KnutValentino Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) I omtrent 2-3 år nå så har jeg gradvis trappet ned på Efexor, noe som stort sett har gått greit for seg. Totalt så har jeg inntatt Efexor Depot i rundt 5 år nå. Abstinensene har selvfølgelig blitt verre jo lenger ned mot null jeg har beveget meg.. For ca. 2 uker siden så trappet jeg ytterligere ned, fra det jeg antar var på rundt 1.5-2 mg, ned til det jeg antar er rundt 0.5 mg. Vanligvis så kjenner jeg ikke på de hardeste abstinensene før det er gått 2-3 uker, så det jeg nå opplever passer relativt bra mtp. Antall uker det er gått siden jeg trappet ytterligere ned. Det som er nytt denne gangen er det som jeg tror er sure oppstøt, noe jeg "plages" av til vanlig (inkludert Halsbrann). Dette tar jeg 40 mg Somac (1 tablett) for hver morgen, så dette er noe jeg svært sjeldent merker noe til, bortsett fra når jeg spiser tung mat raskt. Problemet er at dette er såpass sterkt at jeg har vært på kanten til å brekke meg så og si hver dag de siste ca. 3-4 dagene. Faktisk så har det vært så ille at jeg på Fredag ikke fikk sove før det var gått 24 timer. Sammen med det jeg er ganske sikker på at er sure oppstøt så plages jeg selvfølgelig også av kvalme, spesielt de siste 2 dagene. Som sagt så tar jeg Somac på fast basis, mens nå tar jeg 80-120 mg (2-3 tabletter). Dette ser ikke ut til å gi noen som helst effekt. Det skal også nevnes at de verste plagene først begynner ca. 6 timer etter at jeg har stått opp og er verst de siste timene før jeg går til sengs. Så mitt spørsmål til dere, først og fremst til dere som selv har stått på (i minst 1 år) og sluttet med Efexor; har dere selv opplevd dette? Endret 9. oktober 2017 av KnutValentino Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Sliter med sure oppstøt og magesyre jeg også. Det eneste som fungerer skikkelig for meg er ranitidin som selges under varemerket Zantac. Jeg tar 150mg, tas når man merker at de sure oppstøtene/halsbrannen starter, men her til lands så får man ikke større enn 75mg og pakkene er helsikes dyre. Handler i Sverige og der selges de under navnet Ranitidin (et eller annet), koster typ 1/10 av det Zantac gjør i Norge. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Effexor er den verste dritten jeg har sluttet å bruke Måtte trappe ned veldig sakte, ved å åpne kapselen og fjerne kuler Noen kuler mindre hver gang Lenke til kommentar
KnutValentino Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Effexor er den verste dritten jeg har sluttet å bruke Måtte trappe ned veldig sakte, ved å åpne kapselen og fjerne kuler Noen kuler mindre hver gang Der er jeg helt enig. I mitt tilfelle ble jeg nærmere 100% frisk det første året jeg gikk på det, men så begynte "plagene". Og jeg kan ikke akkurat si at jeg er blitt noe friskere (bortsett fra det ene året) ved å innta dette medikamentet. Det advares av leger over hele landet om at f.eks. Benzodiazepiner kun forverrer det eksisterende problemet og gir deg et tilleggsproblem (når det benyttes fast). Min erfaring er at nøyaktig det samme er tilfellet for Efexor. - Enda hårreisende er det at de gir et medikament som forhøyer nivåene av Noradrenalin til personer med Angst(lidelser). Skal man på død og liv ta dette dette medikamentet (noe man forøvrig burde, men kun som absolutt siste utvei) så vær forberedt på at du etterhvert vil få bivirkninger som er 80-95% identisk med ME. Endret 9. oktober 2017 av KnutValentino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå