Teria Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg har en Samsung Galaxy s7 og bruker Googles meldingsapp, Messages. De siste dagene har jeg hatt problemer med at jeg ikke har mottatt sms. Mannen min har samme mobilen og bruker samme appen, men har ikke opplevd det samme problemet. Noen som vet hva som er problemet og om det lar seg løse? Bruker Samsungs egen meldingsapp i mellomtiden, er dumt å gå glipp av sms. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Jeg har hatt (og kanskje har) dette problemet med min Samsung Galaxy S7 Edge. Det startet rundt den 12.september, som var første dag jeg vet jeg skulle mottatt en melding. Den 15.september snakket jeg med Telenor, for da hadde jeg funnet ut at det var blitt sendt en rekke meldinger til meg fra ulike personer, bl.a tre fra bedriften jeg jobber for. Før jeg ringte Telenor, fikk jeg testet litt, men fant aldri en fellesnevner. F.eks de tre i bedriften jeg ikke mottok fra, var alle på bedriftsnettet. Mens andre på samme nett fikk jeg meldinger fra. Av familie mottok jeg fra min mors to Telenor telefoner, men ikke fra min brors Telia telefon. Jeg fikk ikke meldinger fra PostNord, ei heller fra Telenor når de feilsøkte, men fikk spørreundersøkelsen Telenor alltid sender ut om du er fornøyd med kontakten du hadde med kundebehandlingen. Dro så til USA samme dag jeg hadde snakket med Telenor, som kunne fortelle at meldingene sto som mottatt på telefonen min i meldingssentralen dems. Så fort jeg kom til USA, fikk jeg plutselig meldinger fra folk jeg ikke hadde fått meldinger fra siden den 12. Trodde derfor alt var løst. Men når jeg kom tilbake til Norge, fikk jeg fortsatt ikke meldinger fra PostNord, og ei heller fra noen andre venner som bruker Telia. (men får nå fra min bror som har Telia) Dog, alle i bedriften får jeg nå meldinger fra. Har etter råd fra Telenor, fabrikktilbakestilte telefonen min nå i helgen, og fikk nå SMS fra PostNord igjen (får mye pakker ). Det håpløse er jo at jeg ikke vet når folk sender meg meldinger, så 100% sikker kan jeg jo ikke være. IT avisen skriver om dette, dog bare for S8 og refererer til reddit: https://www.reddit.com/r/GalaxyS8/comments/71vvk2/periodically_missing_text_messages/ Endret 9. oktober 2017 av myhken Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Jeg har sett et par tråder der løsningen har vært å droppe Googles meldingsapp, og gå tilbake til den som følger med telefonen. BTW: hvor mange meldingsapper har egentlig Google lansert? Det er tolv stykker. OMG. https://smallbiztrends.com/2017/02/google-messaging-apps.html Endret 9. oktober 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Neppe et problem med meldingsappen til Samsung, tipper nettverk eller eventuelt at en av dere har aktivert RCS hos Telenor, den tjenesten er fortsatt i beta-stadiet at best. Google sin Android Messages app defaulter nemlig til Telenor RCS hvis du bare trykker OK. https://www.telenor.no/privat/kundeservice/rcs/ Endret 9. oktober 2017 av mandela Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg har hatt denne feilen på min s8, og min far på sin s7. Vi bruker begge Talkmore, Google messages og rcs. Jeg mistenker at det har med at meldingsappen blir satt i dvale. Tok i går full reset på min telefon, samt sørget for at mekldingsappen aldri går i dvale. Sjekk under innstillinger -> enhetsvedlikehold -> batteri. Sjekk nederst at meldingsappen ikke ligger under "apper alltid i dvalemodus". Har samtidig lagt appen inn under "apper som ikke overvåkes". Tør ikke garantere noe, men dette ser ut til å fungere så langt for meg. Ellers så virker dette som et utbredt problem og ikke bare i Norge. Å gå etter operatør tror jeg derfor ikke er veien å gå. https://www.sammobile.com/2017/10/06/galaxy-s8-missing-texts-issue-irks-users/ Lenke til kommentar
myhken Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Jeg bruker SMS appen Go SMS Pro - og har ikke prøvd den Telenor saken. Skal også sies at jeg byttet fra Telia der jeg hadde vært kunde i 15 år til Telenor for 3 måneder siden, da jobben tok over abonnementet. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ellers så virker dette som et utbredt problem og ikke bare i Norge. Å gå etter operatør tror jeg derfor ikke er veien å gå. https://www.sammobile.com/2017/10/06/galaxy-s8-missing-texts-issue-irks-users/ Hehe, operatør har skylden i 99% av tilfellene hvis jeg skal gi meg ut på en delvis kvalifisert gjetting, SMS er dead simple. Lenken din peker til Reddit og amerikanske operatører "Verizon, AT&T, T-Mobile and Sprint.", minst 3 av dem har tatt i bruk RCS. Den type feil er vanligvis ikke ett problem heller, men ulike sammensetninger av parametere fører til samme utfall, som da aggregeres til å fremstå for folk på nettet som samme feil. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Ellers så virker dette som et utbredt problem og ikke bare i Norge. Å gå etter operatør tror jeg derfor ikke er veien å gå. https://www.sammobile.com/2017/10/06/galaxy-s8-missing-texts-issue-irks-users/Hehe, operatør har skylden i 99% av tilfellene hvis jeg skal gi meg ut på en delvis kvalifisert gjetting, SMS er dead simple. Lenken din peker til Reddit og amerikanske operatører "Verizon, AT&T, T-Mobile and Sprint.", minst 3 av dem har tatt i bruk RCS. Den type feil er vanligvis ikke ett problem heller, men ulike sammensetninger av parametere fører til samme utfall, som da aggregeres til å fremstå for folk på nettet som samme feil. Men da er det vel rcs (Google) i kombinasjon med Samsung som er problemet? Neppe noe den enkelte operatør kan fikse? Innrømmer glatt at jeg er på dypt vann her, så mulig jeg er helt på jordet! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Telenor bruker Google sin RCS server, men Telenor må fortsatt håndtere alle legacy-forespørsler i sine egne systemer. Begge parter må bruke kompatible RCS klienter i tillegg til abonnementet er åpent for tjenesten for at meldinger skal sendes og mottas via den nye kanalen. Telefoner i dag sliter generelt ikke med å sende og motta en SMS, senderen får også en indikasjon på at meldingen er sendt og må anta at nettverket klarer å levere meldingen til mottaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå