Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Brudd før/under gjeldsordning- får jeg beholde huset?

Jente31

Anbefalte innlegg

Hei ☺️

Jeg er ny her, håper jeg er i riktig forum.

Jeg og min samboer har nå søkt om gjeldsordning. Han har med seg en del gammel gjeld, og denne har økt betraktelig de siste årene. Han har skrevet meg på et par høye lån, så jeg kommer meg ikke unna ordningen. Vi har fått muntlig beskjed av namsmannskontoret og advokat at vi får beholde huset. Vi har egenkapital i huset som ligger på grensen. Dersom vi må ut på leiemarkedet må vi ut med høyere leie, derav mindre penger til kreditorene (derfor får vi antageligvis beholde boligen). Men jeg sliter virkelig å holde meg i dette forholdet. Jeg har nå søkt om ufør og det vil være vanskelig for meg å komme meg inn på boligmarkedet etter en ordning om jeg mister huset. Jeg lurer på om noen har noen råd, fremgangsmåte og kunnskap om rettigheter? Har jeg mulighet til å få beholde huset ved et evt brudd?

Endret av Jente31
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han har satt meg som medlåntaker på to av lånene (langt tilbake i tid, tror det ble signert med kodebrikke. Jeg er da like stort ansvar for betaling som han rettslig. Så det er jeg inneforstått med. Derfor kommer jeg meg ikke utenom ordning. Så gjeldsordning blir det helt sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...