Kurt Lekanger Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Les testen og se hva vi synes om Apples nye strømmeboks.PRØVEKJØRT: Test av Apple TV 4K Lenke til kommentar
quantum Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 > men det er én ting som er litt irriterende – og det er måten Apple TV håndterer flere brukere på. Med andre ord like hjernedød som en iPad ... macOS håndterer jo dette finfint, hva tenker de på når de lager noe slikt? 2 Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Vel skal vi tro https://www.xda-developers.com/av1-future-video-codecs-google-hevc/ er VP9 død og AV1 (arvtageren) var nokk ikke ferdig (om den er det nnå er jeg ikke sikker på) når apple designa SOCen til Apple TV 4K så manglende yeutube 4K støtter er nokk mer på Googles skuldre enn på Apples, er det sund . Ja absolutt, men alternativet for apple hade vel vert å vente enda lengre med å mensere Appletv 4K eller riskete at youtubes 4K mstrisle fikk en sw decoding med den lag det muligens hadde gitt hmm lurer på hvorfot de cslgte som de jorde Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 > men det er én ting som er litt irriterende – og det er måten Apple TV håndterer flere brukere på. Med andre ord like hjernedød som en iPad ... macOS håndterer jo dette finfint, hva tenker de på når de lager noe slikt? At det ikke er meninga at folk skal switche brukere. På iPad gir det forsåvidt mening, det er en dings som er ment å være helt personlig, og der man fint kan ha en pr. person i familien (det er det Apple ønsker, av åpenbare grunner). På AppleTV er det derimot bare dumt, der er det naturlig med flerbruker. Når det er sagt; iOs (og dermed tvOS) er i veldig stor grad designet rundt at det bare er én bruker, og støtte for fler samtidige er neppe verdt det kun for tvOS. Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Vel skal vi tro https://www.xda-developers.com/av1-future-video-codecs-google-hevc/ er VP9 død og AV1 (arvtageren) var nokk ikke ferdig (om den er det nnå er jeg ikke sikker på) når apple designa SOCen til Apple TV 4K så manglende yeutube 4K støtter er nokk mer på Googles skuldre enn på Apples, er det sund . Ja absolutt, men alternativet for apple hade vel vert å vente enda lengre med å mensere Appletv 4K eller riskete at youtubes 4K mstrisle fikk en sw decoding med den lag det muligens hadde gitt hmm lurer på hvorfot de cslgte som de jorde Kunne du gjentatt det på ett av de to offisielle skriftspråkene vi har her i landet? Endret 8. oktober 2017 av Tan28 3 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Bare jeg slipper å ha mer enn en streaming enhet tilkoplet TV'en som støtter alle formater så er jeg fornøyd. Ser ikke ut som jeg kommer til å bli fornøyd med det første med andre ord Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Bare jeg slipper å ha mer enn en streaming enhet tilkoplet TV'en som støtter alle formater så er jeg fornøyd. Ser ikke ut som jeg kommer til å bli fornøyd med det første med andre ord Fullverdig PC? AtW Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Vel skal vi tro https://www.xda-developers.com/av1-future-video-codecs-google-hevc/ er VP9 død og AV1 (arvtageren) var nokk ikke ferdig (om den er det nnå er jeg ikke sikker på) når apple designa SOCen til Apple TV 4K så manglende yeutube 4K støtter er nokk mer på Googles skuldre enn på Apples, er det sund . Ja absolutt, men alternativet for apple hade vel vert å vente enda lengre med å mensere Appletv 4K eller riskete at youtubes 4K mstrisle fikk en sw decoding med den lag det muligens hadde gitt hmm lurer på hvorfot de cslgte som de jorde Kunne du gjentatt det på ett av de to offisielle skriftspråkene vi har her i landet? Tan28, tror du skjønte hva han skrev. Synd det finnes mennesker som ikke forstår at andre kan ha problem med språket av en eller flere grunner. Enda mer synd når de prøver å være morsomme på deres bekostning. Bjarne, fortsett å poste og ikke bry deg om slike kommentarer. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Bare jeg slipper å ha mer enn en streaming enhet tilkoplet TV'en som støtter alle formater så er jeg fornøyd. Ser ikke ut som jeg kommer til å bli fornøyd med det første med andre ord Fullverdig PC? AtW Det har jeg, men HTPC ga jeg vel opp for ca 10 år siden. Skulle bare ønske meg en liten, enkel enhet til TV'en som tok alt... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 > men det er én ting som er litt irriterende – og det er måten Apple TV håndterer flere brukere på. Med andre ord like hjernedød som en iPad ... macOS håndterer jo dette finfint, hva tenker de på når de lager noe slikt? På iPad gir det forsåvidt mening, det er en dings som er ment å være helt personlig, og der man fint kan ha en pr. person i familien (det er det Apple ønsker, av åpenbare grunner). Sorry, men det blir for dumt. Det er meningen at hele familien skal dele Mac, men ha hver sin iPad? En mobil er mer en personlig greie hvor dette gir en form for mening, ikke på iPad. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Bare jeg slipper å ha mer enn en streaming enhet tilkoplet TV'en som støtter alle formater så er jeg fornøyd. Ser ikke ut som jeg kommer til å bli fornøyd med det første med andre ord Fullverdig PC? AtW Det har jeg, men HTPC ga jeg vel opp for ca 10 år siden. Skulle bare ønske meg en liten, enkel enhet til TV'en som tok alt... Ok, da må jeg innrømme at jeg tenker det ikke kan være så kriseviktig for deg å ha alt i en enhet, det er ikke så vanskelig å oppnå. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå