Gå til innhold

Installasjonen av Fedora gikk til H*****

Rubex

Anbefalte innlegg

Når jeg skuøøe installere Fedora Core 1 i går fikk jeg opp en error melding som lød noen lunde slik som dette: Kan ikke alkolisere......ett eller annet.

Denne meldingen fikke jeg når jeg valgte automatisk partisjonering.

Jeg prøvda da manuel partisjonering og valgre en FAT32 partisjon som det var 20GB ledig plass på. Når jeg da trykte next, fikk jeg opp denne medldingen:

Du har ikke definert en rot-partisjon. Dette er nødvendig......osv.

Trenger seriøs hjelp her. Noen svar...???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bør jeg ha en swap-partisjon??

Hva er en swap-partisjon, hva er vitsen med den??

Skal det være så vanskelig da? Enten prøver du å installere en gang til ellerså søker du litt på google. aikai?

Det er ikke vanskelig, jeg tror til og med det står noe help-grier under installen..

Lenke til kommentar

Hei,

Drev å holdt på akkurat det samme for et par uker siden. Løsningen er enkelt og greit bare å definere "/" i ext3 - partisjonen.. (ext3 er partisjonen med linux sitt filsystem, så vidt jeg vet..)

Hadde heller ikke laget noen swap partisjon, og installerte fedora først uten. Installerte senere med en swap partisjon, men har ikke merket noen forskjell. Ville alikevell satset på å lage en swap partisjon, siden det er såpass anbefalt.. (Og så slipper du å angre på at du ikke gjorde det ;)

Lenke til kommentar
Hei,

Drev å holdt på akkurat det samme for et par uker siden. Løsningen er enkelt og greit bare å definere "/" i ext3 - partisjonen.. (ext3 er partisjonen med linux sitt filsystem, så vidt jeg vet..) 

Hadde heller ikke laget noen swap partisjon, og installerte fedora først uten. Installerte senere med en swap partisjon, men har ikke merket noen forskjell. Ville alikevell satset på å lage en swap partisjon, siden det er såpass anbefalt.. (Og så slipper du å angre på at du ikke gjorde det ;)

Om du "glemte" å installere swap partisjon er det også mulig å bruke en fil som swap-område. Men, som du sier, har maskinen din mye ram er det svært sjelden swap blir brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...