Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) USB-C var bare et eksempel på en liten kontakt. Uansett hvordan du vrir på det, hadde de hatt mulighet til å hatt en avtagbar kabel som også kunne kobles til Wii-kontrolleren. Ja, det ville vært dyrere, men allerede nå har jo folk i Norge vist at de er villige til å betale nesten dobbel pris sammenliknet med utsalgsprisen i andre land for denne tingen, så pris er vel ikke et så stort problem som det du later til å tro. Har du ett eksempel på ett slikt system som er kompatibel med kontrollene til Wii? Jeg har lett etter det og ikke funnet noe så jeg er genuint interessert. Folk i Norge utgjør en EKSTREMT liten del av verdens befolkning. Du har små byer som kun de som bor i området vet navnet på med flere innbyggere enn Norge har totalt i Europa, Amerika og Asia. Du ekstrapolerer veldig mye med tanke på Norge. Det skal også sies at folk i Norge klager på prisen. Det er knapt mulig å finne en diskusjon rundt SNES classic der prisen ikke blir tatt opp. Jeg nevnte også at vekten på kontrollene er tilnærmet lik det de var på de originale SNES kontrollene, mens ett innebygd batteri ville ha krevd at de gjorde noen forandringer på vekt/utforming/tykkelse, men dette var tydeligvis noe du "glemte" da du svarte. Jeg har ikke et konkret eksempel 8bitdo kontrolleren er kompatibel med Wii og er trådløs, jeg sier likevel det ville vært fullt mulig å lage. Du gjør en logisk feilslutning "Ingen eksempler" medfører ikke "ikke mulig å lage". Du overvurderer både vekten og ekstra pris for å gjøre dem trådløse. En 8bitdo SNES-kontroller får du for rundt 300 NOK per stykk, og nintendo kunne nok gjort det billigere. Poenget er at i Norge ville ikke prisen blitt noe dyrere. Jeg tviler uansett på at hardwaren i denne boksen er det som utgjør størsteparten av prisen, selv i utlandet. Sannsynligvis har nintendo måtte legge inn vekt i kontrollerne for få å dem til å føles tunge nok. Jeg har selv en 8bitdo-retro kontroller, den er trådløs og ikke merkbart tyngre enn originalkontrolleren til SNES. Uansett, du har vridd diskusjonen vekk fra din opprinnelige påstand, som var at de ikke ville kunne hatt wii-konektivietet hvis de var trådløse, det tviler jeg på. Endret 8. oktober 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 USB-C var bare et eksempel på en liten kontakt. Uansett hvordan du vrir på det, hadde de hatt mulighet til å hatt en avtagbar kabel som også kunne kobles til Wii-kontrolleren. Ja, det ville vært dyrere, men allerede nå har jo folk i Norge vist at de er villige til å betale nesten dobbel pris sammenliknet med utsalgsprisen i andre land for denne tingen, så pris er vel ikke et så stort problem som det du later til å tro. Har du ett eksempel på ett slikt system som er kompatibel med kontrollene til Wii? Jeg har lett etter det og ikke funnet noe så jeg er genuint interessert. Folk i Norge utgjør en EKSTREMT liten del av verdens befolkning. Du har små byer som kun de som bor i området vet navnet på med flere innbyggere enn Norge har totalt i Europa, Amerika og Asia. Du ekstrapolerer veldig mye med tanke på Norge. Det skal også sies at folk i Norge klager på prisen. Det er knapt mulig å finne en diskusjon rundt SNES classic der prisen ikke blir tatt opp. Jeg nevnte også at vekten på kontrollene er tilnærmet lik det de var på de originale SNES kontrollene, mens ett innebygd batteri ville ha krevd at de gjorde noen forandringer på vekt/utforming/tykkelse, men dette var tydeligvis noe du "glemte" da du svarte. Jeg har ikke et konkret eksempel 8bitdo kontrolleren er kompatibel med Wii og er trådløs, jeg sier likevel det ville vært fullt mulig å lage. Du gjør en logisk feilslutning "Ingen eksempler" medfører ikke "ikke mulig å lage". Du overvurderer både vekten og ekstra pris for å gjøre dem trådløse. En 8bitdo SNES-kontroller får du for rundt 300 NOK per stykk, og nintendo kunne nok gjort det billigere. Poenget er at i Norge ville ikke prisen blitt noe dyrere. Jeg tviler uansett på at hardwaren i denne boksen er det som utgjør størsteparten av prisen, selv i utlandet. Sannsynligvis har nintendo måtte legge inn vekt i kontrollerne for få å dem til