Stig Jøran Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Vil bare starte med at jeg aldri har brukt mac før, men skal hjelpe selge en mac for en kompis. Å derfor må jeg "reinstallere" den, har kommet så langt at jeg blir bedt om inlogging med apple-id. Greit nok tenkte jeg, men... får ikke opp alfakrøll, siden tastaturet er engelsk (stemmer iaffal ikke med norsk). Har forsøkt Alt + alle taster, Shift + alle taster, men kommer ingen vei. Klarer ikke finne alfakrøll. Så må bare bite i det sure eplet (no phun intended) å spørre her hehe. Noen tips for å få løst dette? Se vedlagt bilde. Maskinen er en iMac 27". Endret 8. oktober 2017 av Stig Jøran Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Alfakrøll @ finner du over 2 tallet (Shift+2) på det engelske tastaturet. Om du har endret det engelske tastaturet til norske bokstaver finner du alfakrøll ved å trykke på knappen over "Enter, Retur" knappen som har tegnene | (lodrett strek) og \ (omvendt strek). Lenke til kommentar
johanf Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hvorfor logge på app store? Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Hvorfor logge på app store? Må vist det for å få tilbakestilt den. GungFu: Takk! Får opp at brukerkontoen hans enda ikke har blitt brukt i App Store, og får ikke fortsette med "reinstalleringen". Noen måte jeg kan få logget på app-store fra pcen min? Bare for å få "brukt" kontoen Endret 8. oktober 2017 av Stig Jøran Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Hvorfor logge på app store? Må vist det for å få tilbakestilt den. Man laster ned OS-et via App Store, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå