Gå til innhold

Den gunstigste leveringstjenesten av pakker - bedrift til kunde


Anbefalte innlegg

Jeg er blitt registrert som kunde hos Mybring men synes tjenesten er veldig dyr til mitt bruk, og ønsker tips til en ev. annen løsning som (forhåpentligvis) er like enkel i bruk, men helst billigere for kunden.

 

Kundene kommer til å handle varer til en verdi fra 200-1000kr til å begynne med og jeg benytter post-poser som vil passe i standard postkasser (ikke brev-sprekker). Jeg pakker og fikser alt selv hjemmefra.

 

Fordelen med MyBring er at man enkelt gjør en utskrift av leveringsetikett som klistres på forsendelsen og man blir fakturert månedlig med full rapport, enkelt for regnskap senere.

Man slipper også å bruke tid på posten for hver pakke man skal sende og slipper den bare rett ned i kassa som står der i butikken.

Jeg kan fint kjøpe en etikettskriver og fikse dette selv, men vil helst ha en enkel løsning på selve postkontoret, og regnskapsmessig.

 

Noen som har et tips til hva slags leveringstjeneste som er gunstigst til mitt bruk?

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke direkte tips, men ser at flere går over til PostNord

 

"Ulempen" er at de som regel ikke sender til postkasse, men til utleveringssted, noe jeg foretrekker

 

Jeg har personlig dårlig erfaring(ER) med Postnord og deres måte å levere pakker på :)

 

Jeg står faktisk midt i grøten med de akkurat nå:

En pakke sendt til meg ankom "min by" på fredag. Jeg får da en mail om å avtale utleveringstidspunkt. Fredagen var ikke en option siden "bilen allerede hadde kjørt ut".. :hm: (klokken var da 13.30)

De neste mulighetene for utlevering var da mandag-fredag neste uke mellom 13-17, og siden jeg jeg jobber 14-23 man-tors har jeg ikke muligheten til å motta pakken før på fredagen neste uke(!!)

Etter å ha snakket med dem på telefon ble jeg fortalt at "nei, det er ingen annen mulighet".

Det tragiske i tillegg til dette er at jeg må sitte hjemme i dette tidsrommet (13-17) slik at de får levert. DET har ikke jeg tid til vøtt..

IKKE MINST påfaller det "lagringsutgifter" fra onsdagen av :( , noe jeg fikk grint meg til å slippe siden jeg da ble irritert og ikke lenger ønsker kjennskap til pakken - "Returner pakka" sa jeg.

Dette er ikke første gangen og jeg vil helst holde meg unna Postnord personlig.

 

Er det "mitt hjem" eller "post i butikk" du anser som "utleveringssted"? :)

 

Post i butikk og lapp i postkassa til mottaker er det jeg foretrekker, fordi jeg tror mange andre også fortrekker dette, slik at man kan velge selv når pakken hentes - f.eks når man faktisk SKAL på butikken :)

Måten å sikre dette på er vel å poste alle pakkene som "privatperson"(?), stå og vente i kø på butikken og betale for hver enkelte sending, noe jeg også tror er den rimeligste løsningen.

Men det er en tungvindt løsning, også regnskapsmessig :mellow:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Bring har noe som heter klimanøytral servicepakke. Jeg vet ikke om det er den servicepakken i bildet ditt.

 

Du kan sjekke om det kan være noe å hente:

 

http://www.bring.no/sende/pakker/private-i-norge/hentes-pa-posten?scrollTo=priser

 

Jeg vet ikke hvordan man får kjøpt det produktet.

 

Sist jeg sjekket var ikke Postnord konkurransedyktig på pris i forhold til det produktet.

Lenke til kommentar

Ja, nei, prisene er helt hinsides.

Å sende en pakke fra Halden til Oslo koster fra 100-150kr med Bring :huh:

 

Sist jeg sendte pakke privat sendte jeg til Trondheim - da kostet det et sted mellom 30-35kr med "vanlig post" hvor mottaker fikk pakkelapp i kassa og hentet i butikk, og vekten på den pakken var tyngre enn det fremtidige bedriftspakker vil veie.

 

Går ut ifra at Bring kan levere pakken en dag raskere enn ved private sendinger, men DET er det ikke verdt.

Lenke til kommentar

Ikke direkte tips, men ser at flere går over til PostNord

 

"Ulempen" er at de som regel ikke sender til postkasse, men til utleveringssted, noe jeg foretrekker

 

PostNord er lysende inkompetente. Det er ikke uten grunn at de kalles for "PostMord".

 

Min siste erfaring med dem:

 

Jeg forhåndsbestilte siste Pondus-bok fra Platekompaniet, i god til til å få den på lanseringsdatoen. Boken ble sendt en dag eller to før, men kom ikke frem. Da jeg gikk inn på sporingen så jeg at PostNord hadde forsøkt å levere den i min postkasse ikke mindre enn FEM ganger, med noen dagers mellomrom mellom hver.

 

Forklaringen fikk jeg da jeg ringte dem. Boken var for stor for postkassen, og ble dermed returnert til sentralen. Der fant de ikke ut hvilken post-i-butikk jeg sokner til (ingen - vi sokner faktisk til et postkontor), og dermed ble pakken sendt til utlevering igjen. Men postkassen hadde ikke vokst siden sist, så da gjentok hele karusellen seg. Fem ganger, som sagt.

 

Jeg angrer litt på at jeg ringte, for det hadde vært artig å se hvor lang tid det gikk før de fant ut av det selv.

 

Uansett, jeg snakket med en hyggelig fyr på telefonen, som spurte hvor jeg helst ville ha pakken levert. Jeg svarte, og like etter kom det mail om at jeg kunne hente pakken et annet sted enn der jeg ønsket.

 

Dagen etter kom pakken frem til hentestedet, og jeg fikk en hente-SMS. Jeg går dit, sier jeg skal hente en pakke, og får beskjed om at jeg ikke kan få hentet pakken, fordi SMSen jeg fikk ikke hadde noen hentekode. Kollinr, sendingsnr og ID med navn og bilde holdt ikke.

 

Heldigvis var det en ansatt som så at situasjonen var absurd, og brøt reglene for at jeg skulle få pakken min.

 

Da jeg kom hjem med den, var selvsagt boken ødelagt (knust i alle fire hjørner). Den ble returnert til Platekompaniet, og jeg fikk pengene igjen (tror jeg - har ikke sjekket).

 

Så aldri mer PostNord.

 

Et annet eksempel fra nå nylig: En jeg kjenner har en katt som blir syk hvis den ikke har får spesialfôr. Hun bestilte fra den vanlige kilden, og kattematen ble sendt med PostNord, i det hun trodde var god tid. Men PostNord rotet vekk pakken, såpass lenge at hun gikk tom for den spesielle kattematenb, og til slutt måtte hun bestille spesialmaten fra utlandet og få den sendt med DHL for å unngå at katta skulle bli syk eller sulte ihjel.

 

En uke etter, da PostNord endelig gjenfant den forsvunne kattematen, forlangte de at hun skulle komme og hente den enda hun hadde avtalt med butikken at kjøpet skulle heves og kattematen sendes i retur til dem dersom den dukket opp. De var heller ikke villige til å dekke hennes ekstrakostnader som følge av at de bæsja på leggen.

Lenke til kommentar

Ja, som nevnt har jeg også svært dårlige erfaringer med Postnord - både eksempelet jeg nevnte lenger opp og andre tilfeller hvor bl.a. pakker er forsvunnet.

Men det kan være tilfeldig for oss to og vi kan ha vært uheldige.

En ting er ihvertfall sikkert: Når de har en leveringsløsning som innebærer at kunde kan hente pakken i butikk/postkontor, da er det særdeles tullete at de ikke bare kan fikse dette, selv om avsender har bestilt "lever-på-døren" løsningen.

 

Likevel, man benytter ikke et slikt firma når man ikke har noen god følelse med de, den saken er biff.

 

Slik jeg ser det vil den beste løsningen være å sende alle pakker som privatperson, betale frakt med firmakortet og ta vare på kvitteringer til regnskapsfører.

 

En tungvindt løsning for meg, men den desidert gunstigste løsningen for kundene - og det er det viktigste for meg.

Lenke til kommentar

Hvilken vekt dreier det seg om?

 

Vekten på pakkene mine vil være fra 1-5kg.

 

Jeg får ikke valg om vekt når jeg skal bestille "løsning". Det ser ut til at prisen som er som illustrert på bildet lenger oppe gjelder de letteste pakkene siden det står "pris FRA"....osv..tyngre pakker blir nok dyrere enn illustrasjonen viser.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det er ikke noen speditører som er best over hele landet. Postnord er bra noen steder, Bring andre plasser. Her i Midt-Norge burde Postnord-terminalen i Trondheim innføre obligatorisk juling til de lærer seg å ikke skrive utlevert på varer og la de ligge på lageret til man begynner å mase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...