Gå til innhold

Norgessjefen håper ladbar Range Rover vil bli en avgiftsvinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Tesla S" som dobler CO2 utslipp, i forhold til en liten "fiat" matpakkekjører.

Dette tar kaka.

Våre politikere pisser i statestikken, og forsøpler høge fjell med bøker.

Tesla S eieren ville normalt kjøpt en svær Mercedes eller Audi, så sammenligningen din er verken basert på bøker eller statistikk ?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Plugghybrid har en helt annen og veldig interessant effekt. For å generalisere fra eget ståsted, så er jeg en klassisk "petrolhead" som alltid har likt masse hestekrefter. Da den nye XC60 T8 ble lansert kastet jeg meg på. Ikke for den lille el-motoren, men fordi den hadde kraftig bensinmotor og 0-100 på 5 sek.

Etter å ha kjørt denne i vel en måned, så er tallene klare: 25 liter bensin på nærmere 100 mil. Og da er de aller fleste litrene brukt til leking og råaksellerasjon. På sikker måte selvfølgelig...

Grunnen er enkel: Det ene instrumentet viser når man kommer opp mot effektuttak som starter bensinmotoren, og den er VELDIG oppdragende. Helt ubevisst legger man seg under dette nivået og kjører helelektrisk. Jeg trodde også at jeg ikke kom til å orke å plugge i veggen etter hver kjøring, men det har jeg gjort helt automatisk siden dag en.

I sum: dette er faktisk veldig miljøeffektivt, og jeg kjører også mye mer smidig og sikkert nå. (unntatt de få sekundene jeg slipper løs alle firehundre og vel så det hestekreftene da ;-)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...