å føles tunge nok. Jeg har selv en 8bitdo-retro kontroller, den er trådløs og ikke merkbart tyngre enn originalkontrolleren til SNES. Uansett, du har vridd diskusjonen vekk fra din opprinnelige påstand, som var at de ikke ville kunne hatt wii-konektivietet hvis de var trådløse, det tviler jeg på. Det er ikke ett system som er kompatibelt med Wii mote på samme måte. Kontrollene til SNES Classic kan kobles inn der du kobler til Nunchuck. Kontrollen du peker på bruker Bluetooth som igjen krever lisensavgift noe som øker prisen. Det er heller ikke noe med den som gjør den kompatibel med bruk av Wii/Wii U like enkelt som kontrollen til SNES Classic siden den vil kreve synkronisering for hver gang du skal skifte system. Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene. Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Endret 8. oktober 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene.Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det finnes ikke ett eksisterende system som gir dem muligheten til dette uten å betale en lisensavgift. De kunne så klart ha utviklet ett system for dette, men om de skulle ha utviklet ett eget system for en enkelt konsoll ville dette ha blitt kostbart med tanke på at dette er en konsoll der de kun tjener på salg av enheter. Tror du at det å utvikle en propritær trådløs modul for en konsoll med utsalgspris 80 USD er lønnsomt? Det er en grunn til at alle konsollprodusentene har gått over til å bruke USB, HDMI og Bluetooth. Utvikling av ny teknologi koster. I tilfellet med SNES classic har de valgt å bruke eksisterende propritær teknologi for å spare penger på lisenser og samtidig gi kompatibilitet med eksisterende systemer. Til tross for for hvor skråsikker du har vært fra starten på at dette er en enkelt sak har du ikke kommet med en eneste idé der du kan bruke eksisterende teknologi som fullfører akkurat de funksjonene jeg liker med SNES classic kontrolleren så jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Jeg argumenterer med fakta, du argumenterer med synsing og sterke meninger og jeg kan ikke slå det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene.Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det finnes ikke ett eksisterende system som gir dem muligheten til dette uten å betale en lisensavgift. De kunne så klart ha utviklet ett system for dette, men om de skulle ha utviklet ett eget system for en enkelt konsoll ville dette ha blitt kostbart med tanke på at dette er en konsoll der de kun tjener på salg av enheter. Tror du at det å utvikle en propritær trådløs modul for en konsoll med utsalgspris 80 USD er lønnsomt? Det er en grunn til at alle konsollprodusentene har gått over til å bruke USB, HDMI og Bluetooth. Utvikling av ny teknologi koster. I tilfellet med SNES classic har de valgt å bruke eksisterende propritær teknologi for å spare penger på lisenser og samtidig gi kompatibilitet med eksisterende systemer. Til tross for for hvor skråsikker du har vært fra starten på at dette er en enkelt sak har du ikke kommet med en eneste idé der du kan bruke eksisterende teknologi som fullfører akkurat de funksjonene jeg liker med SNES classic kontrolleren så jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Jeg argumenterer med fakta, du argumenterer med synsing og sterke meninger og jeg kan ikke slå det. Du overvurderer sterkt hvor mye disse lisensene koster. Bluetooth har en konstantkostnad som faktisk ikke er dyr. Det samme gjelder USB-C. Har du andre kilder som tilsier at lisensutgiftene for disse to standerdene er dyrere? Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene.Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det finnes ikke ett eksisterende system som gir dem muligheten til dette uten å betale en lisensavgift. De kunne så klart ha utviklet ett system for dette, men om de skulle ha utviklet ett eget system for en enkelt konsoll ville dette ha blitt kostbart med tanke på at dette er en konsoll der de kun tjener på salg av enheter. Tror du at det å utvikle en propritær trådløs modul for en konsoll med utsalgspris 80 USD er lønnsomt? Det er en grunn til at alle konsollprodusentene har gått over til å bruke USB, HDMI og Bluetooth. Utvikling av ny teknologi koster. I tilfellet med SNES classic har de valgt å bruke eksisterende propritær teknologi for å spare penger på lisenser og samtidig gi kompatibilitet med eksisterende systemer. Til tross for for hvor skråsikker du har vært fra starten på at dette er en enkelt sak har du ikke kommet med en eneste idé der du kan bruke eksisterende teknologi som fullfører akkurat de funksjonene jeg liker med SNES classic kontrolleren så jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Jeg argumenterer med fakta, du argumenterer med synsing og sterke meninger og jeg kan ikke slå det. Du overvurderer sterkt hvor mye disse lisensene koster. Bluetooth har en konstantkostnad som faktisk ikke er dyr. Det samme gjelder USB-C. Har du andre kilder som tilsier at lisensutgiftene for disse to standerdene er dyrere? Det er likevel kostnader som vil øke prisen på ett system de prøver å holde billigst mulig. Kabelen de bruker er gratis fordi den er utviklet for deres system. Det du foreslår med en avtagbar kabel i tillegg vil kreve litt ekstra i utvikling. Som tidligere nevnt er ikke Wii-kontroller kompatibel med kontroller til USB, jeg tviler også på at Wii kontrollen er i stand til å gi fra seg nok strøm til å lade ett batteri så det slår meg som upraktisk. Skulle den ha hatt to kabler, en for tilkobling til Wiimote en for lading? Systemet de bruker krever heller ingen synkronisering med enheten du bruker den med og du kan lett skifte mellom ett uendelig antall konsoller uten å gå gjennom noe annet enn å plugge den rett inn. Bluetooth er ikke billigere enn gratis. USB C er ikke billigere enn gratis. Ingen ekstra utvikling er også billig. Kompatibilitet med flere Nintendo konsoller er en positiv ting. Ingen masete synkronisering er en positiv ting. Du har ikke vist meg ett eneste eksisterende produkt som gir meg det samme jeg verdsetter med kontrollene til SNES Classic, noe som kan bety at ingen av oss har lett godt nok, eller at det per i dag ikke eksisterer. Om det ikke eksisterer er det snakk om å utvikle noe nytt. Om du har forslag til hvordan dette kan gjøres like billig som å bruke eksisterende, gratis teknologi bør du slutte å argumentere med meg og ta kontakt med Nintendo. 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Om kabelen er gratis kunne de saktens levert med noe lengre enn det tullet de faktisk legger ved Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene.Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det finnes ikke ett eksisterende system som gir dem muligheten til dette uten å betale en lisensavgift. De kunne så klart ha utviklet ett system for dette, men om de skulle ha utviklet ett eget system for en enkelt konsoll ville dette ha blitt kostbart med tanke på at dette er en konsoll der de kun tjener på salg av enheter. Tror du at det å utvikle en propritær trådløs modul for en konsoll med utsalgspris 80 USD er lønnsomt? Det er en grunn til at alle konsollprodusentene har gått over til å bruke USB, HDMI og Bluetooth. Utvikling av ny teknologi koster. I tilfellet med SNES classic har de valgt å bruke eksisterende propritær teknologi for å spare penger på lisenser og samtidig gi kompatibilitet med eksisterende systemer. Til tross for for hvor skråsikker du har vært fra starten på at dette er en enkelt sak har du ikke kommet med en eneste idé der du kan bruke eksisterende teknologi som fullfører akkurat de funksjonene jeg liker med SNES classic kontrolleren så jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Jeg argumenterer med fakta, du argumenterer med synsing og sterke meninger og jeg kan ikke slå det. Du overvurderer sterkt hvor mye disse lisensene koster. Bluetooth har en konstantkostnad som faktisk ikke er dyr. Det samme gjelder USB-C. Har du andre kilder som tilsier at lisensutgiftene for disse to standerdene er dyrere? Det er likevel kostnader som vil øke prisen på ett system de prøver å holde billigst mulig. Kabelen de bruker er gratis fordi den er utviklet for deres system. Det du foreslår med en avtagbar kabel i tillegg vil kreve litt ekstra i utvikling. Som tidligere nevnt er ikke Wii-kontroller kompatibel med kontroller til USB, jeg tviler også på at Wii kontrollen er i stand til å gi fra seg nok strøm til å lade ett batteri så det slår meg som upraktisk. Skulle den ha hatt to kabler, en for tilkobling til Wiimote en for lading? Systemet de bruker krever heller ingen synkronisering med enheten du bruker den med og du kan lett skifte mellom ett uendelig antall konsoller uten å gå gjennom noe annet enn å plugge den rett inn. Bluetooth er ikke billigere enn gratis. USB C er ikke billigere enn gratis. Ingen ekstra utvikling er også billig. Kompatibilitet med flere Nintendo konsoller er en positiv ting. Ingen masete synkronisering er en positiv ting. Du har ikke vist meg ett eneste eksisterende produkt som gir meg det samme jeg verdsetter med kontrollene til SNES Classic, noe som kan bety at ingen av oss har lett godt nok, eller at det per i dag ikke eksisterer. Om det ikke eksisterer er det snakk om å utvikle noe nytt. Om du har forslag til hvordan dette kan gjøres like billig som å bruke eksisterende, gratis teknologi bør du slutte å argumentere med meg og ta kontakt med Nintendo. Ok, så vi er begge enige om at å lage en ny trådløs kontroll koster mer penger, jeg påstar bare at det ville vært et lite tillegg i prisen. Siden ingen av oss har tilgang til detaljkostnadene fra Nintendo, får vi aldri et riktige svaret, men siden vi vet at en 8bitdo-kontroller koster 300 NOK per stykk, hadde systemet blitt maksimalt 600 kroner dyrere, og sannsynligvis er et mer realistisk anslag kanskje 400 kroner dyrere eller mindre. De kunne sannsynligvis gått til 8bitdo og fått en avtale med dem om ferdig teknologi om de hadde ønsket. Du overvurderer også hvor tungvindt der å pare blåtann, men ok. Det forandrer uansett ikke førsteinnlegget mitt som var at det er noe å utsette på kontrollerne, i motsetning til hva anmelder skrev Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Om kabelen er gratis kunne de saktens levert med noe lengre enn det tullet de faktisk legger ved Med gratis mener jeg at de ikke betaler for lisenser eller utvikling. Dette var også forklart i posten. Alle fabrikker betaler for materialer. Jeg kan godt ignorere det som har med pris, vekt og utforming å gjøre siden du mener at det blir for off-topic, men jeg holder på problematikken rundt det at du mener, basert på egne meninger, i fullstendig fravær av faktiske eksempler, at det skal være mulig å lage ett trådløst system kompatibelt med den 12 år gamle koblingen på Wii-kontrollene.Så du mener det ville vært umulig for Nintendo å tatt den nåværende kontrolleren til SNES Classic, lagt inn trådløs modul og så gjort ledningen avtagbar? Det må du gjerne fortsette å tro. Jeg sier ikke at det er umulig, jeg sier at det finnes ikke ett eksisterende system som gir dem muligheten til dette uten å betale en lisensavgift. De kunne så klart ha utviklet ett system for dette, men om de skulle ha utviklet ett eget system for en enkelt konsoll ville dette ha blitt kostbart med tanke på at dette er en konsoll der de kun tjener på salg av enheter. Tror du at det å utvikle en propritær trådløs modul for en konsoll med utsalgspris 80 USD er lønnsomt? Det er en grunn til at alle konsollprodusentene har gått over til å bruke USB, HDMI og Bluetooth. Utvikling av ny teknologi koster. I tilfellet med SNES classic har de valgt å bruke eksisterende propritær teknologi for å spare penger på lisenser og samtidig gi kompatibilitet med eksisterende systemer. Til tross for for hvor skråsikker du har vært fra starten på at dette er en enkelt sak har du ikke kommet med en eneste idé der du kan bruke eksisterende teknologi som fullfører akkurat de funksjonene jeg liker med SNES classic kontrolleren så jeg vet ikke hva mer jeg kan si. Jeg argumenterer med fakta, du argumenterer med synsing og sterke meninger og jeg kan ikke slå det. Du overvurderer sterkt hvor mye disse lisensene koster. Bluetooth har en konstantkostnad som faktisk ikke er dyr. Det samme gjelder USB-C. Har du andre kilder som tilsier at lisensutgiftene for disse to standerdene er dyrere?Det er likevel kostnader som vil øke prisen på ett system de prøver å holde billigst mulig. Kabelen de bruker er gratis fordi den er utviklet for deres system. Det du foreslår med en avtagbar kabel i tillegg vil kreve litt ekstra i utvikling. Som tidligere nevnt er ikke Wii-kontroller kompatibel med kontroller til USB, jeg tviler også på at Wii kontrollen er i stand til å gi fra seg nok strøm til å lade ett batteri så det slår meg som upraktisk. Skulle den ha hatt to kabler, en for tilkobling til Wiimote en for lading? Systemet de bruker krever heller ingen synkronisering med enheten du bruker den med og du kan lett skifte mellom ett uendelig antall konsoller uten å gå gjennom noe annet enn å plugge den rett inn. Bluetooth er ikke billigere enn gratis. USB C er ikke billigere enn gratis. Ingen ekstra utvikling er også billig. Kompatibilitet med flere Nintendo konsoller er en positiv ting. Ingen masete synkronisering er en positiv ting. Du har ikke vist meg ett eneste eksisterende produkt som gir meg det samme jeg verdsetter med kontrollene til SNES Classic, noe som kan bety at ingen av oss har lett godt nok, eller at det per i dag ikke eksisterer. Om det ikke eksisterer er det snakk om å utvikle noe nytt. Om du har forslag til hvordan dette kan gjøres like billig som å bruke eksisterende, gratis teknologi bør du slutte å argumentere med meg og ta kontakt med Nintendo. Ok, så vi er begge enige om at å lage en ny trådløs kontroll koster mer penger, jeg påstar bare at det ville vært et lite tillegg i prisen. Siden ingen av oss har tilgang til detaljkostnadene fra Nintendo, får vi aldri et riktige svaret, men siden vi vet at en 8bitdo-kontroller koster 300 NOK per stykk, hadde systemet blitt maksimalt 600 kroner dyrere, og sannsynligvis er et mer realistisk anslag kanskje 400 kroner dyrere eller mindre. De kunne sannsynligvis gått til 8bitdo og fått en avtale med dem om ferdig teknologi om de hadde ønsket. Du overvurderer også hvor tungvindt der å pare blåtann, men ok. Det forandrer uansett ikke førsteinnlegget mitt som var at det er noe å utsette på kontrollerne, i motsetning til hva anmelder skrev Veiøedende pris på konsollen er 1000 kroner, det er da snakk om 40% økning i pris og det er flere som skal ha en del av kaka. Slik som det er betaler ikke Nintendo avgifter til noen som ikke er direkte involvert i produksjon/frakt/markedsføring/ osv. Hvor mye erfaring har du med å pare kontroller med Wii når du skal bruke dem til virtual console? Selv har jeg opplevd å bruke opp til 10 minutter der de kontrollene som allerede var paret må pares på nytt. Langt bedre å ha ett system som fungerer med en kobling når du skal ha plug and play. Du har helt rett i at det ikke forandrer den posten du innledet med, men jeg har ikke kommentert den en eneste gang. Du sa det var ingenting som stod i veien for den koblingen med Wii mote som jeg har sansen for. Dette er den eneste påstanden jeg har argumentert mot: Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del. Påstanden du siterer er fortsatt riktig, det kan være at det ville innebæret ekstrakostnader, men jeg tviler faktisk, og i ditt orignalinnlegg var det ikke nevnt, det var du som dro diskusjonen bort fra din orignale påstand. Endret 8. oktober 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del.Påstanden du siterer er fortsatt riktig, det kan være at det ville innebæret ekstrakostnader, men jeg tviler faktisk, og i ditt orignalinnlegg var det ikke nevnt, det var du som dro diskusjonen bort fra din orignale påstand. Jeg har fått med meg at du påstår dette, men du har ikke vist ett eneste eksempel som viser at dette er mulig, men du har jo også valgt å ignorere at jeg påpekte at 400 kroner tilsvarer en 40% økning i pris så jeg forventer vel egentlig ikke mye her. 400 kroner ekstra i pris for de trådløse kontrollene og sikkert en del mer for å utarbeide ett system som er kompatibelt med Wii mote, uten synkronisering, avtagbar kabel og alt annet jeg har nevnt igjen og igjen og igjen. Jeg minner på at utsalgspris er 80 USD (640 kroner) og at alle ekstra kostnader knyttet utvikling og lisenser enten gir lavere inntekt eller høyere pris og at siden det ikke er mulig å legge til flere spill har de ikke den luksusen å tape penger på salg av enheter. Vis meg det trådløse systemet du hevder enkelt kan kobles til Wii og tilbake til SNES Classic og så en hvilket som helst annen Wii/Wii U uten å gå gjennom noe synkronisering så skal jeg inrømme at du har ett poeng. Ikke glem at jeg påpekte hvor mye mas det var med Wii og paring, du valgte å ignorere det da det gikk opp for deg at du ikke hadde så mye kjennskap til hvor vanskelig den prosessen kan være til tider. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del. Påstanden du siterer er fortsatt riktig, det kan være at det ville innebæret ekstrakostnader, men jeg tviler faktisk, og i ditt orignalinnlegg var det ikke nevnt, det var du som dro diskusjonen bort fra din orignale påstand. Jeg har fått med meg at du påstår dette, men du har ikke vist ett eneste eksempel som viser at dette er mulig, men du har jo også valgt å ignorere at jeg påpekte at 400 kroner tilsvarer en 40% økning i pris så jeg forventer vel egentlig ikke mye her. 400 kroner ekstra i pris for de trådløse kontrollene og sikkert en del mer for å utarbeide ett system som er kompatibelt med Wii mote, uten synkronisering, avtagbar kabel og alt annet jeg har nevnt igjen og igjen og igjen. Jeg minner på at utsalgspris er 80 USD (640 kroner) og at alle ekstra kostnader knyttet utvikling og lisenser enten gir lavere inntekt eller høyere pris og at siden det ikke er mulig å legge til flere spill har de ikke den luksusen å tape penger på salg av enheter. Vis meg det trådløse systemet du hevder enkelt kan kobles til Wii og tilbake til SNES Classic og så en hvilket som helst annen Wii/Wii U uten å gå gjennom noe synkronisering så skal jeg inrømme at du har ett poeng. Ikke glem at jeg påpekte hvor mye mas det var med Wii og paring, du valgte å ignorere det da det gikk opp for deg at du ikke hadde så mye kjennskap til hvor vanskelig den prosessen kan være til tider. Nå misforstår du med vilje. Din påstand originalt var at det ikke var mulig (prisklasse ikke tatt med som moment, man må forstå det i settingen realistisk prisklasse, men det vil jeg hevde at 40% tillegg er), og det stemmer ikke. Ferdig. Du nevnte heller aldri originalt at det ikke skulle ha noen form for sykronisering (forresten, det skjer en synkronisering når du kobler til wii-kontrollen, du merker det bare ikke ). Du legger til ekstra krav hele tida. Din oringalpåstand uten disse ekstra kravene er feil. Endret 9. oktober 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del.Påstanden du siterer er fortsatt riktig, det kan være at det ville innebæret ekstrakostnader, men jeg tviler faktisk, og i ditt orignalinnlegg var det ikke nevnt, det var du som dro diskusjonen bort fra din orignale påstand.Jeg har fått med meg at du påstår dette, men du har ikke vist ett eneste eksempel som viser at dette er mulig, men du har jo også valgt å ignorere at jeg påpekte at 400 kroner tilsvarer en 40% økning i pris så jeg forventer vel egentlig ikke mye her. 400 kroner ekstra i pris for de trådløse kontrollene og sikkert en del mer for å utarbeide ett system som er kompatibelt med Wii mote, uten synkronisering, avtagbar kabel og alt annet jeg har nevnt igjen og igjen og igjen. Jeg minner på at utsalgspris er 80 USD (640 kroner) og at alle ekstra kostnader knyttet utvikling og lisenser enten gir lavere inntekt eller høyere pris og at siden det ikke er mulig å legge til flere spill har de ikke den luksusen å tape penger på salg av enheter. Vis meg det trådløse systemet du hevder enkelt kan kobles til Wii og tilbake til SNES Classic og så en hvilket som helst annen Wii/Wii U uten å gå gjennom noe synkronisering så skal jeg inrømme at du har ett poeng. Ikke glem at jeg påpekte hvor mye mas det var med Wii og paring, du valgte å ignorere det da det gikk opp for deg at du ikke hadde så mye kjennskap til hvor vanskelig den prosessen kan være til tider. Nå misforstår du med vilje. Din påstand originalt var at det ikke var mulig (prisklasse ikke tatt med som moment, man må forstå det i settingen realistisk prisklasse, men det vil jeg hevde at 40% tillegg er), og det stemmer ikke. Ferdig. Du nevnte heller aldri originalt at det ikke skulle ha noen form for sykronisering (forresten, det skjer en synkronisering når du kobler til wii-kontrollen, du merker det bare ikke ). Du legger til ekstra krav hele tida. Din oringalpåstand uten disse ekstra kravene er feil. Nei, jeg misforstår deg ikke. Du har bare valgt å se bort i fra det at prisen har noe å si, noe jeg har påpekt flere ganger. Du har heller ikke vist til ett eneste eksempel på at det du ønsker er mulig med de pluggene som Wii bruker. Jeg nevnte originalt det at jeg liker det at du kan PLUGGE kontrollene DIREKTE inn i WII KONTROLL. Så jeg har ikke endret noe på det jeg sier, jeg har kun utdypet det fordi du ikke forstår det. Nei, det er ikke en synkronisering mellom kontrollen og Wii/SNES Classic. Jeg kobler det til en allerede synkronisert kontroll til Wii med PLUGG og spiller uten at det er noen form for paring. Jeg har brukt denne funksjonaliteten, jeg vet at den fungerer uten noen form for paring eller synkronisering slik at jeg må ikke gjøre noe annet enn plugge (altså sette kabelen inn i den ene enden på Wii remote) den inn hvor enn jeg måtte ønske i en NES/SNES Classic eller en Wii remote når jeg er på besøk hos noen som har en Wii. Jeg kan filme prosessen for deg om du absolutt må ha bevis på at du har feil. Jeg skal ikke beskylde deg for å misforstå med vilje. Jeg tror rett og slett du ikke forstår at en bedrift prøver å spare penger på R&D og andre utgifter for å maksimere inntekt og heller ikke at kabler har begrenset kapasitet for hva de kan overføre, at å "plugge inn" indikerer kablet tilkobling eller noe av det jeg har forklart i forhold til problemer med å pare Wii med kontroller. Du har ikke vist noe tegn til det så langt i det minste. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Jeg forstår ikke at noen gidder å bruke tid på å forsvare Nintendo sin avgjørelse om å kun ha mulighet for kablede kontroller med korte kabler. Det er helt åpenbart en bakdel og alle anmeldelser av dingsen påpeker dette med rette. Nintendo, i likhet med alle sine konkurrenter, kan faktisk ta dårlige avgjørelser i blant. Personlig synes jeg også det er kjipt å sitte en meter unna en 55" skjerm og få hver eneste piksel trykt opp i trynet, så jeg har bestilt to stk Super Miniboss fra Nyko Technologies. Dette er trådløse kontrollere som etterligner SNES-kontrollene og er laget spesifikt for SNES Classic. Når disse ankommer vil min SNES Classic bli brukt adskillig mer. Endret 11. oktober 2017 av Spartapus 1 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Jeg fikk forøvrig disse i går: http://www.ebay.com/itm/1-8m-6ft-Extension-Cable-For-Nintendo-NES-Mini-Classic-Controller/381850025852?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649 Har ikke giddet å bruke konsollen mer før disse var på plass. Nå er jo konsollen hacket også, så ikke utenkelig at det kan bli litt morro med det en gang. Endret 10. oktober 2017 av Mala Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten.Fint om du holder deg til tema. Jeg har holdt meg unna å diskutere vekt og utforming fordi du syntes det ble utenfor temaet. Jeg er enig i at trådløst er praktisk, men at de funksjonene vi har fått i stedet gjør opp for det for min del. Påstanden du siterer er fortsatt riktig, det kan være at det ville innebæret ekstrakostnader, men jeg tviler faktisk, og i ditt orignalinnlegg var det ikke nevnt, det var du som dro diskusjonen bort fra din orignale påstand. Jeg har fått med meg at du påstår dette, men du har ikke vist ett eneste eksempel som viser at dette er mulig, men du har jo også valgt å ignorere at jeg påpekte at 400 kroner tilsvarer en 40% økning i pris så jeg forventer vel egentlig ikke mye her. 400 kroner ekstra i pris for de trådløse kontrollene og sikkert en del mer for å utarbeide ett system som er kompatibelt med Wii mote, uten synkronisering, avtagbar kabel og alt annet jeg har nevnt igjen og igjen og igjen. Jeg minner på at utsalgspris er 80 USD (640 kroner) og at alle ekstra kostnader knyttet utvikling og lisenser enten gir lavere inntekt eller høyere pris og at siden det ikke er mulig å legge til flere spill har de ikke den luksusen å tape penger på salg av enheter. Vis meg det trådløse systemet du hevder enkelt kan kobles til Wii og tilbake til SNES Classic og så en hvilket som helst annen Wii/Wii U uten å gå gjennom noe synkronisering så skal jeg inrømme at du har ett poeng. Ikke glem at jeg påpekte hvor mye mas det var med Wii og paring, du valgte å ignorere det da det gikk opp for deg at du ikke hadde så mye kjennskap til hvor vanskelig den prosessen kan være til tider. Nå misforstår du med vilje. Din påstand originalt var at det ikke var mulig (prisklasse ikke tatt med som moment, man må forstå det i settingen realistisk prisklasse, men det vil jeg hevde at 40% tillegg er), og det stemmer ikke. Ferdig. Du nevnte heller aldri originalt at det ikke skulle ha noen form for sykronisering (forresten, det skjer en synkronisering når du kobler til wii-kontrollen, du merker det bare ikke ). Du legger til ekstra krav hele tida. Din oringalpåstand uten disse ekstra kravene er feil. Nei, jeg misforstår deg ikke. Du har bare valgt å se bort i fra det at prisen har noe å si, noe jeg har påpekt flere ganger. Du har heller ikke vist til ett eneste eksempel på at det du ønsker er mulig med de pluggene som Wii bruker. Jeg nevnte originalt det at jeg liker det at du kan PLUGGE kontrollene DIREKTE inn i WII KONTROLL. Så jeg har ikke endret noe på det jeg sier, jeg har kun utdypet det fordi du ikke forstår det. Nei, det er ikke en synkronisering mellom kontrollen og Wii/SNES Classic. Jeg kobler det til en allerede synkronisert kontroll til Wii med PLUGG og spiller uten at det er noen form for paring. Jeg har brukt denne funksjonaliteten, jeg vet at den fungerer uten noen form for paring eller synkronisering slik at jeg må ikke gjøre noe annet enn plugge (altså sette kabelen inn i den ene enden på Wii remote) den inn hvor enn jeg måtte ønske i en NES/SNES Classic eller en Wii remote når jeg er på besøk hos noen som har en Wii. Jeg kan filme prosessen for deg om du absolutt må ha bevis på at du har feil. Jeg skal ikke beskylde deg for å misforstå med vilje. Jeg tror rett og slett du ikke forstår at en bedrift prøver å spare penger på R&D og andre utgifter for å maksimere inntekt og heller ikke at kabler har begrenset kapasitet for hva de kan overføre, at å "plugge inn" indikerer kablet tilkobling eller noe av det jeg har forklart i forhold til problemer med å pare Wii med kontroller. Du har ikke vist noe tegn til det så langt i det minste. Jeg vil be deg om å holde en saklig tone, du er på grensa til å komme med personangrep her. Hvis du ikke klarer å debattere saklig, får du heller la være. Jeg ser ikke bort ifra utviklingskostnader, det jeg sier er at prisen fortsatt ville vært realistisk. Jeg tør våge å påstå at Nintendo allerede tjener fett på denne konsollen, og hadde de vært litt mer gavmilde kunne de gitt oss trådløse kontroller med de mulighetene du beskriver. At du ikke tror meg før jeg kommer med et eksesmpel viser at du har urealistiske forventinger til diskusjonsbevis på et internettforum. Jeg avslutter diskusjonen med dette innlegget. Når det gjelder synkronisering: Hva kaller du det som skjer når du kobler kontrolleren til wii-moten? Tror du ikke det skjer en synkronisering inne i kontrollen da? Dette kan faktisk kvalifiseres som synkronisering, nemlig at konsollen registrerer at du har koblet til en ny kontroller. Det du ville ha var automatisk synkronisering, uten brukerinput, men det var ikke det du skrev Du må lære å uttrykke deg presist. (og forresten, jeg ignorerre ikke vekt og størrelse, jeg har allerede sagt at det er et ikke-moment siden de ikke ville blitt særlig tyngre med bevis 8bitdo) Poenget mitt er uansett dette: Din originale påstand krevde ikke alle disse tilleggstingene. Du har rett i at hvis du ikke vil at stakkars nintendo skal bruke mer penger på utvikling og du vil ha rask tilkobling til en urgammel konsoll, så kan du ikke få det med trådløst. Det var derimot ikke din originale påstand, og det er den jeg diskuterer, det er derfor jeg ignorere våset om ekstra utviklingskostnader. Jeg forstår godt at det kan koste mer, du overvurderer bare steeeerkt prisen. USB-C og Blåtannlisens som du har nevnt er KONSTANTKOSTNADER. Forstår du hva en konstantkostnad er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå