AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hola. Har plattfot eller whatever det kalles og får dermed ganske vondt i føttene av å gå lengre strekker. Tenkte da å skaffe meg ortopediske såler. Hvordan er letteste måte å skaffe dette? Gå til fastlege og bli sendt videre til ortoped? Eller kan jeg gå til løplappet for eksempel? Pris på dette eventuelt? Anonymous poster hash: 864c5...eac Lenke til kommentar
nacario Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Slike sko koster lett opp mot 1500 2000+ hvis du vil ha kvalitet. Bare å google, ellers ville det ikke vært dumt å sjekke via fastlege først mtp støtte. Selv fikk jeg til slik dekning (annet hjelpemiddel men samme sak) via jobb da jeg sitter en del foran pc og har dermed krav på briller dekket, kanskje du kan evt argumentere for noe slikt på din jobb, fagforening o.l Endret 5. oktober 2017 av nacario Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Her finner du alt du trenger å vite: https://www.nav.no/no/Person/Hjelpemidler/Hvor+trenger+du+hjelp/Dagligliv+og+fritid/ortopediske-hjelpemidler Endret 6. oktober 2017 av Skandinav Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2017 Har du strukturell eller funksjonell plattfot? Førstnevnte kan kun avhjelpes med ortopediske såler, sistnevnte kan avhjelpes med trening og endring av stå- og gåteknikk. Anonymous poster hash: 9a98b...744 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Gå til fastlege. Krev henvendelse. Du blir henvist til ortoped på sykehuset hvor det blir vurdert om du trenger behandling. Deretter får du time for å scanne og ta mål av føttene. Der tar også ortopeden en vurdering og dere skriver en søknad om stønad for å dekke inn deler av kostnaden. Når sålene er laget får du time med forrige ortoped for tilpassing og du får med deg sålene hjem. Jeg gikk i ti år med stadig større smerter i ben, hofter, rygg og nakke. Jeg gikk iløpet av disse årene til fire leger + bedriftslege. Alle kunne se jeg var skjev men ingen så behov for tiltak. Etter at jeg endelig heldigvis fikk meg en god lege så startet han prosessen og etter at jeg fikk sålene mine så var det som å slå av smertene med en knapp. Jeg har ikke plager lengre og trenger ikke lenger ligge på sofaen hele kvelden for å klare neste arbeidsdag. Jeg var redd for å bli sett på som en sutrer og synes det er vanskelig å gå til legen. Få hjelp med en gang - det er sjokkerende hvor effektive disse hjelpemidlene er. Det kan også poengteres at tilogmed ortopeden tilhørende det lokale sykehuset var avvisende. Han bekreftet at jeg var underpronert, overpronert og skjev i beina men mente ikke det burde være behov for tiltak pga det var sjeldent dette var forbundet med smerter. Når jeg ble scanna og målt ble jeg fortalt at dette var blandt de verste eksemplene han hadde sett og var ikke i tvil om at dette var grunnen til smertene mine helt opp til nakken. Endret 8. oktober 2017 av Invader Zim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå