hekomo Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Fettet som utgjør "mannepupper " er standhaftig, og du må trene bevisst brystmuskler/overkropp om du skal ha håp om å få det bort. Eh, det går ikke an å punktforbrenne fett med trening. Man kan kun gå ned generelt i fettprosent. Å drive og bare trene bryst er bortkastet og vil ikke gjøre noe som helst. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg er med i VK så jeg vet nøyaktig hva jeg spiser. Alt blir ført opp. Og det er ca 1300/1400 kcal pr. dag. Da burde jeg ha gått ned flere kilo. Men det skal ikke være lett. Jeg kan garantere deg at du får i deg langt mer enn 1400kcal, ellers hadde du, som nevnt her, gått ned i vekt. Enten så fører du ikke opp alt du spiser, selv om du tror det – vi mennesker har en helt spesiell evne til å ha et spektakulært urealistisk forhold til hvor mye vi spiser – eller så feilberegner du mengde (å ta ting på øyemål i stedet for kjøkkenvekt er en notorisk feilkilde). Alternativt kan det tenkes at kildene dine for kcal-innhold i maten har feil verdier. Men du spiser langt mer enn 1400kcal, det er det ikke fnugg av tvil om. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Fettet som utgjør "mannepupper " er standhaftig, og du må trene bevisst brystmuskler/overkropp om du skal ha håp om å få det bort. Eh, det går ikke an å punktforbrenne fett med trening. Man kan kun gå ned generelt i fettprosent. Å drive og bare trene bryst er bortkastet og vil ikke gjøre noe som helst. Det var gode nyheter, da slipper jeg og trene. Da blir det knallhard slanking. Eller operasjon. Det må bort. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Trening kan ikke punkt forbrenne, men kroppen vil ikke se bra ut uansett hvor lite fett du har om den er helt utrent. Men den vil se bedre ut enn en utrent og feit kropp heldigvis. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvis jeg husker korrekt består brystformen av to muskler. En oppe og en nede, så hvis du ønsker å fokusere på å bli kvitt "puppeformen" så burde du sikkert undersøke hvilke brystøvelser som styrker den øvre muskelen. Her er det sikkert noen treningsguruer som kan hjelpe men jeg mener å huske at skråbenk og manualer var greia her. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Hvis jeg husker korrekt består brystformen av to muskler. En oppe og en nede, så hvis du ønsker å fokusere på å bli kvitt "puppeformen" så burde du sikkert undersøke hvilke brystøvelser som styrker den øvre muskelen. Her er det sikkert noen treningsguruer som kan hjelpe men jeg mener å huske at skråbenk og manualer var greia her. Takker Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg er med i VK så jeg vet nøyaktig hva jeg spiser. Alt blir ført opp. Og det er ca 1300/1400 kcal pr. dag. Da burde jeg ha gått ned flere kilo. Men det skal ikke være lett. Jeg kan garantere deg at du får i deg langt mer enn 1400kcal, ellers hadde du, som nevnt her, gått ned i vekt. Enten så fører du ikke opp alt du spiser, selv om du tror det – vi mennesker har en helt spesiell evne til å ha et spektakulært urealistisk forhold til hvor mye vi spiser – eller så feilberegner du mengde (å ta ting på øyemål i stedet for kjøkkenvekt er en notorisk feilkilde). Alternativt kan det tenkes at kildene dine for kcal-innhold i maten har feil verdier. Men du spiser langt mer enn 1400kcal, det er det ikke fnugg av tvil om. Det gjør jeg ikke, garantert! Det vet du ingen ting om. Rein spekulasjon. 1400 er kanskje for mye. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Trening kan ikke punkt forbrenne, men kroppen vil ikke se bra ut uansett hvor lite fett du har om den er helt utrent. Men den vil se bedre ut enn en utrent og feit kropp heldigvis. Det var da enda bra. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg er med i VK så jeg vet nøyaktig hva jeg spiser. Alt blir ført opp. Og det er ca 1300/1400 kcal pr. dag. Da burde jeg ha gått ned flere kilo. Men det skal ikke være lett. Jeg kan garantere deg at du får i deg langt mer enn 1400kcal, ellers hadde du, som nevnt her, gått ned i vekt. Enten så fører du ikke opp alt du spiser, selv om du tror det – vi mennesker har en helt spesiell evne til å ha et spektakulært urealistisk forhold til hvor mye vi spiser – eller så feilberegner du mengde (å ta ting på øyemål i stedet for kjøkkenvekt er en notorisk feilkilde). Alternativt kan det tenkes at kildene dine for kcal-innhold i maten har feil verdier. Men du spiser langt mer enn 1400kcal, det er det ikke fnugg av tvil om. Det gjør jeg ikke, garantert! Det vet du ingen ting om. Rein spekulasjon. 1400 er kanskje for mye. 1400 er svært lite. Selv for ei spinkel, liten dame er dette lite med kalorier. Jeg ville i hvert fall gjort et forsøk på å måle alt matinntak en uke for å være sikker. Bruk Myfitnesspal for eksempel. Her kan du søke opp nesten alle ingredienser og produkter og legge inn mengde/gram/porsjoner. Bruk målevekt så vil du få nøyaktig resultat. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Fettet som utgjør "mannepupper " er standhaftig, og du må trene bevisst brystmuskler/overkropp om du skal ha håp om å få det bort. Eh, det går ikke an å punktforbrenne fett med trening. Man kan kun gå ned generelt i fettprosent. Å drive og bare trene bryst er bortkastet og vil ikke gjøre noe som helst. Det var gode nyheter, da slipper jeg og trene. Da blir det knallhard slanking. Eller operasjon. Det må bort. Nei, du bør trene. Økt muskelmasse er positivt for både helse og forbrenning. Hvis jeg husker korrekt består brystformen av to muskler. En oppe og en nede, så hvis du ønsker å fokusere på å bli kvitt "puppeformen" så burde du sikkert undersøke hvilke brystøvelser som styrker den øvre muskelen. Her er det sikkert noen treningsguruer som kan hjelpe men jeg mener å huske at skråbenk og manualer var greia her. Skjerpings. Det er ikke muskelens form som er problemet her, men fett på brystet. Endret 9. oktober 2017 av hekomo 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Og hvordan blir man kvitt fettet? Bare styrketrening og sulting? Må ned minst 20 kilo. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Og hvordan blir man kvitt fettet? Bare styrketrening og sulting? Må ned minst 20 kilo.Sulting gjør du tydeligvis allerede da du hevder å kun inta 1400 kal daglig.Man kan regne ca hvor mye man forbrenner, men for å møte deg på godsiden kan vi si at du forbrenner minst 2500 kal daglig. Ettersom du ikke går ned i vekt og klaher over 'mannepupper' kan man mest sannsynlig (da jeg/vi ikke kjenner til om du har noe somatisk/forbrenningsprobl) påpeke at du inntar for mye kal iforhold til hva din kropp forbrenner, hvilket ee langt over 1400. Dette handler om mentalitet og være bevisst, endre gamle vaner. Dersom du absolutt ikke vil være aktiv (som jeg nevnte tidligere kan alle finne minst en aktivitet som er givende) så avhenger det at du fordeler måltider jevnt utover dag og endrer dette kosstholdet. Feks fast tid på frokost, to egg (4 5 dager) til skiven inneholder masse næringsstoffer som gjør deg mett og minsker behovet for mer inntak utover dag ved måltider. Se på hva du spiser og bytt det ut med sunnere, legg til grønt, er du småsulten innimellom ta et eple for eks. Det er ikke magi, kalri inn vs kalori ut. Og beklager hvis jeg går for langt, men mener det var du som hadde en tråd om samlivsproblemer og kjernen i det var litt preg an apati/litt manglende vilje. Det er som i dette, endre ditt mindset og da går det seg til! Alternativt kan du abonnere på sats elixia, da fårbdu to gratis PT timer med rådførimg rundt trening og kosthold til ditt nivå. Det er kjekt å trene når man har innsikt, og dette kunne blitt en grei hobby for deg en time noen ganger i uka! Det gpr en grense der man må ta steget vekk fra tastaturet og forumet, ut i arenaen! Mener du har fått masse god feedback nå, resten ligger i ditt hode og hender! Endret 10. oktober 2017 av nacario 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Det gjør jeg ikke, garantert! Det vet du ingen ting om. Rein spekulasjon. 1400 er kanskje for mye. Jo, dette er faktisk mulig å vite noe om. Med din høyde og vekt, og en alder på 50 er din BMR 1595kcal pr. dag. Altså, det kroppen din forbrenner om du ligger i koma. Men du ligger ikke i koma, du beveger deg rundt om kring, så at det reelle dagsforbruket ditt ligger på mellom 2000 og 2500kcal er nok ikke en søkt gjetning. Når du så sier at du ikke går ned i vekt, så vet vi altså at du spiser mellom 2000 og 2500kcal pr. dag. Dette vet vi, all den tid virkeligheten stirrer oss i øynene, det er ikke spekulasjon i det hele tatt. Så, løsningen er: spis færre kalorier. Helst i kombinasjon med å bevege deg mer. Du trenger ikke nødvendigvis spise mindre mengder mat, velg bare mat som har lavere kaloritetthet. Lettprodukter, f.eks. Grønnsaker og salat – fyller magen godt, men det finnes omtrent ikke energi i det. 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Fettet som utgjør "mannepupper " er standhaftig, og du må trene bevisst brystmuskler/overkropp om du skal ha håp om å få det bort. Eh, det går ikke an å punktforbrenne fett med trening. Man kan kun gå ned generelt i fettprosent. Å drive og bare trene bryst er bortkastet og vil ikke gjøre noe som helst. Punktforbrenning kan du ikkje gjere, men ved å trene bryst vil du auke volumet på musklane som vil strekke feittet over eit større areal. For å endre kroppskomposisjon må muskelmassen opp og feittprosenten ned. Med 168cm og 80kg har du BMI på 28, så i ditt tilfelle kan det vere greit å bli kvitt feitt før du bygger muskelmasse. No finnes det tilfelle av sjukdom og den slags som gjer vektnedgang vanskeleg, men dei aller aller fleste vil gå ned i vekt av eit inntak på 1400 kcal i døgnet, når forbruket er 2000-2500. Du skriv at du er med i vektklubben. Kan du legge ut inntaket ditt for nokre dagar? Endret 10. oktober 2017 av Zeph 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Og hvordan blir man kvitt fettet? Bare styrketrening og sulting? Må ned minst 20 kilo.tja. Nå trenger du ikke sulte om du velger rett mat. Spis masse grønnsaker, da får du fylt opp magen uten å få i deg så mange kcal. Og få i deg tilstrekkelig proteiner. Du kan gå på en lavkarbo eller lavfett diett, men jeg tror det beste er å holde proteinet høyt, samtidig som man spiser både fett og karbohydrater. 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Protein er veldig mettande. Eg har møtt fleire som har hatt eit underskot på 500-1000 og hatt problem med å få i seg maten pga. mengden protein. Då slepp du gå rundt svolten heile dagen. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Det gjør jeg ikke, garantert! Det vet du ingen ting om. Rein spekulasjon. 1400 er kanskje for mye. Jo, dette er faktisk mulig å vite noe om. Med din høyde og vekt, og en alder på 50 er din BMR 1595kcal pr. dag. Altså, det kroppen din forbrenner om du ligger i koma. Men du ligger ikke i koma, du beveger deg rundt om kring, så at det reelle dagsforbruket ditt ligger på mellom 2000 og 2500kcal er nok ikke en søkt gjetning. Når du så sier at du ikke går ned i vekt, så vet vi altså at du spiser mellom 2000 og 2500kcal pr. dag. Dette vet vi, all den tid virkeligheten stirrer oss i øynene, det er ikke spekulasjon i det hele tatt. Så, løsningen er: spis færre kalorier. Helst i kombinasjon med å bevege deg mer. Du trenger ikke nødvendigvis spise mindre mengder mat, velg bare mat som har lavere kaloritetthet. Lettprodukter, f.eks. Grønnsaker og salat – fyller magen godt, men det finnes omtrent ikke energi i det. Jeg greier IKKE å spise færre kalorier. Så enkelt er det.. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Det gjør jeg ikke, garantert! Det vet du ingen ting om. Rein spekulasjon. 1400 er kanskje for mye. Jo, dette er faktisk mulig å vite noe om. Med din høyde og vekt, og en alder på 50 er din BMR 1595kcal pr. dag. Altså, det kroppen din forbrenner om du ligger i koma. Men du ligger ikke i koma, du beveger deg rundt om kring, så at det reelle dagsforbruket ditt ligger på mellom 2000 og 2500kcal er nok ikke en søkt gjetning. Når du så sier at du ikke går ned i vekt, så vet vi altså at du spiser mellom 2000 og 2500kcal pr. dag. Dette vet vi, all den tid virkeligheten stirrer oss i øynene, det er ikke spekulasjon i det hele tatt. Så, løsningen er: spis færre kalorier. Helst i kombinasjon med å bevege deg mer. Du trenger ikke nødvendigvis spise mindre mengder mat, velg bare mat som har lavere kaloritetthet. Lettprodukter, f.eks. Grønnsaker og salat – fyller magen godt, men det finnes omtrent ikke energi i det. Jeg greier IKKE å spise færre kalorier. Så enkelt er det.. Men da forstår jeg ikke helt hva meningen med denne tråd er. Du får svar levert på sølvfat, men du fortsetter i samme løp som den andre tråden, kun søken etter sympati eller ditt eget behov for å legge ut om egne vansker - uten vilje til å ta tak i kjernen. Ting er ikke svart eller hvitt, du får servert løsninger, men vi blir møtt med kort stahet. Apati og manglende vilje, denne tråd fortsetter i samme løp somog forrige og da takker jeg for meg. 3 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Jeg greier IKKE å spise færre kalorier. Så enkelt er det.. Da kommer du til å forbli 80kg tung. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Jeg greier IKKE å spise færre kalorier. Så enkelt er det.. Da kommer du til å forbli 80kg tung. Så enkelt er det. OK. Den er grei. Men dette skal ordne seg. Jeg skal ikke sulte. Likevel vil jeg gå ned i vekt. Må ha trua. Ikke noe kommer av seg selv. Jeg har gått ned 20 kilo tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå