Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe min første bil. Får den veldig billig pga en egen ordning. Er en ford mondeo 2002 2.0 stv med 146 (ish?) hk. Gått rundt 210.000 og har jevnlig utført olje og filterskift, samt byttet diverse pakninger og skiftet ny clutch i fjor. 90 prosent fri for rust. Listepris ca 15.000,- er det bare å rive i eller er det noe mer å tenke på?

Endret av joalil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Høy risiko for at denne ikke går gjennom EU-kontrollen neste gang og det kan bli for vanskelig/dyrt å fikse den i stand til å komme gjennom EU-kontrollen.

2. Regn med mye skruing, fiksing, kjøp av deler, høyt drivstofforbruk, relativt dyr ansvarsforsikring pga utdatert sikkerhet og statistisk dårlige sjøfører av slike biler. Lav driftssikkerhet - plutselig står du der på en forblåst strekning uten telefondekning og vet ikke hva som er galt.

3. 10% rust er håpløst mye. Regner med det ikke er bokstavelig.

4. Lav kjøpepris er ikke det samme som lave totalkostnader. Ofte kan det lønne seg å betale mer i kjøpepris for å redusere andre kostnader.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Om det er dieselmotoren så er ikke forbruket så ille. Bare å blombere EGR ventilen og så slipper man trøbbel med den (gjort på 15 minutter)

Men dysene er dyr, og dem ryker. Så sjekk om dem har blitt byttet.

Er det bensinmotoren så ville jeg kansje holdt meg unna. Forbruket er høyere og har inntrykk av at det er en generelt dårlig motor.

Og 10% rust er veldig mye.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...