AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hvis man har mange ulike fantasier som man lever seg inn i, og som kjennes sanne, men som motsier hverandre slik at de ikke forteller det samme om en som person, er det et symptom på psykopati? Eller på antisosial personlighet, munchausen, narsissisme, histrionisk personlighetsforstyrrelse eller borderline. Slik at "historien" blir skiftende. Man kommer inn i ulike tankeganger, som man forlater om kanskje bare noen timer. Noen historier/tankeganger er vonde. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Spør psykiateren din. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Spør psykiateren din. Jeg har ingen psykiater. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Spør psykiateren din. Jeg har ingen psykiater. Anonymous poster hash: 212b0...876 Ok da må du få deg en Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Ok da må du få deg en Har prøvd det før. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ok da må du få deg en Har prøvd det før. Anonymous poster hash: 212b0...876 Du har prøvd men ikke blitt skremt frisk? Da feiler det deg noe alvorlig! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Du har prøvd men ikke blitt skremt frisk? Da feiler det deg noe alvorlig! Hva i alle dager mener du med dette? Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Det er jo et veldig spesifikt spørsmål. Hva er det som får deg til å koble dette til de diagnosene du tar opp ? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Det er jo et veldig spesifikt spørsmål. Hva er det som får deg til å koble dette til de diagnosene du tar opp ? At det ikke er noe ekte, genuint personlig og fast identitet. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Det blir ren gjetning på dette forum. Hvis du absolutt må spørre kan du legge til litt mer spesifikke symptomer, har andre reagert over hvor lang tid, hvor lenge de har oppstått, hyppighet, går du på medisiner, har du andre i fam med psykiatri, hvorfor sluttet du din tidligere psykiater. Men som andre sier, oppsøk en psykiater, det kan kun gjøre bedre enn vondt! Endret 8. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Syns det virker som mange mener jeg er noe i den gaten der. Med de diagnosene. Men det blir bare gjetting egentlig. Hvem vet hva andre mener. Nei, ser ingen grunn til å søke på psykiatrisk hjelp igjen. De bare misforstår eller lyver. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) De bare misforstår eller lyver. Anonymous poster hash: 212b0...876 Når vil du noen gang oppleve at det er sannheten du får hvis du kun tviler på alt? Endret 8. oktober 2017 av Cipher Panda Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg tenker umiddelbart at det ikke nødvendigvis er et symptom, men kanskje like mye en naturlig tilstand som man f.eks finner hos barn i barnehagen. Det avgjørende i ditt tilfelle er vel hva disse fantasiene består av. Kan du si litt om de tre fantasiene som du både synes er mest motsigende i forhold til hverandre og som samtidig har en adferd som kan sies å være ulovlig, satt ut i livet. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Hvor får du sannheten fra? Jeg vurderer selv hva som er sant. Resonnement og empiri. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Du beskriver et symptombilde som bør utredes. I forhold til spørsmålene dine om de ulike diagnosene kan du fylle ut denne så ærlig du får det som et utgangspunkt og se hva du scorer. http://psykia.no/scid_ii.pdf De fleste har større eller mindre trekk fra en eller flere av disse og det er helt vanlig, spesielt i ungdomstiden som normalt er en modningsfase med mye endringer og utvikling. Det er graden av de forskjellige trekkene som sier noe om hvor alvorlig det er og om du bør få hjelp til dette. Se på skjemaet som en grovsil. Uansett hva du scorer lærer du mer om deg selv, noe som kan være nyttig til senere. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg tenker umiddelbart at det ikke nødvendigvis er et symptom, men kanskje like mye en naturlig tilstand som man f.eks finner hos barn i barnehagen. Det avgjørende i ditt tilfelle er vel hva disse fantasiene består av. Kan du si litt om de tre fantasiene som du både synes er mest motsigende i forhold til hverandre og som samtidig har en adferd som kan sies å være ulovlig, satt ut i livet. - Jeg er farlig, og jeg manipulerer til meg bytte med formål om å ødelegge byttet. Jeg har aldri klart det før pga jeg ikke er dyktig nok. Det er ulovlig å ødelegge andre. Det er sadisme. Folk skjønner dette og er redd meg. - Jeg er autist, og skjønner ikke en dritt av andre mennesker, og derfor har jeg mange ulike teorier uten å ha noen følelse for virkeligheten, bare "intellektuelt". - Kan være nærpsykotisk, og at nesten alt av det jeg opplever er innbilning? Jeg tenker mange forskjellige ting. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Kan bare gi opp. Takk for innsatsen alle sammen. Anonymous poster hash: 212b0...876 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvis du ikke allere har et apparat rundt deg til å fange opp/følge deg opp så er det absolutt ingenting å 'gi opp'. Som nevnt, bare å henvende seg til psykiater og fp oppfølging deretter. DPSene er veldig gode på miljøoppfølging. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvor gammel er du? Har du et rulleblad fra tidligere? Er det noen i familien som har psykiske lidelser? Vil du si at det er noen andre livsområder som fungerer dårlig, f.eks hygiene, ernæring, husstell, økonomi? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå