grenness Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Android-telefonen min kan selvsagt 'se' også de andre mobilnettverkene om jeg ber den om å manuelt søke, men finnes det ingen app som kan fortelle meg at akkurat her jeg er nå så er Ice-signalet sterkere enn telenor, for eksempel? Er eneste utvei da å ha simkort fra alle tre nettverkseiere og bytte om og bruke f eks Network Cell Info og notere de forskjellige resultatene? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 ICE har kun eget 4G nett som de kjører data på, ellers leier de hos telia. Jeg har en dual sim telefon med simkort som bruker både Telia og Telenor. På Telefonen har jeg en app (android) som heter Network Cell Info Lite. Den er gratis og viser signalstyrke/info bra begge nettverk samtidig. Aktiverer man GPS, får man et kart som viser hvor nærmeste sender er, og i hvilken retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 På mitt ICE abonnement så er Telia byttet ut med ICE i operatøroversikten, så jeg har bare Telenor og ICE tilgjengelig. Forøvrig har jeg ingen svar på TS spørsmål. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 I den appen jeg nevnte vises Telias nett som 242-02 og Telenor som 242-01. Hvis ice abonnementet henger på noe annet enn 242-02, er man på ice's eget nett. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 11. oktober 2017 Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Ice er MCC MNC 242 14: https://www.nkom.no/npt/numsys/E.212.pdf Jeg tror at utfordringen er den samme som ved bruk av Wi-Fi scannere på PC; du kan vanligvis ikke være koblet til et nettverk når du scanner etter nettverk, gjør du et manuelt søk på telefonen er du i no service under søket. Tar du ut SIM-kortet kobles telefonen likevel til et mobilnett for at du skal kunne utføre nødanrop. Dette tror jeg gjør det vanskelig å lage en løsning som viser deg signaler fra andre nett, siden du alltid er koblet til et nett. Endret 11. oktober 2017 av mandela Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå