xboomz Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Skal virkelig slå til på Black Friday, nå i november og kjøpe en skikkelig Gamingmaskin. Skal bruke maskinen til spilling Bilde/video redigering og streaming. Har litt peiling på pc, men vil høre andres mening/ synspunkt om builden. https://www.komplett.no/wishlist/shared/749eec8c-4d1c-4c1d-87d1-151a617f65f7 Prosessor - I7 8700K Coffe Lake Grafikkort - ASUS GTX 1080TI ROG STRIX Hovedkort - ASUS ROG Maximus X Hero Z370 Strømforsyning - Corsair RM750x 750W PSU Modulær Vannkjøling - NXZT Kraken X61 Disk - Samsung 960 PRO 512GB M.2 Kabinett - Corsair Crystal 570x RAM - G.Skill Trident Z RGB 3600MHz 32GB (blir å kjøpe 4133MHz fra annen nettbutikk) ___________________________________________________________________________________ I tillegg skal jeg bytte ut vifter på vannkjøling med NZXT RGB 140mm vifter og la ut de viftene så står i kabinettet fra før av. Lydkort og nettverkskort har jeg fra før av. Blir nokk å bruke M.2 til boot, og kanskje se etter en SSD på 500-1000gb til lagring av filer. Resterenede vifter og Ledstrip i handlekurven skal monteres i kabinet. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Du kan bruke PCen som juletre :-)Jeg ville droppet belysningen og kjøpt hodetelefoner, skjerm eller noe annet gøy. Faktisk egentlig gått for et mitx kabinett og hovedkort som kunne skjules helt og være enkelt å ta med seg rundt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Ser veldig bra ut det der. Ville kanskje spandert en PSU av bedre kvalitet da : Seasonic Prime Titanium 750W 2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Bytt ut minnet med G.skill cl14 som du overklokker. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Bytt ut minnet med G.skill cl14 som du overklokker. Det har 0,8ns raskere latency, noe som utgjør ca 6%. Men de er 400Mhz tregere. Tenker du at brikkene med CL14 kan uansett overklokkes til 3600Mhz med bedre timing, f.eks. CL16? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei, kan de ikke overklokkes til 4000MHz @ cl14? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei, kan de ikke overklokkes til 4000MHz @ cl14? Nei. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei det ser ikke slik ut, men de klarer kanskje 3600Mhz før man må slakke timings. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Dette er samme SSD, bare billigere: https://www.proshop.no/SSD/Samsung-SM961-SSD-M2-2280-NVMe-512GB/2563372 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei det ser ikke slik ut, men de klarer kanskje 3600Mhz før man må slakke timings. Nei. De klarer kanskje 3600 med CL15 timings. Uansett er dette noe man må teste selv, og man må justere opp VCCSA og VCCIO volt i BIOS. Kan hende brikkene trenger 1.4v også, iallefall om man prøver på 4000 Mhz CL17/18. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei det ser ikke slik ut, men de klarer kanskje 3600Mhz før man må slakke timings. Og ha en latency på 7,78ns? Nei, det klarer de neppe :-) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Nei det ser ikke slik ut, men de klarer kanskje 3600Mhz før man må slakke timings. Mhz og timings henger sammen som turtall og dreiemoment. Latency i nanosekunder finner du med denne formelen. 2000*CAS/Mhz F.eks. 2000*14/3600 = 7,78ns latency Lenke til kommentar
xboomz Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Du kan bruke PCen som juletre :-) Jeg ville droppet belysningen og kjøpt hodetelefoner, skjerm eller noe annet gøy. Faktisk egentlig gått for et mitx kabinett og hovedkort som kunne skjules helt og være enkelt å ta med seg rundt. Meningen det, kan jo slås av å reguleres etter ønske. Skjerm mus, tastatur og div har jeg i topp kvalitet fra før av. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Kunne jo sikkert bare kjøpt et x299 hovedkort, også en "billig" cpu til den. også evt oppgradert den senere. Ville iallefall laget en handlekurv på det. Ville uansett kjøpt en mindre ssd til OS, og en dedikert til evt spill. Steam f.eks har jo vært lenge slik at du kan bare reinstallere steam til den dedikerte disken også finner den automatisk alle installerte spill/programmer på den i steam mappa. en større ssd til dette gir da oppgraderings verdi bonus. Flott bling bling kabbis men du får mer for pengene med noe omtrent hva som helst annet. Sjøl bruker jeg bare kube kabinetter, pga formen og ingen problemer med tyngre ting inni som svekker pci-e etc over tid. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Kunne jo sikkert bare kjøpt et x299 hovedkort, også en "billig" cpu til den. også evt oppgradert den senere. Ville iallefall laget en handlekurv på det. 8700K er en mye bedre CPU for gaming enn noen av CPU'ene til X299 plattformen. Mye av det er pga Ringbus vs Mesh cache arkitektur forskjellene, og hva det gjør for gaming ytelse. Men klart en 7900X @ 4600+ Mhz, mesh på 3200 og 4000+ Mhz RAM tar igjen mye av den forskjellen. Men da trenger man en custom EK loop og det koster mer for alt. Dessuten en 8700K er ikke dårlig til videoredigering og slikt heller da Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 Du kan bruke PCen som juletre :-) Jeg ville droppet belysningen og kjøpt hodetelefoner, skjerm eller noe annet gøy. Faktisk egentlig gått for et mitx kabinett og hovedkort som kunne skjules helt og være enkelt å ta med seg rundt. Meningen det, kan jo slås av å reguleres etter ønske. Skjerm mus, tastatur og div har jeg i topp kvalitet fra før av. Det blir ikke litt fjortis-fakta med alle lysene da? Jeg får samme inntrykk som en 18-åring som er rykende fersk på veien og kjøper alt mulig rart på biltema, ekstra målere for oljetemp, batterispenning og racing-luftfilter. Ser jeg sidevindu på kabinett tenker jeg det kanskje er en konfirmant som eier det. RGB-lys er geniale, de fleste kan slås av :-) Lenke til kommentar
xboomz Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Kunne jo sikkert bare kjøpt et x299 hovedkort, også en "billig" cpu til den. også evt oppgradert den senere. Ville iallefall laget en handlekurv på det. Ville uansett kjøpt en mindre ssd til OS, og en dedikert til evt spill. Steam f.eks har jo vært lenge slik at du kan bare reinstallere steam til den dedikerte disken også finner den automatisk alle installerte spill/programmer på den i steam mappa. en større ssd til dette gir da oppgraderings verdi bonus. Flott bling bling kabbis men du får mer for pengene med noe omtrent hva som helst annet. Sjøl bruker jeg bare kube kabinetter, pga formen og ingen problemer med tyngre ting inni som svekker pci-e etc over tid. Penger er ikke prioritering når det kommer til denne builden, vet at noen av komponentene er litt "Over The Top" men skal det først bygges så skal det bygges, driver litt med video/bilde redigering, så Coffe Lake sin 6 Core kommer nokk til å bli brukt en del dær. Lenke til kommentar
xboomz Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Du kan bruke PCen som juletre :-) Jeg ville droppet belysningen og kjøpt hodetelefoner, skjerm eller noe annet gøy. Faktisk egentlig gått for et mitx kabinett og hovedkort som kunne skjules helt og være enkelt å ta med seg rundt. Meningen det, kan jo slås av å reguleres etter ønske. Skjerm mus, tastatur og div har jeg i topp kvalitet fra før av. Det blir ikke litt fjortis-fakta med alle lysene da? Jeg får samme inntrykk som en 18-åring som er rykende fersk på veien og kjøper alt mulig rart på biltema, ekstra målere for oljetemp, batterispenning og racing-luftfilter. Ser jeg sidevindu på kabinett tenker jeg det kanskje er en konfirmant som eier det. RGB-lys er geniale, de fleste kan slås av :-) Syntes selv det ser veldig bra ut, å setupen min er helt sort, kan da velge theme selv ved å sette på en RGB Presett, noe jeg personlig liker og syntes at maskinen trenger. kan selvfølgelig spare en god del på å droppe rgb, og jeg er klar over dette. Lenke til kommentar
xboomz Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Smuud, Takk! Dette er samme SSD, bare billigere: https://www.proshop.no/SSD/Samsung-SM961-SSD-M2-2280-NVMe-512GB/2563372 Edit: Proshop ssden har 3.2 GBps (les) / 1.7 GBps (skriv) mens disken på komplett har 3500 MBps (les) / 2100 MBps (skriv) (intern hastighet) Endret 11. oktober 2017 av xboomz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå