osteloff1 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hei, jeg har nå lenge hatt lyst på en SSD fordi jeg hører at det fungerer bra til nyere spill, og da jeg trenger en oppgradering fra min gamle HDD. Jeg har bare et lite problem, og det er at jeg tror ikke at hovedkortet mitt kan ta en M.2 SSD (Noe jeg har fått vite at er den overlegent beste). Jeg har per dags dato DETTE hovedkortet og ser ingen M.2 ingang, og lurte på om det var en mulighet annen å oppgradere til et bedre hovedkort (Da må jeg også kjøpe ny RAM osv.), noe jeg tror blir for dyrt. Eller tror dere at det er verdt å oppgradere til et nyere og bedre hovedkort? Noen tips? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Kjøp en vanlig sata3 ssd. Jeg anbefaler denne: Samsung 850 EVO 250GB Hovedkortet ditt har en sata3 port og 5 sata2 porter. SSD'en skal kobles til sata3 porten. Du må selvfølgelig ha en kabel til den. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Den har jo SATA og PCIe. Overgangen fra HDD til SSD er helt enorm uansett om du velger M2 eller SATA. 2 Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hei. Nå er det vel ingen som sier at du trenger M.2 SSD. Du kan fint brukt vanlig S-ATA SSD også og få en stor oppgradering. Det er mulig at M.2 SSD er bedre enn vanlig S-ATA. Det skal jeg ikke utale meg om, men jeg har ingen M.2, men vanlig S-ATA SSD`er og jeg er meget fornøyd iallefall med de som jeg bruker. Uannsett, så vil du merke forskjellig selv om du går for vanlig S-ATA SSD, så kjøp deg det du. Billigere det enn og bytte Hovedkort Ram og Prosessor. Hverken 250 GB eller 500 GB Samsung EVO SSD`er koster noe særlig, så det er bare å velge. Men hvis du absolutt vil ha M.2 SSD, så kan du det, men da må du kjøpe Adapter til det som du setter i PCI Expressporten din, men da er jeg usikker på om du får utnyttet potensialet i M.2 SSD`en. 1 Lenke til kommentar
osteloff1 Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2017 Har intet stort ønske om M.2 SSD, men derimot en oppgradering fra min litt gamle HDD. Og som det ser ut som så burde jeg vell bare gå for en S-ATA disk, noe jeg syntes er fint å høre, da det blir billigere! Takk for svar Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Og hvis du vil ha en bra SSD, så er ikke Samsung EVO SSD`ene noe dårlig valg. Hvis du går for 250 eller 500 GB av EVO SSD`ene, så vil jeg tro at du blir fornøyd. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Som mobile999 skrev, en Samsung 850 EVO på 250 eller 500GB er mer enn grei nok (SATA SSD). Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Ikke for og pirke, men han skrev ingenting om 500 GB SSD`en. Jeg derimot skrev at både 250 GB og 500 GB Samsung EVO ikke var noe dårlig valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå