Arodem Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Den lille konsollen er likevel ikke perfekt.ANMELDELSE: Nintendo Classic Mini: Super Nintendo Entertainment System Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Selve kontrollerne er det derimot ingenting å utsette på. Tja, kanskje at de i 2017 ikke er trådløse? Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Selve kontrollerne er det derimot ingenting å utsette på. Tja, kanskje at de i 2017 ikke er trådløse? Hele poenget er at man skal tas tilbake til opplevelsen man hadde i barndommen. Ledningsfloker og å brette sammen ledningen etter spilling er en del av pakken. 1 Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) I det tilfellet så burde vel konsollen ha en fungerende cartridge slot og alle spillene kommet på cartridges som fra tid til annen ville trengt en skikkelig blås for å fungere. Tror ikke det å tryne i kontrollerkabler eller røske konsollen ut av hylla når man skifter posisjon i sofaen fordi kablene er for korte er det som bringer fram varme barndomsminner hos de fleste. Endret 5. oktober 2017 av XtaZ 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 I det tilfellet så burde vel konsollen ha en fungerende cartridge slot og alle spillene kommet på cartridges som fra tid til annen ville trengt en skikkelig blås for å fungere. Tror ikke det å tryne i kontrollerkabler eller røske konsollen ut av hylla når man skifter posisjon i sofaen fordi kablene er for korte er det som bringer fram varme barndomsminner hos de fleste. Skulle til å si det samme. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Selve kontrollerne er det derimot ingenting å utsette på. Tja, kanskje at de i 2017 ikke er trådløse? Hele poenget er at man skal tas tilbake til opplevelsen man hadde i barndommen. Ledningsfloker og å brette sammen ledningen etter spilling er en del av pakken. Dette har du snakket med Nintendo om regner jeg med? Kan ikke huske å ha lest noen plass at nostalgi rundt ledningsrot var noe Nintendo prøvde å oppnå med snes/nes mini. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Må jeg snakke med Nintendo for å konstatere det åpenbare, altså at Nintendo satser på nostalgi? Dette er konsoller for dem som eide Super Nintendo selv. Det er derfor konsollen ser lik ut. Om man bare ønsker å spille spillene finnes det uendelige muligheter -også på Nintendos egen eshop. Endret 5. oktober 2017 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Må jeg snakke med Nintendo for å konstatere det åpenbare, altså at Nintendo satser på nostalgi? Dette er konsoller for dem som eide Super Nintendo selv. Det er derfor konsollen ser lik ut. Om man bare ønsker å spille spillene finnes det uendelige muligheter -også på Nintendos egen eshop. Joda, men de har åpenbart gjort grep for å gjøre konsollen enklere å bruke allerede, men som likevel kan forstyrre med nostalgifølelsen. Alt fra at HDMI-utgang, lengre kabler til kontrollen, annet brukergrensesnitt, mulighet for forskjellige grafikkfiltere, mulighet for å spole tilbake, og så videre. Tviler på at nostalgien hadde blitt ødelagt hvis man hadde valget om å koble fra kabelen og spille trådløst. Måten man kobler på kabelen bryter jo allerede nostalgien noe voldsomt med at man må ta bort dekselet. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Retrofølelse når man kan lagre når man vil og spole tilbake hvis man sliter. Var det det Nintendo tenkte på her også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Ja, sannsynligvis, da vi sikkert ville fått en clunky plugg som ville sett helt annerledes ut enn originalen. Tenker retrofølelsen for min del først og fremst gjelder det man sitter og holder i hånda. At det er spolefunksjoner, save states og så videre er praktisk. Det ville så klart vært praktisk med trådløse kontrollere også, men for min del gjør det ingen verdens ting med ledning i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Trådløs hadde vært bra Da hadde jeg sluppet å bruke hele 62,- for 2 stk. 1.8 forlengelse kabler. Synd Nintendo er så gnitne på lengden altså, er jo helt ubrukelig ut av esken nærmest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Ja, sannsynligvis, da vi sikkert ville fått en clunky plugg som ville sett helt annerledes ut enn originalen. Tenker retrofølelsen for min del først og fremst gjelder det man sitter og holder i hånda. At det er spolefunksjoner, save states og så videre er praktisk. Det ville så klart vært praktisk med trådløse kontrollere også, men for min del gjør det ingen verdens ting med ledning i dette tilfellet. Tja, en usb-c-plugg tar ikke mye plass, og hadde de gjort det smart kunne pluggen gått "inn i kontrolleren" slik at den ikke var synlig Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Ja, sannsynligvis, da vi sikkert ville fått en clunky plugg som ville sett helt annerledes ut enn originalen. Tenker retrofølelsen for min del først og fremst gjelder det man sitter og holder i hånda. At det er spolefunksjoner, save states og så videre er praktisk. Det ville så klart vært praktisk med trådløse kontrollere også, men for min del gjør det ingen verdens ting med ledning i dette tilfellet. Tja, en usb-c-plugg tar ikke mye plass, og hadde de gjort det smart kunne pluggen gått "inn i kontrolleren" slik at den ikke var synlig Slik de har gjort det nå kan du enkelt koble kontrollen til en Wii kontroll og bruke den når du spiller Virtual console, noe jeg synes var et stort pluss. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Ja, sannsynligvis, da vi sikkert ville fått en clunky plugg som ville sett helt annerledes ut enn originalen. Tenker retrofølelsen for min del først og fremst gjelder det man sitter og holder i hånda. At det er spolefunksjoner, save states og så videre er praktisk. Det ville så klart vært praktisk med trådløse kontrollere også, men for min del gjør det ingen verdens ting med ledning i dette tilfellet. Tja, en usb-c-plugg tar ikke mye plass, og hadde de gjort det smart kunne pluggen gått "inn i kontrolleren" slik at den ikke var synlig Slik de har gjort det nå kan du enkelt koble kontrollen til en Wii kontroll og bruke den når du spiller Virtual console, noe jeg synes var et stort pluss. Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten. Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Det er vel en smakssak, men personlig liker jeg at de har beholdt ledningen til kontrollerne. Litt mer retrofølelse å kjenne tyngden av ledningen i kontrolleren. Jeg føler jeg må spørre: Ville retrofølelsen din blitt ødelagt hvis kabelen var avtagbar og kontrolleren kom med mulighet for trådløs modus? Ja, sannsynligvis, da vi sikkert ville fått en clunky plugg som ville sett helt annerledes ut enn originalen. Tenker retrofølelsen for min del først og fremst gjelder det man sitter og holder i hånda. At det er spolefunksjoner, save states og så videre er praktisk. Det ville så klart vært praktisk med trådløse kontrollere også, men for min del gjør det ingen verdens ting med ledning i dette tilfellet. Tja, en usb-c-plugg tar ikke mye plass, og hadde de gjort det smart kunne pluggen gått "inn i kontrolleren" slik at den ikke var synlig Slik de har gjort det nå kan du enkelt koble kontrollen til en Wii kontroll og bruke den når du spiller Virtual console, noe jeg synes var et stort pluss.Nå ville ikke det å ha mulighet for avtagbar kabel og trådløs kontroller hindret denne muligheten. Kontrollene til Wiii har ikke støtte for USB C så jo. Videre ville trådløse kontrollere ha kostet mer, det er fortsatt lisensavgift for å bruke USB C, ett innebygd batteri ville ha økt kostnaden og vekten på kontrollerene. De valgte kontrollere som skulle være bakoverkompatibelt med ett 12 år gammelt system, det blir noen begrensninger. SNES Classic er også dyr nok som den er. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 (endret) Kontrollene til Wiii har ikke støtte for USB C så jo. Videre ville trådløse kontrollere ha kostet mer, det er fortsatt lisensavgift for å bruke USB C, ett innebygd batteri ville ha økt kostnaden og vekten på kontrollerene. De valgte kontrollere som skulle være bakoverkompatibelt med ett 12 år gammelt system, det blir noen begrensninger. SNES Classic er også dyr nok som den er. USB-C var bare et eksempel på en liten kontakt. Uansett hvordan du vrir på det, hadde de hatt mulighet til å hatt en avtagbar kabel som også kunne kobles til Wii-kontrolleren. Ja, det ville vært dyrere, men allerede nå har jo folk i Norge vist at de er villige til å betale nesten dobbel pris sammenliknet med utsalgsprisen i andre land for denne tingen, så pris er vel ikke et så stort problem som det du later til å tro. Endret 8. oktober 2017 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Yopaz Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 USB-C var bare et eksempel på en liten kontakt. Uansett hvordan du vrir på det, hadde de hatt mulighet til å hatt en avtagbar kabel som også kunne kobles til Wii-kontrolleren. Ja, det ville vært dyrere, men allerede nå har jo folk i Norge vist at de er villige til å betale nesten dobbel pris sammenliknet med utsalgsprisen i andre land for denne tingen, så pris er vel ikke et så stort problem som det du later til å tro. Har du ett eksempel på ett slikt system som er kompatibel med kontrollene til Wii? Jeg har lett etter det og ikke funnet noe så jeg er genuint interessert. Folk i Norge utgjør en EKSTREMT liten del av verdens befolkning. Du har små byer som kun de som bor i området vet navnet på med flere innbyggere enn Norge har totalt i Europa, Amerika og Asia. Du ekstrapolerer veldig mye med tanke på Norge. Det skal også sies at folk i Norge klager på prisen. Det er knapt mulig å finne en diskusjon rundt SNES classic der prisen ikke blir tatt opp. Jeg nevnte også at vekten på kontrollene er tilnærmet lik det de var på de originale SNES kontrollene, mens ett innebygd batteri ville ha krevd at de gjorde noen forandringer på vekt/utforming/tykkelse, men dette var tydeligvis noe du "glemte" da du svarte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå