Gå til innhold

Vurderer brukt PS3 på hytta, tips om offline 'arcade'-spill?

grenness

Anbefalte innlegg

Barna (gutt 11, jente 4) lever i tiden, og synes hytta på fjellet tidvis er kjedelig (særlig 11-åringen) uten PS4 og Snap...

Jeg vurderer derfor å kjøpe en brukt PS3 for å ha der oppe, sånn at vi voksne kan få litt fred, men også for at barna ikke skal protestere så fælt når vi sier vi skal på hytta (alle sammen).

(dette er ikke ment som en tråd om barn og naturen og sånt - barna er flinke til å være med på lange turer hver dag uansett vær, men vi er stort sett alltid tilbake på hytta sånn i 15-16-tiden og da fram til leggetid hadde det vært ok med noe digitalt som de kan holde på med inne på et eget rom)

Jeg er ikke så fryktelig bevandret når det gjelder spillutvalg, spiller stort sett bare GTA V og ett og annet racingspill selv.

Finnes det relativt enkle, offline, "arcade"-aktige spill/spillpakker som kan underholde barna i et par timer, men som ikke er store, episke stories?

Altså noe man kan fyre opp og ta en runde på, enten en mot en, eller en mot maskinen?

Helst altså offline, da jeg foreløpig hadde tenkt å unngå de helt store mobildata-regningene der oppe.

Jeg har vurdert SNES Classic, men det blir jo typisk dyrere, og ikke nødvendigvis bedre (maskinvaremessig), men der ville jeg antakelig fått masse slike typer spill jeg er på utkikk etter...

Litt relatert til den tråden her, da:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1781203

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er noenlunde oppegående teknisk kan du skru sammen en raspberry pi og installere retropie, da får du kjørt emulator av det meste av konsoller (fungerer best opp til og med SNES/Mega Drive, men PS1-spill fungerer brukbart). Retropie støtter det meste av kontrollere ut av boksen, og har HDMI/wifi/minnekort for spill. Du trenger tilgang på roms.

Lenke til kommentar

Jeg har vurdert SNES Classic, men det blir jo typisk dyrere, og ikke nødvendigvis bedre (maskinvaremessig), men der ville jeg antakelig fått masse slike typer spill jeg er på utkikk etter...

God idé.

Det er søte sjarmerende spill som ikke krever online. Det er ikke så moderne og hyper som PS4 osv.

Vil faktisk mene en SNES eller tilsvarende faktisk vil tilføre en slags hyttenostalgi til barnas minner i fremtiden.

Og ikke minst, de lærer å nyte spill for gameplay og enkelthet.

SNES Classic støttes!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...