Gå til innhold

Nå er det ikke lenger mulig forsikre seg mot tap av inntekt om du mister jobben

Anbefalte innlegg

..men hva om vi begge er selvassurandører? Da er problemet fortsatt det samme, så hvis alle bileiere plutselig er selvassurandører får vi store problemer. I tillegg, om man ikke har kasko er man fucked når man selv er skyld i et uhell hvor kun egen bil blir vraket. 

Og hva om Geir-Johnny kjører på dattera di i gangfeltet, og hun blir 100% invalid? Lam fra nakken og ned, hvem skal dekke det?

Som jeg sa, verdien av forsikring øker, når det ikke blir påkrevd.

Og hva om Geir-Johnny(jeg har forresten ingen anelse hvem denne forferdelige personen er) kaster dattera din ned fra en bro og hun blir 100% invalid i dagens system? Lam fra nakken og ned, hvem skal dekke det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så det er sånn det fungerer i SpareBank1... Hvis det blir for mange innbrudd eller vannskader så bare sier de opp kundene sine for å slippe forsikringsutbetalinger?

Forsikringsselskapene driver ikke veldedighet. Det må gå mer inn enn ut av kassen målt over tid. Det gjorde det ikke, og da må prisen opp eller produktet avvikles.

Skal man da kunne kreve tilbake en brorpart av det man har betalt inn, siden man ikke får det man har betalt for? Avtalebruddet kan vel ikke bare gjennomføres sånn helt uten videre, når det viser seg at de gamblet feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar

..men hva om vi begge er selvassurandører? Da er problemet fortsatt det samme, så hvis alle bileiere plutselig er selvassurandører får vi store problemer. I tillegg, om man ikke har kasko er man fucked når man selv er skyld i et uhell hvor kun egen bil blir vraket.

Og hva om Geir-Johnny kjører på dattera di i gangfeltet, og hun blir 100% invalid? Lam fra nakken og ned, hvem skal dekke det?

Som jeg sa, verdien av forsikring øker, når det ikke blir påkrevd.

Og hva om Geir-Johnny(jeg har forresten ingen anelse hvem denne forferdelige personen er) kaster dattera din ned fra en bro og hun blir 100% invalid i dagens system? Lam fra nakken og ned, hvem skal dekke det?

barn blir langt oftere påkjørt enn kastet fra broer, så jeg synes du skal svare på det. Det er du som lanserer ideen om å gjøre ansvarsforsikring på bil frivillig, da må du også kunne svare når jeg spør om en av de potensielle konsekvensene uten å begynne å snakke om urelaterte ting.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
barn blir langt oftere påkjørt enn kastet fra broer, så jeg synes du skal svare på det. Det er du som lanserer ideen om å gjøre ansvarsforsikring på bil frivillig, da må du også kunne svare når jeg spør om en av de potensielle konsekvensene uten å begynne å snakke om urelaterte ting.

Både påkjørt av bil og kastet fra bro er usannsynlige hendelser, og jeg ser ikke problemet med at de håndteres likt. Ansvarsforsikringen gjør lite fra eller til.

Lenke til kommentar

Både påkjørt av bil og kastet fra bro er usannsynlige hendelser, og jeg ser ikke problemet med at de håndteres likt. Ansvarsforsikringen gjør lite fra eller til.

For noe komplett vas - folk blir påkjørt i fotgjengerfelt eller fordi de løper ut i veien(barn) hele tiden - barn blir ikke kastet fra broer mer enn en gang pr 20 år.

Og ansvarsforsikringen til den som kjører utgjør en enorm forskjell for den som blir truffet og invalidisert - tilpasning av hjemmet, tapt arbeidsinntekt, erstatning for både det ene og det andre. Tror du det er billig å bli invalid? Isåfall må du tro om igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dør man når man blir påkjørt så er det rimelig vanskelig å bli påkjørt fler ganger så da er den daglige påkjøringens tid over. Folk som blir påkjørt daglig bør uansett lære seg å ikke gå midt i veien.

Ja, vel jeg snakket om på generelt grunnlag (hele befolkningen),  jeg snakker ikke om at en enkelt person blir påkjørt flere ganger. 

Endret av Thomas_H
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...