Cthulhu Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Prosessorkjempen slår tilbake med seks kjappe kjerner.TEST: Intel Core i5-8600K 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Bare så synd denne socketen (som er "best" til spill) ikke har flere PCIe-lanes for oss som liker SLI/CF, for med 5.1GHz så er den ingen sinke 1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Våre testspill er Deus Ex: Mankind Divided, Dragon Age: Inquisition, Rise of the Tomb Raider og The Witcher 3: Wild Hunt. Disse ble kjørt med krevende grafikkinnstillinger i Full HD- og 4K-oppløsning, altså 1920 x 1080 og 3840 x 2160 piksler. Ser nesten ut som dere kunne droppet test av spill, da gtx 1080 blir flaskehalsen. Endret 5. oktober 2017 av Knutgrus 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Tåkefyrste Skrevet 5. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2017 For et sjokk at Intel skrudde opp prisen. Nei disse blir nok for dyre. Ryzen er derfor fortsatt kongen på haugen mtp pris/ytelse. Intel burde beholdt samme pris som forrige generasjon, så hadde de plutselig hatt en vinner. 12 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Hvilken Ryzen mener du er bedre enn denne, og hva er den bedre på? Greit at når du slenger ut pris/ytelse som et argument, at du faktisk backer det opp med litt objektiv data, syns du ikke? Endret 5. oktober 2017 av bshagen 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Agentspoon Skrevet 5. oktober 2017 Populært innlegg Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Jeg kjenner at jeg blir litt uggen innvendig over at Intel nå bekrefter at de til enhver tid bare ventet på konkurranse, før de så seg villig til å skru opp ytelsen betraktelig. Det var på mange tidspunkt der jeg tenkte at dette var plausibelt, men samtidig at det var mer sannsynlig at det var vanskeligheten i å produsere stadig bedre teknologi, som var flaskehalsen. Når de nå på kommando innlemmer en 6-kjerner til 3000 kr med samme enkjerne-ytelse, er svaret på det altså nei. Litt sjofelt av Intel, men samtidig smart muligens?Uansett gjør det da litt godt at AMD Ryzen 5 1600 ser ut til å være et langt bedre kjøp, dersom en ser på applikasjoner som bruker mange kjerner, eller spilling på høyere oppløsning enn full HD. Iallfall virker det sånn inntil jeg har lest andre sine tester. PS: Siste punkt, men det hadde vært veldig gøy med pragmatisk testing av prosessorer. Det vil si at K-prosessorer f. eks., og tilsvarende fra AMD, blir testet med en ordinær tredjepartskjøler av høy kvalitet, og det blir satt et tak for volt og temps med tanke på hva en føler er levedyktig, og gjengir resultatet som et resultat nr 2 i ALLE benchmarks. Det er jo dette forbrukerne som kjøper disse prosessorene, -egentlig- vil vite noe om. Endret 5. oktober 2017 av Agentspoon 12 Lenke til kommentar
Allostasis Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Det er noen rare resultater rundt omkring om coffee lake på ulike review sites. Anantech for eks viser intel 8400 slår 8700k soleklart i spillene de testet: https://www.anandtech.com/show/11859/the-anandtech-coffee-lake-review-8700k-and-8400-initial-numbers/16 Endret 5. oktober 2017 av Allostasis Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Ser ut som en svært, svært begrenset lansering i Norge. Komplett har for eksempel bare litt over et dusin 8350k på lager, og det er det eneste de visstnok får før desember. Skuffet. Lenke til kommentar
Ne0 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Når ble i5 en entusiastprosessor? ?? 1 Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Når ble i5 en entusiastprosessor? ?? - Mulig tanke bak... Topp-modellen i "i7-serien" er ansett som entusiast modell, samme med topp-modellen i "i5-serien" og topp-modellen i "i3-serien". Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men snarere bare en mulig tanke bak. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Helt utrolig for meg at vi ikke kan bruke hovedkort fra i fjor med CPUer fra i år. Før i tiden varte chipsets i årevis... 6 Lenke til kommentar
SamHam Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Jaja, er vel fortsatt "paper launch" Med tanke på at industrien (selv spillindustrien) tvinges til å gå i retning av flere og flere kjerner, så spørs det om ikke for eksempel Ryzen 5 vil bli enda bedre vs Intels i5 serie. Endret 5. oktober 2017 av SamHam 7 Lenke til kommentar
BenTus_XL Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 (endret) Når ble i5 en entusiastprosessor? - Mulig tanke bak... Topp-modellen i "i7-serien" er ansett som entusiast modell, samme med topp-modellen i "i5-serien" og topp-modellen i "i3-serien". Jeg sier ikke at dette er tilfellet, men snarere bare en mulig tanke bak. Nå er vel i5 på socket 2066 som er heller en toppmodell, og i7 på 2066 en entusiast modell dog også i9.... i5 og i7 på socket 1151 er mainstream. Endret 6. oktober 2017 av BenTus_XL Lenke til kommentar
Pylons Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 "og «ekte» kjerner viser seg i mange tilfeller å være vel så bra som fire kjerner med parallellprosessering (Hyper-threading), som altså Core i7-modellene har." Parallellprosessering er ikke lik hyper-threading. Det går utmerket å kjøre parallellprosessering uten hyper-threading, og det går også å bruke hyper-threading uten parallellprosessering, selv om det ikke er like effektivt. Dere vet hva det betyr, og denne typen av feilaktige forenklinger bidrar ikke til bedre kunnskap. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Noen som vet hvordan jeg kan gjenta testen av Deus Ex: Mankind Divided for å kunne sammenlikne? Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Disse CPU-ene får voldsomt med skryt rundtomkring for spillytelsen, men så fort man kjører oppløsningen over 1080p (som strengt tatt begynner å føles litt utdatert), ser det for meg ut som om testene bare bekrefter at man fortsatt like gjerne kan beholde sin 4-5 år gamle CPU noen år til. Lenke til kommentar
torfinns Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Og jeg ser at min 4790k kjøpt på weekend-salg for kr 2290 ikke trenger å skiftes enda.. Når de fleste på forumet her er gamere er vi tilbake til ting som har vært sagt før - for spilling er det svært lite å hente på å kjøpe de dyreste CPU'ene sammenlignet med mer mainstream core i7/i5. Du må betale veldig mye mer for å få bittelitt mer ytelse Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Jeg skal oppgradere riggen min for de neste 4-5 årene i disse dager, og har startet med å bruke ett 1080Ti kort i eksisterende maskin. Selvsagt ett enormt løft fra 2 stk. GTX 780 kort, men i spill som BF1 merker jeg at i5 4670K svetter ganske greit Jeg vurderer å hoppe på cofee lake toget i løpet av de neste mnd. Bruken er vel utelukkende spilling som det mest krevende. Men jeg vil gjerne holde ann litt til forbrukerene har fått litt driftstid med disse, og det kan vel bli en stund til siden dette virker som en ganske grusom papirlansering Endret 10. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå