Caddy Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har akkurat fått meg Plextor DVD brenner... (PX-708A) Denne skal kunne skrive fint på That`s Write 4x plater på 8x hastighet.. Problemet er at jeg kommer opp i litt over 3x.. Ikke 4 engang.. Har hatt det problemet en stund, at all RAM brukes når jeg brenner cd`er, eller overfører filer på nettverk. Vet ikke om det er noe alla samme problemet. Overfører fint filer mellom HD`ene jeg har, med 30mb/sek, men den klarer altså ikke å levere dette til cd drevene.. Noen som vet hva som kan være galt? Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har du sjekket at DMA er aktivert? Bruker du ATA kontroller? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) DMA er aktivert. DVD brenneren sitter på Secondary IDE channel, og er Device 0. Står at Ultra DMA Mode2 er akitv... HD`ene er Mode5.... Har det noe å si? Kan ikke velge selv hvilken Mode dem skal stå i. Edit: Prøvde nå å kjøre NERO CD/DVD speed. Her kom den opp i over 8x, men det gjør den ennå ikke i Nero Burning rom... Edit2: Den brenner faktisk ikke på 4 engang.. Ligger på 2.9-3x.. Dette er bare FOR dårlig til en 8x brenner å være... Feilmld: datakilden var ikke kjapp nok.. En hd... 7200rpm, ATA100... HD`ene kopierer fint 20mb/sek stabilt til hverandre, så hvorfor får ikke DVD brenneren samme datastrøm?? Endret 10. desember 2003 av Caddy Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Kom til å tenke på... Brant jo en vanlig CD-R på 32x.. Da hadde den ingen problemer... Det er altså bare DVD den ikke vil brenne på 8x... Jeg vet det er forskjell på hastighetene på 8x DVD og 8x cd-r, men den burde alikavel ha klart å brenne dvd`en på 4x i værtfall, (helst 8x) ettersom jeg brant cd-r på 32x... Kan det være brenneren det er noe galt med? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Tydeligvis ikke så mange som kan hjelpe deg... har du forsøkt med andre plater enn Thats Write? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Har ikke prøvd andre plater nei.. Stolte på en som skreiv i en tidligere tråd, og kjøpte kun 25 That`s Write plater... Kanskje jeg ikke skulle gjort det.. Men.. Så lenge nero ikke skriver til plata, men bare tar den speed testen, (den man kan ha, før evt simulering, brenning osv..) så trodde jeg ikke det kunne ham med plata å gjøre.. Og ettersom feilmld`a sier at den ikke får nok datastrøm fra disken til å brenne på 8x... *grrr* Halvtime på dvd, i stedet for 7-8 minutter... Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Blir det like dårlig uansett hvilken disk du brenner fra? Prøv å ha filene på en disk som står på primary-kanalen og se om det hjelper. Prøv også nye IDE-kabler dersom du har noen liggende. Har du noen mulighet til å endre cache i Nero kan det jo være greit å prøve denne til 80MB eller noe. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 32x på CD skulle vel tilsvare 4x på DVD i kB/s... Bortsett fra det så sjekker brenneren/brenneprogrammet disken på et såkalt "calibration area" før den egentlige brenningen begynner. Dette for å finne ut hvor mye "laserkraft" som trengs til akkurat den disken, samt hvilken hastighet den tåler. Det kan jo være dette som gjør at du ikke får mer enn 3-4x ? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Takker for svar, skal prøve dette når jeg kommer hjem, evt kjøpe med noen Verbatin(m?) plater å teste. Hvis ikke, formaterer jeg c: og legger inn alt på nytt. Det trengs anyway, så dette gir meg bare en ennå bedre grunn til å gjøre det.. Har fremdeles på følelsen, at det er Nero Burning ROM selv, som hindrer i å brenne på 8x, ettersom Nero CD/DVD speed, brant en testDVD på over 8x hastighet.. (8.4x tror jeg) Noen andre, free/shareware/demo brenneprogrammer som støtter DVD brenning? Lenke til kommentar
BustaH Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Takker for svar, skal prøve dette når jeg kommer hjem, evt kjøpe med noen Verbatin(m?) plater å teste. Hvis ikke, formaterer jeg c: og legger inn alt på nytt. Det trengs anyway, så dette gir meg bare en ennå bedre grunn til å gjøre det.. Har fremdeles på følelsen, at det er Nero Burning ROM selv, som hindrer i å brenne på 8x, ettersom Nero CD/DVD speed, brant en testDVD på over 8x hastighet.. (8.4x tror jeg) Noen andre, free/shareware/demo brenneprogrammer som støtter DVD brenning? Hvem version av nero bruker du ? jeg hadde også pes med det der... Fikk denne linken her av noen andre http://club.cdfreaks.com/forumdisplay.php?forumid=43 etter å ha lest der, så lasta jeg ned og la inn nero551042 og alle mine problemer ble løst Endret 10. desember 2003 av BustaH Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Bruker Nero 6.0.. Det må jeg prøve når jeg kommer hjem... Bare la du inn en litt eldre versjon av nero altså? Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Det funka!!! :D Takker for alle svar foresten.. *brenne masse dvd`er på 8x hastighet* Er det bare meg eller lukter det svidd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå