Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan bli kvitt "mannepupper"

jae-ols

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan man blir kvitt mannpupper? Er det bare å slanke seg som er løsningen? Jeg har hatt det i mange år får det ikke bort. Utrolig dårlig for selvtilitten. Det gjør at en ikke kan gå på trening eller i svømmehallen. Det er et kjempe stort problem. Jeg er 168 cm høy og veier 80 kilo. Er det mulig å operere? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trene og slanke seg er nok løsningen her ja

Det er ikke så lett når man ikke er helt ung lenger. Går de tilbake hvis jeg går ned 20 kilo? Eller må jeg operere? 

Det er ingen unskyldning, slanking er 95% kosthold, og trening kan gjøres i mange former. Alle kan ikke springe ekstreme hinderløyper, men det er ikke nødvendig heller.

Men til saken, gjør om kostholdet ditt. Få bedre vaner og ha ett kaloriunderskudd mens du prøver å få orden på kroppen. Tren så mye du klarer, det holder. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har lest i diverse artikler og andre steder at det kan operéres, til en viss grad.

Hvis du skal trene og endre kosthold, husk at små grep gjør forskjell over lengre tid. Ikke gjør for stor forskjell til å begynne med. Bittelitt mindre porsjoner, og 30 min trening hver dag, utgjør en stor forskjell over tid. Du må venne deg til det gradvis. Da har du størst sjans for suksess.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har lest i diverse artikler og andre steder at det kan operéres, til en viss grad.

Hvis du skal trene og endre kosthold, husk at små grep gjør forskjell over lengre tid. Ikke gjør for stor forskjell til å begynne med. Bittelitt mindre porsjoner, og 30 min trening hver dag, utgjør en stor forskjell over tid. Du må venne deg til det gradvis. Da har du størst sjans for suksess.

Å gå fra null til 30 minutters trening hver dag er en stor forskjell, jo. 

Lenke til kommentar

Trene og slanke seg er nok løsningen her ja

Det er ikke så lett når man ikke er helt ung lenger. Går de tilbake hvis jeg går ned 20 kilo? Eller må jeg operere? 

Det er ingen unskyldning, slanking er 95% kosthold, og trening kan gjøres i mange former. Alle kan ikke springe ekstreme hinderløyper, men det er ikke nødvendig heller.

Men til saken, gjør om kostholdet ditt. Få bedre vaner og ha ett kaloriunderskudd mens du prøver å få orden på kroppen. Tren så mye du klarer, det holder. 

Jeg greier bare å gå, har stiv ankel. ,Går 50 minutter fire dager i uka,. Men går ned veldig lite. Bør ned 20 kilo, men det ser umulig ut. Ligger på 1400 kcal pr. dag. Det er ikke mye. Så trener jeg bort 300 kcal om dag. 

Lenke til kommentar

Jeg greier bare å gå, har stiv ankel. ,Går 50 minutter fire dager i uka,. Men går ned veldig lite. Bør ned 20 kilo, men det ser umulig ut. Ligger på 1400 kcal pr. dag. Det er ikke mye. Så trener jeg bort 300 kcal om dag. 

Dette er nok dessverre umulig, du må gjøre noe feil med kostholdet. Enten spiser du mer, ellers så har du beregnet feil ift hva du spiser. 

Legg ut alt hva du spiste sist uke. Inkludert ett ekstra eple, sjokolade eller hva som helst utover planlagte måltid så ser vi fort hvor det går galt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette er nok dessverre umulig, du må gjøre noe feil med kostholdet. Enten spiser du mer, ellers så har du beregnet feil ift hva du spiser. 

Legg ut alt hva du spiste sist uke. Inkludert ett ekstra eple, sjokolade eller hva som helst utover planlagte måltid så ser vi fort hvor det går galt. 

1400 kcal er veldig lite. Kan ikke gå lenger ned. Da blir det sulting. 

Lenke til kommentar

Jeg er med i VK så jeg vet nøyaktig hva jeg spiser. Alt blir ført opp. Og det er ca 1300/1400 kcal pr. dag. Da burde jeg ha gått ned flere kilo. 

Men det skal ikke være lett. 

Lenke til kommentar

Poenget er at du spiser ikke så lite, da hadde du gått ned i vekt. Du må gjøre noe feil en plass, for en kan ikke "sulte" seg og ikke gå ned ivekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke får å gjøre vondt verre, men såkalt " mannepupper " er vanskelig å få bort, spesielt om du har hatt det i mange år.  Fettet som utgjør "mannepupper " er standhaftig, og du må trene bevisst brystmuskler/overkropp om du skal ha håp om å få det bort.  Og da kan det hende du sitter igjen med mye slapp hud der som kanskje ikke gjør saken så mye bedre.   Skal du bli helt kvitt det må du trene hardt, og når du har bare slapp hud der må det ofte en plastisk operasjon til om du skal få en flat brystkasse uten antydning til " pupper "  Mulig så kan fettsuging hos en plastisk kirurg spare deg for mye slit og strev,  men det kan fort koste 25 000 - 35 000. 

Lenke til kommentar

Det er mye østrogen i det norske kostholdet.

Ting du spiser kan inneholde østrogen eller konvertere til østrogen via fordøyelse.

Øl og Melk er de to store synderne.

Du kan også prøve tamixofen/nolvadex, det stopper din kropps produksjon av østrogen og vil minimere gynomestacia.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer kanskje litt an på intensitèten. Hvis jeg sier lav intenstitèt, så er det kanskje greit.

En times gange fire dager i uka, pluss treningssenter. Er ikke 20 nå. 

Det høres ikke dårlig ut, og 1400 kalorier?? Burde se resultater temmelig raskt med slike rutiner. Fortsett med det!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvordan dine andre kroppsdeler er ift puppene, feks har du stor mage, bilringer? Hvis ja har du garantert potensiale til å slanke de bort. Har du noen somatiske sykdommer som påvirker trening?

Hvis alt er på plass er det hovedsaklig et mindset problem. Du kan enten akseptere egen kropp, eller gjøre noe med kalori-inntak. Selv om du ikke er særlig aktiv kan du gå ned ved å spise rett. Eks begyn med faste måltider utover dag som ikke gjør deg sprekkmett, med rom for småspis innimellom hvis sulten som frukt. To egg er eks bra til frokost da det gjør deg lett mett (også utover dag). Dropp all sukkersøppelmat, må du absolutt ha det så kjøp en 30% kakao freia sjoko og spis en to biter om dagen. Drikk vann, drit i øl.

Behovet for å spise sunt kommer lettere ved fys aktivitet, så finn en type som gir deg glede, eks svømming (ja greit du nevnte titties, men hva så, ingen bryr seg, du er ikke i bassenget for å dra damer) eller lett jogg 30in. Begynn i det små, press grenser, kjenn etter egen pust og gradvis øk dag etter dag. 4 5 ganger minst i uka. Små steg store endringer over tid. Og musikk på ørene gir lett motivasjon, bare ikke i vann..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...