Countryman Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg bruker Firefox som standard nettleser og har i flere år brukt Adblock+. Den siste tiden virker det som om adblock har blitt deaktivert, muligens i forbindelse med en større pc-oppdatering her om dagen. Jeg trodde først pcn var virusinfisert, men slo det raskt fra meg. Vurderer nå å reinnstallere adblock+ for å se om ting går tilbake til normalen igjen, men lurer på om det er noe poeng i å gjøre det med tanke på "motivet" for å ha det på. Motivet (som data-noob jeg er) da det ble innstallert var at jeg trodde pcn ville være raskere og mer responsiv uten all flash-reklamen på div. nettsider. Nå har jeg fått høre at dette ikke er en effekt. Vil pcn være "raskere" med eller uten adblock+? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Adblock vil ikke påvirke PCen din i så veldig stor grad da den i korte trekk kun hindrer annonser i å laste. Det vil at du sparer datatrafikk og sidene vil lastes raskere. Så nei, du vil ikke få en merkbart "raskere" PC med eller uten adblock. Eneste er som nevt at sider vil laste muligens noe raskere (hvorvidt dette er merkbart) Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Adblock vil ikke påvirke PCen din i så veldig stor grad da den i korte trekk kun hindrer annonser i å laste. Det vil at du sparer datatrafikk og sidene vil lastes raskere. Så nei, du vil ikke få en merkbart "raskere" PC med eller uten adblock. Eneste er som nevt at sider vil laste muligens noe raskere (hvorvidt dette er merkbart) Ok, takk skal du ha Da ser jeg ingen drawbacks ved å bruke det - eventuelt bare positivt, om enn veldig lite. I det minste er nettsider mye mer behagelige å besøke uten all flashen. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Nå er det verdt å nevne at det er svært få som faktisk bruker flash lenger, om du har Chrome (muligens andre nettelesere også) vil faktisk Chrome ikke la deg kjøre noe av det til du har tillatt at det skal kjøre.Les her for mer info: https://www.theverge.com/2016/12/9/13903878/google-chrome-block-flash-html5 Det er få om ingen drawbacks ved å bruke en adblocker, utenom at den du besøker mister reklameinntekter. Det er derfor mange nå har popups/alternative reklamer (se f.eks vg.no) eller blokkerer deg helt (som tek.no) om du bruker adblock. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå