Redaksjonen. Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Selskapets første ladbare modell skal motvirke at «alle» kjøper Porsche Cayenne og BMW X5.Norgessjefen håper ladbar Range Rover vil bli en avgiftsvinner Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) "Tesla S" som dobler CO2 utslipp, i forhold til en liten "fiat" matpakkekjører. Dette tar kaka. Våre politikere pisser i statestikken, og forsøpler høge fjell med bøker. Endret 5. oktober 2017 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
janhoy Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 "Tesla S" som dobler CO2 utslipp, i forhold til en liten "fiat" matpakkekjører. Dette tar kaka. Våre politikere pisser i statestikken, og forsøpler høge fjell med bøker. Tesla S eieren ville normalt kjøpt en svær Mercedes eller Audi, så sammenligningen din er verken basert på bøker eller statistikk ? 2 Lenke til kommentar
Pandion Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Plugghybrid har en helt annen og veldig interessant effekt. For å generalisere fra eget ståsted, så er jeg en klassisk "petrolhead" som alltid har likt masse hestekrefter. Da den nye XC60 T8 ble lansert kastet jeg meg på. Ikke for den lille el-motoren, men fordi den hadde kraftig bensinmotor og 0-100 på 5 sek. Etter å ha kjørt denne i vel en måned, så er tallene klare: 25 liter bensin på nærmere 100 mil. Og da er de aller fleste litrene brukt til leking og råaksellerasjon. På sikker måte selvfølgelig... Grunnen er enkel: Det ene instrumentet viser når man kommer opp mot effektuttak som starter bensinmotoren, og den er VELDIG oppdragende. Helt ubevisst legger man seg under dette nivået og kjører helelektrisk. Jeg trodde også at jeg ikke kom til å orke å plugge i veggen etter hver kjøring, men det har jeg gjort helt automatisk siden dag en. I sum: dette er faktisk veldig miljøeffektivt, og jeg kjører også mye mer smidig og sikkert nå. (unntatt de få sekundene jeg slipper løs alle firehundre og vel så det hestekreftene da ;-) 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå