Gjest [email protected] Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Nå jakter de på produsent i Kina.De utviklet kameraet som kan være løsningen der droner ikke kommer til (Ekstra) Lenke til kommentar
toth Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det så veldig smart ut - jeg ser de har noen flyttbare endestoppere på linen, men toppfart er 45km/h - hva skjer om man feilberegner/glemmer seg og kjører full pupp i endestoppen/det snoren er festet i? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Får ikke lest artikkelen, men det blir veldig begrenset bevegelse med kun motor på løpekatten. Andre wiresystemer kan bevege kameraet kontrollert over et stort område ved å kontrollere wiren fra hver ende: http://thewirerigcompany.com/ Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Får ikke lest artikkelen, men det blir veldig begrenset bevegelse med kun motor på løpekatten. Andre wiresystemer kan bevege kameraet kontrollert over et stort område ved å kontrollere wiren fra hver ende: http://thewirerigcompany.com/ Jeg tør gjette på en ekstrem forskjell i prisklasse. Blir vel som å sammenligne drone med helikopter. Endret 8. oktober 2017 av toth Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Begge løsninger kan jeg lage billig hjemme. Tenker meg at den mer avanserte koster dobbelt så mye å lage. Lenke til kommentar
toth Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 4 kraftige datastyrte og synkroniserte vinsjer mot en enkel RC-motor? Jeg tror det blir langt mer enn dobbelt. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Trangsynt type. Sjekk priser på ting du. Kommer an på hvor mye kontroll du vil ha. Med to vinsjmotorer får du styring over et helt to-dimensjonalt plan. To steppermotorer, eller motorer med enkoder, og et arduino-kort for presis kontroll, eller to "RC-motorer" og enkel miksing for like analog kontroll over posisjonen som den enkle løsning med én RC-motor på løpekatten, bare i et helt todimensjonalt plan i stedet for bare frem og tilbake. Endret 9. oktober 2017 av Lynxman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå