AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvor gammel er du? Har du et rulleblad fra tidligere? Er det noen i familien som har psykiske lidelser? Vil du si at det er noen andre livsområder som fungerer dårlig, f.eks hygiene, ernæring, husstell, økonomi? Hvorfor er dette relevant? Jeg spurte da om type tanker. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvis du ikke allere har et apparat rundt deg til å fange opp/følge deg opp så er det absolutt ingenting å 'gi opp'. Som nevnt, bare å henvende seg til psykiater og fp oppfølging deretter. DPSene er veldig gode på miljøoppfølging. Klarer meg best på egenhånd jeg. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvis du ikke allere har et apparat rundt deg til å fange opp/følge deg opp så er det absolutt ingenting å 'gi opp'. Som nevnt, bare å henvende seg til psykiater og fp oppfølging deretter. DPSene er veldig gode på miljøoppfølging. Klarer meg best på egenhånd jeg. Anonymous poster hash: 212b0...876 Du sier psykiatrien misforstår og lyver, og at du klarer deg på egenhånd. Synes du allikevel bør oppsøke hjelp bare for å få mer svar (det finnes ofte uformell kontakttlf i kommunene for lavere terskel), hvilket var årsaken til at du opprettet denne tråd. Folk i helsetjenesten vil deg kun godt, og enkelte symptomer kan det lønne seg å ta tak i før det gir grobunn til mer og langvarig. Hvis du absolutt ikke vil ha hjelp, så er det ikke mer man kan si i denme tråd. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Du sier psykiatrien misforstår og lyver, og at du klarer deg på egenhånd. Synes du allikevel bør oppsøke hjelp bare for å få mer svar (det finnes ofte uformell kontakttlf i kommunene for lavere terskel), hvilket var årsaken til at du opprettet denne tråd. Folk i helsetjenesten vil deg kun godt, og enkelte symptomer kan det lønne seg å ta tak i før det gir grobunn til mer og langvarig. Hvis du absolutt ikke vil ha hjelp, så er det ikke mer man kan si i denme tråd. Men jeg får ikke noen svar. Jeg var pasient lenge, og fikk ingen svar. (Jeg bruker medisiner, som jeg syns hjelper meg.) Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Du sier psykiatrien misforstår og lyver, og at du klarer deg på egenhånd. Synes du allikevel bør oppsøke hjelp bare for å få mer svar (det finnes ofte uformell kontakttlf i kommunene for lavere terskel), hvilket var årsaken til at du opprettet denne tråd. Folk i helsetjenesten vil deg kun godt, og enkelte symptomer kan det lønne seg å ta tak i før det gir grobunn til mer og langvarig. Hvis du absolutt ikke vil ha hjelp, så er det ikke mer man kan si i denme tråd. Men jeg får ikke noen svar. Jeg var pasient lenge, og fikk ingen svar. (Jeg bruker medisiner, som jeg syns hjelper meg.) Anonymous poster hash: 212b0...876 Du må gjerne meddele hva slags inn- ut diagnose® du fikk hvilket kan mer pekepinn , og evt medisin. Men som sagt, du bør nok henvende deg på ny da dette ikke er riktig fora, eks en poliklinisk psykiater (som følger deg opp når du ikke er innlagt, veldig greit å ha/forebyggende, men vil tro du har dette?). Høres ut som du trenger en som du kan gi deg råd/veil i det daglige da du tilsynelatende undrer deg over en del. Endret 9. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Du må gjerne meddele hva slags inn- ut diagnose® du fikk hvilket kan mer pekepinn , og evt medisin. Men som sagt, du bør nok henvende deg på ny da dette ikke er riktig fora, eks en poliklinisk psykiater (som følger deg opp når du ikke er innlagt, veldig greit å ha/forebyggende, men vil tro du har dette?). Høres ut som du trenger en som du kan gi deg råd/veil i det daglige da du tilsynelatende undrer deg over en del. Har lyst til å snakke med noen, tror det kunne vært fint, men jeg tror det gjør meg svakere. Viktig å klare seg selv for å ha selvdisiplin. Det var litt delte meninger om diagnose, men jeg bruker i alle fall lave doser med antipsykotika og stemningsstabiliserende. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Du må gjerne meddele hva slags inn- ut diagnose® du fikk hvilket kan mer pekepinn , og evt medisin. Men som sagt, du bør nok henvende deg på ny da dette ikke er riktig fora, eks en poliklinisk psykiater (som følger deg opp når du ikke er innlagt, veldig greit å ha/forebyggende, men vil tro du har dette?). Høres ut som du trenger en som du kan gi deg råd/veil i det daglige da du tilsynelatende undrer deg over en del. Har lyst til å snakke med noen, tror det kunne vært fint, men jeg tror det gjør meg svakere. Viktig å klare seg selv for å ha selvdisiplin. Det var litt delte meninger om diagnose, men jeg bruker i alle fall lave doser med antipsykotika og stemningsstabiliserende. Anonymous poster hash: 212b0...876 Du bør absolutt ha jevnlig kontakt med en poliklinisk psykiater da det vil gi deg svar som dukker opp underveis og virker forebyggende på at psykose kan blusse opp (obs på faresymptomer) og evt forebygge at du går på en smell/reinnleggelse. Slike medisiner du står på bør ha slik oppfølging uansett, og undrer meg dersom du ikke får dette. Ja selvdisiplin er viktig, men dette får du gjennom slike ærlige samtaler med behandler, du lærer å bli bedre på kjenne deg selv, symptom, skille mellom virkelighet og bli mer trygg i egne beslutninger. Det er ikke godt å gå rundt å gruble på egenhånd. Ta kontakt og få oppfølging, ikkenoe mer å tenke over, ta det til deg og gjør det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Du bør absolutt ha jevnlig kontakt med en poliklinisk psykiater da det vil gi deg svar som dukker opp underveis og virker forebyggende på at psykose kan blusse opp (obs på faresymptomer) og evt forebygge at du går på en smell/reinnleggelse. Slike medisiner du står på bør ha slik oppfølging uansett, og undrer meg dersom du ikke får dette. Ja selvdisiplin er viktig, men dette får du gjennom slike ærlige samtaler med behandler, du lærer å bli bedre på kjenne deg selv, symptom, skille mellom virkelighet og bli mer trygg i egne beslutninger. Det er ikke godt å gå rundt å gruble på egenhånd. Ta kontakt og få oppfølging, ikkenoe mer å tenke over, ta det til deg og gjør det. Blir ikke psykotisk. Kan ha nytte av de medisinene likevel... Jeg syns jeg bare har blitt svak av å snakke med terapeut. Det har blitt slik at de har fått meg til å føle synd på meg selv, som har ført til at jeg har mistet selvdisiplin. Tenker på livsstil her. Så selv om det sikkert hadde vært fint å snakke med noen, så er nok ikke det lurt. Kanskje jeg kunne snakke med en miljøarbeider eller noe lignende, de driver ikke med den formen for terapi som psykiater/psykologer gjør. Det er bare det at det er folk jeg "kjenner" som jobber i ledelsen der. Nei, får se det an. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvor gammel er du? Har du et rulleblad fra tidligere? Er det noen i familien som har psykiske lidelser? Vil du si at det er noen andre livsområder som fungerer dårlig, f.eks hygiene, ernæring, husstell, økonomi? Hvorfor er dette relevant? Jeg spurte da om type tanker. Det er relevant av den årsaken at svarene på mine spørsmål hadde fortalt meg mer om deg som person i sin helhet. Du er mer enn summen av dine tanker. Eventuelle resurser og svikter, vil samtidig gi en indikasjon på hvilke videre råd man skal gi. Hvis du er den samme TS som tidligere har stilt spørsmål om din psykopati på diskusjon.no, tenker jeg case closed for min del. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Det er relevant av den årsaken at svarene på mine spørsmål hadde fortalt meg mer om deg som person i sin helhet. Du er mer enn summen av dine tanker. Eventuelle resurser og svikter, vil samtidig gi en indikasjon på hvilke videre råd man skal gi. Hvis du er den samme TS som tidligere har stilt spørsmål om din psykopati på diskusjon.no, tenker jeg case closed for min del. Kan du gi en forklaring på hvorfor saken er lukket? Er du psykiater eller noe slikt? Jeg vet ikke hva som er ressurser og svikter. Alt er bare kaos, og min oppfatning av meg selv varierer. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Han har ikke noe med "saken" din å gjøre, det er bare et uttrykk. Endret 9. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 case closed for min del. Kan du gi en forklaring på hvorfor saken er lukket? ...betyr at jeg ikke har noe mer å tilføre og trekker meg herved tilbake fra diskusjonen. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 ...betyr at jeg ikke har noe mer å tilføre og trekker meg herved tilbake fra diskusjonen. Jeg skjønte såpass, jeg bare lurer på hvorfor du føler du ikke har noe å tilføre. Ikke at du tar feil, jeg bare lurer på hva som er grunnen til det. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Endret 9. oktober 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Finnes det hjelp for psykopati? Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Det er som å snakke til en vegg, du deler for lite og ønsker likevel hjelp.. Hvis du føler du har behov for bistand, ta kontakt med kvalifisert helsepersonell som kan iverksette nødvendige tiltak for deg. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Er jo mulig å være skiftende i tankegang og "personlighet" dersom man ikke er helt justert riktig. Selv bor jeg på landet for meg selv og etter mye tid alene så blir de sosiale antennene mine skurrete. Også innad så blir det hele litt mer kaos. Det hjelper ikke at jeg har mye å gjøre på jobb så jeg spiser ofte ikke lunsj med andre. Reflekterer veldig mye, og kan ha forskjellige syn på ting på samme dag. Jeg blir liksom ikke enig med meg selv. Er jeg mye med andre folk over en periode så blir jeg litt mer normal i tankegangen. Er jeg bare med mine totalt likesinnede venner så drar det litt mot en usunn retning. Synes det høres ut som du beskriver tankegangen til en som sitter mye alene, som ikke har nok andre mennesker til å validere/utfordre ulike tanker og ytringer. Endret 9. oktober 2017 av DJ FROSK Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Det er som å snakke til en vegg, du deler for lite og ønsker likevel hjelp.. Hvis du føler du har behov for bistand, ta kontakt med kvalifisert helsepersonell som kan iverksette nødvendige tiltak for deg. Kan ikke utlevere for mye. Jeg har ikke behov for hjelp i form av psykiater etc, jeg bare lurer på hva disse tankene/fantasiene er for noe. Om det betyr at jeg er psykopat eller noe annet. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Er jo mulig å være skiftende i tankegang og "personlighet" dersom man ikke er helt justert riktig. Selv bor jeg på landet for meg selv og etter mye tid alene så blir de sosiale antennene mine skurrete. Også innad så blir det hele litt mer kaos. Det hjelper ikke at jeg har mye å gjøre på jobb så jeg spiser ofte ikke lunsj med andre. Reflekterer veldig mye, og kan ha forskjellige syn på ting på samme dag. Jeg blir liksom ikke enig med meg selv. Er jeg mye med andre folk over en periode så blir jeg litt mer normal i tankegangen. Er jeg bare med mine totalt likesinnede venner så drar det litt mot en usunn retning. Synes det høres ut som du beskriver tankegangen til en som sitter mye alene, som ikke har nok andre mennesker til å validere/utfordre ulike tanker og ytringer. Jeg snakker lite med andre. Jeg skulle gjerne snakket om ting, altså tatt opp personlige tema, men det får jeg ikke til. Kunne jo bare spurt om de mente jeg var psykopat eller redd meg, men tror samtidig folk flest bare lyver da. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Kanskje jeg bare har PU? Var en som sa «glatt som en ål», og da mente han nok ikke at jeg var dum. Men han kan hende forstår meg feil. Jeg tror mine nærmeste tenker jeg er dum / har PU, mens mange i lokalsamfunnet lurer på om jeg er psykopat. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå