjerne til intervju nå? Jeg må desverre skuffe deg og si at det ikke er "ok", men det er selvfølgelig ok Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Hei, søkte jobb i august, fikk tilbud om å stille til intervju, ettersom jeg ikke var så interessert i stillingen av grunner på det tidspunktet, takket jeg nei. Nå, 2 måneder senere har jeg lyst på jobb på det stedet, ettersom det passer optimalt, (dette er bare butikkmedarbeider stilling, ikke noe større). Er det ''ok'' og ringe han og si at om han fortsatt er interessert, stiller jeg fortsatt gjerne til intervju nå? Det er heilt uproblematisk å ringe sjefen for å spørre om jobb, eventuelt sende inn ny åpen søknad. Men som påpeikt så er nok den stillinga som du i utgangspunktet blei gitt tilbud om besatt av nokon andre, og neste gong sjefen har behov for å ansette folk så blir du fortsatt vurdert opp mot dei andre søkarane, så om det er betre søkarar no så er det ikkje gitt at du får jobben. Vi får også håpe at du takka høflig nei for to månadar sidan, og at dei grunnane som du oppgav for at det ikkje passa var fornuftige. Vær oppmerksom på at det ikkje skal så mykje til for at sjefen har fått eit dårleg inntrykk av deg med merkelappar som upålitelig, ubesluttsom, umotivert, osv. Eit slikt dårleg inntrykk vil være vanskeleg å rette opp. Enkelte personar er også såpass smålige at dei tek slike ting personleg og derfor ikkje vil gi deg ein ny sjangse etter å ha takka nei etter at sjefen hadde brukt mykje tid på å behandle søknaden din for berre to månedar sidan. Men det skadar uansett ikkje å ta kontakt for å spørre om jobb. Det verste som kan skje er at sjefen seier nei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå