Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Er det noen vits med firewall og antivirus?


Anbefalte innlegg

Ja det begynner og bli labre svar fra meg , det er bare fordi jeg

hisser meg opp i slike diskusjoner . Jeg blir faktisk meget iritert

på folk som er så egoistiske at de ikke kan kaste bort litt

av sin dyrebare CPU kraft for og være med og beskytte

"ALLE" her på internett.

 

Jeg ser bare på det som egoistisk og barnslig.

 

Flinke folk i min bransje har ikke disse holdningnene , jeg har

aldrig hørt slike komentarer på møter eller konferanser jeg har vært med på.

Derfor tror jeg at mange som svarer hær er 13 og ikke helt er så gode

som de skal ha det til .

Nå vet jeg ikke helt hva din bransje er, men kan bare si at der jeg jobber har vi en litt annen tilnerming til problemet. Og det må det jo vere lov å ha.. trenger man egentlig antivirus og firewall?

 

Her jeg jobber har vi noen hundre maskiner, alle står direkte tilkoblet internett uten noe firewall, nat, proxy eller andre forstyrrende ting mellom(alle har offentlige ip'r). Sant nok kjører vi antivirus, (hvorfor?) fordi vi har brukere...

 

Jeg sa tidlig i denne tråden at jeg privat kjører uten antivirus men med firewall, (hvorfor?) fordi jeg har liten kontroll over nettverket(min ISP sitt) der men god kontroll over brukerene(les:meg).

 

Det kan vere farlig og anbefale og kjøre uten FW og AV, men hvis man vet hva man gjør så skal det ikke vere noe i veien med det. Seff er det farlig å si 'vet hva man gjør' og da "alle" vet hva de gjør hvis du spør dem. Men i den første posten kunne man lese at dette spørsmålet først og fremst var myntet på "de mere drevende" blandt oss, men som sagt så har jo alle forskjellige forutsetninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til MyWar vil jeg i all vennskapelighet si, at det kan jo være en mulighet for at det finnes flinke folk UTENFOR din bransje også ? Kanskje er det nettopp der de finnes ? Og kanskje det ville være ålreit å gi DEM en anerkjennelse for at deres tankearbeid er like mye verd som ditt ?

Slike oppdagelser gjør man gjerne ettehvert i livet. Feks. oppdager man fort at Presten ikke den eneste som har rett i moralske spørsmål ?

Labli å fremhev deg selv om så ******* voksen - og bli ikke irritert - MyWar - det er barnslig og avsløres lett !

Jeg syns at det er mange her som er sitt ansvar bevisst og velger en løsning som passer for dem. De som ikke gjør det - når kanskje ikke fram til forumet engang ? Jeg har tenkt som så at de som når fram hit - lett kan lære seg så mye om sikkerhet at de også kan klare seg uten et installert AVS.

Jeg har jo hjulpet flere med å bli kvitt "dritt", og som har vært helt hjelpeløse når deres dyrinnkjøpte AVS ikke har beskyttet dem som lovet. Den vurdering jeg etter fattig evne gjør for meg selv er omtrent slik : Det skulle vært fint å hatt et AVS i TILLEGG til de andre sikkerhetsforanstaltningene jeg har - viss det bare virket ! Men jeg har for min egen del - funnet ut at jeg klarer meg bedre uten. Noe min brukserfaringen siden XP kom, beviser.

Lenke til kommentar
Til MyWar vil jeg i all vennskapelighet si, at det kan jo være en mulighet for at det finnes flinke folk UTENFOR din bransje også ? Kanskje er det nettopp der de finnes ? Og kanskje det ville være ålreit å gi DEM en anerkjennelse for at deres tankearbeid er like mye verd som ditt ?

Slike oppdagelser gjør man gjerne ettehvert i livet. Feks. oppdager man fort at Presten ikke den eneste som har rett i moralske spørsmål ?

Labli å fremhev deg selv om så ******* voksen - og bli ikke irritert - MyWar - det er barnslig og avsløres lett !

Jeg syns at det er mange her som er sitt ansvar bevisst og velger en løsning som passer for dem. De som ikke gjør det - når kanskje ikke fram til forumet engang ? Jeg har tenkt som så at de som når fram hit - lett kan lære seg så mye om sikkerhet at de også kan klare seg uten et installert AVS.

Jeg har jo hjulpet flere med å bli kvitt "dritt", og som har vært helt hjelpeløse når deres dyrinnkjøpte AVS ikke har beskyttet dem som lovet. Den vurdering jeg etter fattig evne gjør for meg selv er omtrent slik : Det skulle vært fint å hatt et AVS i TILLEGG til de andre sikkerhetsforanstaltningene jeg har - viss det bare virket ! Men jeg har for min egen del - funnet ut at jeg klarer meg bedre uten. Noe min brukserfaringen siden XP kom, beviser.

Som om dette ATI vs NVIDIA forumet skulle være en seriøs plass da .

 

Vel du og andre maser om pris men det finnes gratis programmer som er gode.

Da faller det argumentet litt i fisk eller ?

 

Så maser du/dere om "mitt" valg men er ikke du og en del av internett ?

 

Så maser du/dere om hvor "god" du er , "i kassen på rema"

(du jobber ikke som IT.Ansvarlig med de holdningene)

Blir vel det og et litt tvilsomt argument ?

 

Så er det CPU "problemet" da bør du/dere heller begrense

CPU bruken på noe annet da hvorfor skal AV/FW lide av den grunn ?

 

Og så kommer det værste alle som leser dette og skal være like "gode"

som dere og sletter sin AV/FW for og bli en bedre CS spiller .

 

Unskyld hvis jeg fornermet noen med mine poster det angrer jeg på .

Lenke til kommentar
Jeg har jo hjulpet flere med å bli kvitt "dritt", og som har vært helt hjelpeløse når deres dyrinnkjøpte AVS ikke har beskyttet dem som lovet. Den vurdering jeg etter fattig evne gjør for meg selv er omtrent slik : Det skulle vært fint å hatt et AVS i TILLEGG til de andre sikkerhetsforanstaltningene jeg har - viss det bare virket !

Hvilke virus var det de ikke virket mot?

Eller hva legger du i ordet dritt?

Jeg har AVP-programvare som funker helt OK på P100 så da blir påstanden om CPU og minneforbruket noe tynn, Norton er ikke førstevalget på slikt utstyr for og si det pent.

Jeg driver daglig og renser virus og jeg må innrømme at jeg ikke kommer over noen virus som et oppdatert AVP ikke greier og stoppe. så vennligst utdyp påstanden din.

Lenke til kommentar

MyWar og agvg, se litt vekk fra det andre han skriver og fokuser heller på denne setningen:

 

Jeg syns at det er mange her som er sitt ansvar bevisst og velger en løsning som passer for dem.

 

han er inne på noe her, at man skal kunne velge den løsningen som passer best for en selv, sålenge man også tar konsekvensene av det. For alle andre har vi AV og FW alltid på.

Lenke til kommentar
MyWar og agvg, se litt vekk fra det andre han skriver og fokuser heller på denne setningen:

 

Jeg syns at det er mange her som er sitt ansvar bevisst og velger en løsning som passer for dem.

 

han er inne på noe her, at man skal kunne velge den løsningen som passer best for en selv, sålenge man også tar konsekvensene av det. For alle andre har vi AV og FW alltid på.

Men det er jo det som er problemet det er ikke bare "ditt" valg siden

du er en del av "internett" som er et offentlig nett .

Lenke til kommentar

Hei agvg

Din antagelse om at ikke alt var som det skulle er riktig ! Det, er etter min mening noe av problemet. Det er ikke så enkelt som AVS-maffiaen femstiller det ( ala install and forget ), men mange trur det !

De må bruke tid på å lære og leve MED et installert AVS - og den tiden kunne vært like godt (bedre) anvendt om de isteden lærte å leve UTEN et AVS. Dette er i grunnen mitt poeng.

En hadde ikke satt på FW engang. Det hadde vedkommende visst hvis han istedenfor å installere og glemme hadde brukt "min metode" - hevder nå jeg da.

En annen startet Pc etter ferien og gikk rett på - før oppdatering antagelig hadde rukket å gjøre jobben. Antagelig. Jeg vet jo ikke akkurat.

Hele virushysteriet er også en gedigen storm i et vannglass, for hvor vanskelig var det å redigere det bort ? Det er ikke slik at Pc-en dauer og det er heller ikke slik at DU dauer - som mange later til å tro. Kanskje et rift i fingeren er en bedre sammeligning ?

 

Til MyWar vil jeg bare si at noen her prøver å være seriøse. Du har iallfall ikke bidratt seriøst, og du fortsetter jo din uomtenksomme argumentasjon i maffiaens tjeneste. De AVS som finnes gratis gir overhode INGEN garanti for noe somhelst. Fra Maffiaen er dette også et meget tvilsomt punkt. De selger noe de ikke vil gi en tilfredsstillende funksjonsgaranti for, og i den svake "garanti" som gis er forpliktelsene alt for omfattende ! Bare en Maffia klarer sånt !

Nå kunne jeg jo returnere din barnlige påstand "Så faller argumentet ditt litt i fisk eller" ? , men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre ! Jeg kan heller ikke se at dine resterende påstander bidrar positivt.

Lenke til kommentar
Hei agvg

Din antagelse om at ikke alt var som det skulle er riktig ! Det, er etter min mening noe av problemet. Det er ikke så enkelt som AVS-maffiaen femstiller det ( ala install and forget ), men mange trur det !

De må bruke tid på å lære og leve MED et installert AVS - og den tiden kunne vært like godt (bedre) anvendt om de isteden lærte å leve UTEN et AVS. Dette er i grunnen mitt poeng.

En hadde ikke satt på FW engang. Det hadde vedkommende visst hvis han istedenfor å installere og glemme hadde brukt "min metode" - hevder nå jeg da.

En annen startet Pc etter ferien og gikk rett på - før oppdatering antagelig hadde rukket å gjøre jobben. Antagelig. Jeg vet jo ikke akkurat.

Hele virushysteriet er også en gedigen storm i et vannglass, for hvor vanskelig var det å redigere det bort ? Det er ikke slik at Pc-en dauer og det er heller ikke slik at DU dauer - som mange later til å tro. Kanskje et rift i fingeren er en bedre sammeligning ?

 

Til MyWar vil jeg bare si at noen her prøver å være seriøse. Du har iallfall ikke bidratt seriøst, og du fortsetter jo din uomtenksomme argumentasjon i maffiaens tjeneste. De AVS som finnes gratis gir overhode INGEN garanti for noe somhelst. Fra Maffiaen er dette også et meget tvilsomt punkt. De selger noe de ikke vil gi en tilfredsstillende funksjonsgaranti for, og i den svake "garanti" som gis er forpliktelsene alt for omfattende ! Bare en Maffia klarer sånt !

Nå kunne jeg jo returnere din barnlige påstand "Så faller argumentet ditt litt i fisk eller" ? , men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre ! Jeg kan heller ikke se at dine resterende påstander bidrar positivt.

Vel siden mange ISP har store problemer med virus så

er problemet litt større enn du i din lille verden tror da .

 

"Over the last few months, with the continuing growth of infections of Windows machines with the Nachi worm (also known as Welchi, Welchia, or MSBLAST.D), the quantity of ICMP traffic on the Internet and on Global Crossing's network has grown to such an extent that the ICMP rate limits were being exceeded and traffic dropped on some peering interfaces."

 

Så du burde kansje prøve og være en del av løsningen og ikke "problemet"

Lenke til kommentar

Jeg melder meg igjen ut av denne diskusjonen (andre gang...).

 

AV/FW folkene gidder jo rett og slett ikke å lese gjennom innleggene vi skriver før de nesten slenger dritt til oss.

 

Og det gjelder spesielt deg MyWar. Du virker lite interessert i å tolke det andre skriver, og kommer med en del svar som får deg til å virke mindre seriøs. Ta deg heller tid til å skrive skikkelige innlegg.

Lenke til kommentar

 

Her jeg jobber har vi noen hundre maskiner, alle står direkte tilkoblet internett uten noe firewall, nat, proxy eller andre forstyrrende ting mellom(alle har offentlige ip'r). Sant nok kjører vi antivirus, (hvorfor?) fordi vi har brukere...

 

Føler at det kan være på sin plass med en annen vinkling på denne beskrivelsen.

 

La oss anta at dette er maskiner tilknyttet en tilfeldig høyskole.

I et slikt tilfelle vil slike maskiner være underlagt en rimelig stram policy.

Her er linker til HIT sine regler for bruk av skolens maskiner

 

HIT sine IT-regler

 

Dersom mitt eksempel er relevant for Civilix sitt arbeidssted er det lett å se at beskrivelser av et PC-miljø fort kan få en slagside dersom man ikke samtidig beskriver policy regimet de samme maskiner er underlagt.

 

:xmas:

Lenke til kommentar
Hei agvg

Din antagelse om at ikke alt var som det skulle er riktig ! Det, er etter min mening noe av problemet. Det er ikke så enkelt som AVS-maffiaen femstiller det  ( ala install and forget ), men mange trur det !

De må bruke tid på å lære og leve MED et installert AVS - og den tiden kunne vært like godt (bedre) anvendt om de isteden lærte å leve UTEN et AVS. Dette er i grunnen mitt poeng.

En hadde ikke satt på FW engang. Det hadde vedkommende visst hvis han istedenfor å installere og glemme hadde brukt "min metode" - hevder nå jeg da.

En annen startet Pc etter ferien og gikk rett på - før oppdatering antagelig hadde rukket å gjøre jobben. Antagelig. Jeg vet jo ikke akkurat.

Hele virushysteriet er også en gedigen storm i et vannglass, for hvor vanskelig var det å redigere det bort ? Det er ikke slik at Pc-en dauer og det er heller ikke slik at DU dauer - som mange later til å tro. Kanskje et rift i fingeren er en bedre sammeligning ?

 

Til MyWar vil jeg bare si at noen her prøver å være seriøse. Du har iallfall ikke bidratt seriøst, og du fortsetter jo din uomtenksomme argumentasjon i maffiaens tjeneste. De AVS som finnes gratis gir overhode INGEN garanti for noe somhelst. Fra Maffiaen er dette også et meget tvilsomt punkt. De selger noe de ikke vil gi en tilfredsstillende funksjonsgaranti for, og i den svake "garanti" som gis er forpliktelsene alt for omfattende ! Bare en Maffia klarer sånt !

Nå kunne jeg jo returnere din barnlige påstand "Så faller argumentet ditt litt i fisk eller" ? , men det skal jeg selvfølgelig ikke gjøre ! Jeg kan heller ikke se at dine resterende påstander bidrar positivt.

Vel siden mange ISP har store problemer med virus så

er problemet litt større enn du i din lille verden tror da .

 

"Over the last few months, with the continuing growth of infections of Windows machines with the Nachi worm (also known as Welchi, Welchia, or MSBLAST.D), the quantity of ICMP traffic on the Internet and on Global Crossing's network has grown to such an extent that the ICMP rate limits were being exceeded and traffic dropped on some peering interfaces."

 

Så du burde kansje prøve og være en del av løsningen og ikke "problemet"

Det er vel ingen som er uenig i at spredning av virus er en dårlig ting? Det bare at du antar at vi som ikke bruker AV-software automatisk sprer virus, det gjør vi ikke, jeg er en like stor del av "løsningen" som deg (evt en like liten del av "problemet").

 

PS: At folk ikke jobber som it-ansvarlig med "de holdningene" (dvs at de ikke har AV på sin private pc), vet du fint lite om.

 

AtW

Lenke til kommentar

MyWar går nå helt av skaftet i å føre AVS maffiaens hysteriske budskap over forlket. For å gjøre dette, må han også fjerne seg helt fra topic-en her.

Å bli så indoktrinert vet jeg går an, men hvorfor klarer du ikke skjule det bedre ?

Selv om det stor sett var store og tunge bedrifter og offentlige etater - gjerne datarelaterte - som ble rammet av sommerforkjølelsen i sommer, Og som hadde kjøpt virusbeskyttelse i "bøtter og spann", så kan jeg ikke oppfatte Janster dithen at han implementerer dette tema i topicen ?

Lenke til kommentar
MyWar går nå helt av skaftet i å føre AVS maffiaens hysteriske budskap over forlket. For å gjøre dette, må han også fjerne seg helt fra topic-en her.

Å bli så indoktrinert vet jeg går an, men hvorfor klarer du ikke skjule det bedre ?

Selv om det stor sett var store og tunge bedrifter og offentlige etater - gjerne datarelaterte - som ble rammet av sommerforkjølelsen i sommer, Og som hadde kjøpt virusbeskyttelse i "bøtter og spann", så kan jeg ikke oppfatte Janster dithen at han implementerer dette tema i topicen ?

Dette er NÅ .. Ikke i sommer det er store problemer på verdens basis.

 

"Over the last few months, with the continuing growth of infections of Windows machines with the Nachi worm (also known as Welchi, Welchia, or MSBLAST.D), the quantity of ICMP traffic on the Internet and on Global Crossing's network has grown to such an extent that the ICMP rate limits were being exceeded and traffic dropped on some peering interfaces."

Lenke til kommentar

28.11.2003-Forklaring på dårlig ping!

Her kommer forklaringen i fra vår utenlandslinjeleverandør, om årsaken til at ping og traceroute fungerer dårlig: We has long had a policy of rate-limiting ICMP traffic on our network border, which was instituted in February of 2000 in response to a distributed denial of service attack against Yahoo. This rate limiting has been very effective in minimizing the impact of distributed denial of service attacks over the last 3.5 years. Over the last few months, with the continuing growth of infections of Windows machines with the Nachi worm (also known as Welchi, Welchia, or MSBLAST.D), the quantity of ICMP traffic on the Internet and on Global Crossing's network has grown to such an extent that the ICMP rate limits were being exceeded and traffic dropped on some peering interfaces. To resolve this problem, we have instituted separate filters designed to specifically drop the 92-byte ICMP echo request packets generated by the worm. Unfortunately, this has the side-effect of also blocking Microsoft Windows tracert ICMP echo request packets which are also 92

 

Denne fra www.kvalito.no/driftslogg/loggs.asp passer vel bra som utgangspunkt for sistatet ditt. Bortsett fra at det bare er juks og tull det du driver med !

Lenke til kommentar

Det finnes ikke virus alt er en hoax laget av Norton ..

De driver med organisert kriminalitet "Mafia" , jeg innrømmer at jeg

ble truet til og lage disse postene.

 

Nå blir jeg vel drept av dem , dere har selfølgelig helt rett.

Hvordan kunne jeg tenke noe annet. Jeg legger meg flat

og unskylder hvis jeg har tråkket på noen tær her ..

 

:blush::blush:

 

NED MED AV MAFIAEN !!!

Lenke til kommentar
MyWar.

Du produserer løgn for å bevise noe du tror på .....hmmm låter kjent !

Men det er kanskje slik dere er vant til å diskutere der du vanker ? Der dere er så seriøse ?

Var det løgn ? at de hadde store problemer og må sette inn resurser

for og blokere det ? ok sorry da ...

 

Da lyger Kvalito da eller ?

Eller er det levrandør av utenlandslinjer til Kvalito som lyger ?

Kansje utenlandslevrandøren lyger til alle sine kunder ?

 

Hvem farer med løgn hær ?

Lenke til kommentar

Herregud MyWar, du burde vurdere å trekke deg mens leken er god... Det finnes faktisk seriøse tråder på dette "ATI vs NVIDIA" forumet som du så fint kaller det. Ja, alle som er tilkoblet den o' så store verdensveven er en del av den. Men det betyr ikke at vi MÅ benytte AV/FW. Det står ikke skriftlig noe sted såvidt jeg vet. Folk har forskjellige "løsninger" på slike problemer. Legg inn alt du finner av AV/FW, så lar du de som ikke vil slippe. Den dagen det evt. skulle skje noe så kan du få si "hva var det jeg sa".

 

Tror forøvrig ikke du skal henge ut de som sier de "har litt erfaring" eller er "gode". Ta en titt gjennom innleggene dine her og si med hånda på hjertet at du IKKE påstår at du er god. Jeg vil nesten trekke det så langt som å si at du mener du vet alt om dette, mens resten av vi "13-16 åringene" såvidt vet hva et virus er.

 

"Det finnes to typer mennesker, de som er enige meg og de som tar feil. Alle kan ha min mening" - inntrykket jeg har av deg etter hva du har skrevet. Og det forsterkes hver gang du skriver noe nytt nå... Du har en lang jobb foran deg om du skal ha hele verdensveven til å bruke FW/AV. Kan vel ikke annet enn å si lykke til..

Endret av -JallaMann-
Lenke til kommentar
Herregud MyWar, du burde vurdere å trekke deg mens leken er god... Det finnes faktisk seriøse tråder på dette "ATI vs NVIDIA" forumet som du så fint kaller det. Ja, alle som er tilkoblet den o' så store verdensveven er en del av den. Men det betyr ikke at vi MÅ benytte AV/FW. Det står ikke skriftlig noe sted såvidt jeg vet. Folk har forskjellige "løsninger" på slike problemer. Legg inn alt du finner av AV/FW, så lar du de som ikke vil slippe. Den dagen det evt. skulle skje noe så kan du få si "hva var det jeg sa".

 

Tror forøvrig ikke du skal henge ut de som sier de "har litt erfaring" eller er "gode". Ta en titt gjennom innleggene dine her og si med hånda på hjertet at du IKKE påstår at du er god. Jeg vil nesten trekke det så langt som å si at du mener du vet alt om dette, mens resten av vi "13-16 åringene" såvidt vet hva et virus er.

 

"Det finnes to typer mennesker, de som er enige meg og de som tar feil. Alle kan ha min mening" - inntrykket jeg har av deg etter hva du har skrevet. Og det forsterkes hver gang du skriver noe nytt nå... Du har en lang jobb foran deg om du skal ha hele verdensveven til å bruke FW/AV. Kan vel ikke annet enn å si lykke til..

Jeg har joinet deres siden nå ned med Mafia'n :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...