Nastyflushfam Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hei jeg er lærling som Biloppretter og jeg lurer på hvorfor man legger filler før lakk og hva den gjør. Jeg har aldri blitt forklart hva den gjør Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det er en slags mellomting mellom sparkel og grunning som kan slipes for å glatte ut mindre ujevnheter og overganger mellom materialer (metall, sparkel, lakk osv). Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Man må jo sette alle kluter til. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) "filler" er sprøytesparkel, altså sparkel som sprøytes på for å fjerne de minste ujevnhetene. Det er rett og slett lettere å jevne ut mindre ting ved å legge et tynt lag med sparkel med sprøyte, enn å sparkle for hånd, og så pusse mesteparten av igjen uansett. Alternativt kan det være doktor Brille som lakkerer, og har surra på ei fille. Endret 5. oktober 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå