Gå til innhold

utrolig opplysende dokumentar om at psykiatriske lidelser er løgn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken lege eller institusjon har gitt ut den videoen? Før jeg investérer tid og ressurser i å se på den.

professorer, forskere og klipp fra faktiske hrndelser inne i institusjobene. (noen psykiatere i gamledager trodde tilogmed at for mye blod i hodet gjorde personene gale, og at de måtte tappes for blod i hodet med lobotomi).

Lenke til kommentar

hva syns dere om at vi er blitt lurt i alle år om at psykiske lidelser er løyn og kommer fra 1940tallet da hitler utslettet mentalt syke og funksjonshemmede og fikk skryt av psykiater bokforfatteren hitler hadde fått ideen av?

Om det synes jeg at det er tullpreik, og er du så lettlurt at du tror på det, er det mulig du trenger hjelp av nettopp slike tjenester.

• Liker 7
Lenke til kommentar
(noen psykiatere i gamledager trodde tilogmed at for mye blod i hodet gjorde personene gale, og at de måtte tappes for blod i hodet med lobotomi).

Dette har du eller noen andre funnet på. Lobotomi har aldri dreid seg om å "tappes for blod i hodet".

• Liker 3
Lenke til kommentar

hva syns dere om at vi er blitt lurt i alle år om at psykiske lidelser er løyn og kommer fra 1940tallet da hitler utslettet mentalt syke og funksjonshemmede og fikk skryt av psykiater bokforfatteren hitler hadde fått ideen av?

Om det synes jeg at det er tullpreik, og er du så lettlurt at du tror på det, er det mulig du trenger hjelp av nettopp slike tjenester.

og hva skulle liksom jeg gjøre i psykiatrien, bare fordi jeg er "lettlurt"??

Lenke til kommentar

de sa det på dokumentaren.

Ett ord: Kildekritikk.

hva skal man tro på i verden, ingenting forskning eller på youtube ifølge folk på forum. hva er kildekritikk? det er for meg youtube faktavideoer og nyheter. men alt er jo blitt så rart og uforutsigbart og løynaktig for tida, så for meg er det ikke noe som heter kildekritikk i realiteten lenger, bare på dokumentarer og reelle videoklipp om ekte hendelser og ikke bare set som blir fortalr i lufta, for alt som bare blir sagt i løse lufta, er bare løgn.

Endret av Unusual Autistic
Lenke til kommentar

Det videoen tar opp er jo historisk innenfor sitt snevre felt, men motivasjonen kan vel diskuteres. Tror dette stammer fra CCHR som igjen er en undergren av Scientologi-"kirken" som tilbyr sin egen behandling via Narconon. Manipulativ propaganda ønsker sjelden å avsløre kilde og hensikt, men forsøker heller å forlede deg ved å virke objektiv og uavhengig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

de sa det på dokumentaren.

Ett ord: Kildekritikk.

hva skal man tro på i verden, ingenting forskning eller på youtube ifølge folk på forum. hva er kildekritikk? det er for meg youtube faktavideoer og nyheter. men alt er jo blitt så rart og uforutsigbart og løynaktig for tida, så for meg er det ikke noe som heter kildekritikk i realiteten lenger, bare på dokumentarer og reelle videoklipp om ekte hendelser og ikke bare set som blir fortalr i lufta, for alt som bare blir sagt i løse lufta, er bare løgn.

Kildekritikk er så enkelt som at man sjekker opp i hva som blir påstått/sagt ved å finne forsking og dokumentasjon som bekrefter eller avkrefter tingen. Kildekritikk er å ikke ta noe man finner for god fisk uten å dobbeltsjekke faktaene.

Jeg kan skrive at Kong Harald spiste Sonja til middag i dag. Jeg kan sikkert lage en video og klistre på "Documentary/BBC-science" også. En som driver på med kildekritikk vil da søke litt rundt og sjekke om Sonja faktisk er blitt spist av Harald.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det videoen tar opp er jo historisk innenfor sitt snevre felt, men motivasjonen kan vel diskuteres. Tror dette stammer fra CCHR som igjen er en undergren av Scientologi-"kirken" som tilbyr sin egen behandling via Narconon. Manipulativ propaganda ønsker sjelden å avsløre kilde og hensikt, men forsøker heller å forlede deg ved å virke objektiv og uavhengig.

ok. det ante jeg ikke. kristendom er noe dritt.

Lenke til kommentar

Nja, nå var det vel dokumentaren jeg siktet til, ikke deg personlig, men okay ?

Dette er kun tullete propaganda, en og en halv time med vås, som ikke har noe særlig med virkeligheten å gjøre, uansett hva man måtte mene om psykiatrien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Tfw du kontakter CCHR og de sier de ikke vil gjøre noe som går imot behandlingen din på mentalsykehus :(

Inb4 du er ikke engang god nok til å bli utnyttet av scientologer :p

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...