Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Hei,

i vårt borettslag så har de byttet avtale med Homenett og fått montert fibernettverk, og jeg må si at etter at vi har fått det så har ting blitt mye tregere. Jeg har hatt GET kabelnettverk helt siden barndommen, og kan ikke huske at vi hadde nettet så tregt som nå, og det var billigste utgave av Get internett vi brukte hjemme. Nå som vi har fått HomeNett fibernettverk, så virker det som om vi har gått i en tid på 90-tallet. Seriøst, Homenett er så dårlig, og jeg er forbanna på styret som besluttet å velge bort Get fremfor søppel leverandør HomeNett.

Lurer på om noen andre har samme problemer, det er dårlig buffring, og youtube hakker og alt surfing går så tregt. Ringte dem på mandag, og de sa at jeg skulle få hjelp, men den hjelpen kom aldri.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også homenet, og har absolutt nada problemer. Jeg bruker tho ikke den medfølgende boksen som router. 

Og pris kan jeg ikke klage på ihvertfall, 299 for 1Gbps???? oooh yes

Sjekk også hvilken hastighet du betaler for, hos oss er standard 5/5. Ikke veldig imponerende :)

Endret av fjs
Lenke til kommentar

Hei,

i vårt borettslag så har de byttet avtale med Homenett og fått montert fibernettverk, og jeg må si at etter at vi har fått det så har ting blitt mye tregere. Jeg har hatt GET kabelnettverk helt siden barndommen, og kan ikke huske at vi hadde nettet så tregt som nå, og det var billigste utgave av Get internett vi brukte hjemme. Nå som vi har fått HomeNett fibernettverk, så virker det som om vi har gått i en tid på 90-tallet. Seriøst, Homenett er så dårlig, og jeg er forbanna på styret som besluttet å velge bort Get fremfor søppel leverandør HomeNett.

Lurer på om noen andre har samme problemer, det er dårlig buffring, og youtube hakker og alt surfing går så tregt. Ringte dem på mandag, og de sa at jeg skulle få hjelp, men den hjelpen kom aldri.

Masse klaging uten fakta. Vil du ha hjelp til å få det bedre må du vi få fakta på bordet. 

Slik sutring er ikkje hjelp i. 

Kople til med kabel, ta speedtest, og sjekk kva fart du egentlig skal ha. 

Lenke til kommentar

Hei,

Masse klaging uten fakta. Vil du ha hjelp til å få det bedre må du vi få fakta på bordet. 

Slik sutring er ikkje hjelp i. 

Kople til med kabel, ta speedtest, og sjekk kva fart du egentlig skal ha. 

Jeg taler bare sannheten. Er ingen klagemaker. Har hatt Get i så mange år, og aldri hatt problem med hastigheten. Homenet tilbyr elendig service. Har koblet direkte til hjemmesentralen og gjennomført tester. Det var veldig dårlig resultatet, og det har gått over en uke, og de har ennå ikke detektert feilen. Jeg tror at de ikke leverer det de lover.

Lenke til kommentar

https://www.homenet.no/bredband-fiber 

Her har de en pakke, senior. 5mb opp og 5mb ned ----> skulle nok være nok til at når flere er på så blir det en del bøffering, snakker fra erfaring når jeg hadde syltynn kobberkabel inn til huset :D

Så i bunn og grunn er det avhengig av hva dere betaler, er det 299,- som borettslaget har som standard så må dere nok justere dette. Er jo en del pensjiser som ikke gjør annet enn nettbank og nettaviser, og facebooker ;)

Lenke til kommentar

https://www.homenet.no/bredband-fiber 

Her har de en pakke, senior. 5mb opp og 5mb ned ----> skulle nok være nok til at når flere er på så blir det en del bøffering, snakker fra erfaring når jeg hadde syltynn kobberkabel inn til huset :D

Så i bunn og grunn er det avhengig av hva dere betaler, er det 299,- som borettslaget har som standard så må dere nok justere dette. Er jo en del pensjiser som ikke gjør annet enn nettbank og nettaviser, og facebooker ;)

jaaaha... ha rdu 5mbit ned/opp så kan det bli litt buffring. 

Sleng på 150 kr og oppgrader til  100/100 så blir det nok bedre. 

Kan du ta ein speedtest som dette:

6700909420.png  

Så får vi sett om du får det du betaler for eller ikkje. 

edit: såg feil, siterte feil person, feil emne, men svaret er rett for det... på ein måte... 

Endret av rvenes
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat motsatt erfaring - siden vi fikk Homenet i huset har det vært 100% oppetid og ingen problemer.

Og jeg er ikke spesielt tilgivende mot internettleverandører. De blir vurdert på oppetid, kapasitet og responstid.

Vi har 1 Gigabit til hver husstand, måler 900+ mbps opp/ned hele døgnet, responstiden er topp og det har over hodet ikke vært noen nedetid siden installasjonen for 14 måneder siden. 

Alt utstyr, fiberstrekk og fiberfremføring er nytt så forutsetningene er god.

Det høres ut som det er noe galt med installasjonen hos deg. Det kan jo være en dårlig terminert fiberkabel eller defekt endeutstyr.

Borettslag/sameie kan jo også ha valgt en standardhastighet som er alt for lav ift. praktisk bruk. Det bør dog være rimelig å oppgradere.

Siden det ikke har vært noe galt her hittil har jeg ingen erfaring med kundeservice, men kundeservice hos bredbåndsleverandører har vel aldri vært spesielt bra uansett hvor mange kundeundesøkelser som viser "mest fornøyde kunder" og slikt.

Jeg ville startet med å sjekke med naboer og sammenligne resultater hos dem. Det hjelper om du forteller hvilken hastighet som er lovet og hvilken du oppnår mot Speedtest.net og Bredbandskollen.se

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...