Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hehe, planlegger du 3 gpu til folding. Har du 5960x? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 7. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2017 Neida, har 2 x GTX 980 Ti pluss et Areca 1224i RAID kort og 6850K. Har jo lyst på 2 x GTX 1080 Ti, men det blir ikke enda. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Har 3 jeg, skulle ikke kjøpe flere gpu enda. Men ti er raske på folding, Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Javel ja, da fikk man svar fra nettbutikken, så det er bare å begynne å demontere hele stasen og sende HK til dem. Har en liten mistanke om at de ikke kommer til å oppleve samme problemet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Kjørte en liten debug på crashene, samme feil som skjer hver gang. Microsoft ® Windows Debugger Version 10.0.15063.468 AMD64 Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved. Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\100917-17390-01.dmp] Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available ************* Symbol Path validation summary ************** Response Time (ms) Location Deferred SRV*C:\SymCache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Symbol search path is: SRV*C:\SymCache*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Executable search path is: Windows 10 Kernel Version 15063 MP (12 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Machine Name: Kernel base = 0xfffff801`2887d000 PsLoadedModuleList = 0xfffff801`28bc95c0 Debug session time: Mon Oct 9 14:34:47.284 2017 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 0:18:23.984 Loading Kernel Symbols ............................................................... ................................................................ ................................................................ ............... Loading User Symbols Loading unloaded module list ............. ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 133, {0, 501, 500, fffff80128c5e348} ************************************************************************* *** *** *** *** *** Either you specified an unqualified symbol, or your debugger *** *** doesn't have full symbol information. Unqualified symbol *** *** resolution is turned off by default. Please either specify a *** *** fully qualified symbol module!symbolname, or enable resolution *** *** of unqualified symbols by typing ".symopt- 100". Note that *** *** enabling unqualified symbol resolution with network symbol *** *** server shares in the symbol path may cause the debugger to *** *** appear to hang for long periods of time when an incorrect *** *** symbol name is typed or the network symbol server is down. *** *** *** *** For some commands to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: TickPeriods *** *** *** ************************************************************************* Probably caused by : ntkrnlmp.exe ( nt!KeAccumulateTicks+124b88 ) Followup: MachineOwner --------- 4: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* DPC_WATCHDOG_VIOLATION (133) The DPC watchdog detected a prolonged run time at an IRQL of DISPATCH_LEVEL or above. Arguments: Arg1: 0000000000000000, A single DPC or ISR exceeded its time allotment. The offending component can usually be identified with a stack trace. Arg2: 0000000000000501, The DPC time count (in ticks). Arg3: 0000000000000500, The DPC time allotment (in ticks). Arg4: fffff80128c5e348, cast to nt!DPC_WATCHDOG_GLOBAL_TRIAGE_BLOCK, which contains additional information regarding this single DPC timeout Debugging Details: ------------------ ************************************************************************* *** *** *** *** *** Either you specified an unqualified symbol, or your debugger *** *** doesn't have full symbol information. Unqualified symbol *** *** resolution is turned off by default. Please either specify a *** *** fully qualified symbol module!symbolname, or enable resolution *** *** of unqualified symbols by typing ".symopt- 100". Note that *** *** enabling unqualified symbol resolution with network symbol *** *** server shares in the symbol path may cause the debugger to *** *** appear to hang for long periods of time when an incorrect *** *** symbol name is typed or the network symbol server is down. *** *** *** *** For some commands to work properly, your symbol path *** *** must point to .pdb files that have full type information. *** *** *** *** Certain .pdb files (such as the public OS symbols) do not *** *** contain the required information. Contact the group that *** *** provided you with these symbols if you need this command to *** *** work. *** *** *** *** Type referenced: TickPeriods *** *** *** ************************************************************************* DUMP_CLASS: 1 DUMP_QUALIFIER: 400 BUILD_VERSION_STRING: 10.0.15063.608 (WinBuild.160101.0800) DUMP_TYPE: 2 DUMP_FILE_ATTRIBUTES: 0x8 Kernel Generated Triage Dump BUGCHECK_P1: 0 BUGCHECK_P2: 501 BUGCHECK_P3: 500 BUGCHECK_P4: fffff80128c5e348 DPC_TIMEOUT_TYPE: SINGLE_DPC_TIMEOUT_EXCEEDED CPU_COUNT: c CPU_MHZ: e16 CPU_VENDOR: GenuineIntel CPU_FAMILY: 6 CPU_MODEL: 4f CPU_STEPPING: 1 CPU_MICROCODE: 6,4f,1,0 (F,M,S,R) SIG: B00001C'00000000 (cache) B00001C'00000000 (init) CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: WIN8_DRIVER_FAULT BUGCHECK_STR: 0x133 PROCESS_NAME: System CURRENT_IRQL: d ANALYSIS_SESSION_HOST: GAMER-PC ANALYSIS_SESSION_TIME: 10-09-2017 17:37:06.0431 ANALYSIS_VERSION: 10.0.15063.468 amd64fre LAST_CONTROL_TRANSFER: from fffff80128a19568 to fffff801289e9580 STACK_TEXT: ffffc601`9d64dbc8 fffff801`28a19568 : 00000000`00000133 00000000`00000000 00000000`00000501 00000000`00000500 : nt!KeBugCheckEx ffffc601`9d64dbd0 fffff801`288f2d49 : 000011dd`e16e70fc ffffc601`9d5cf180 00000000`000113ff 00000000`00000006 : nt!KeAccumulateTicks+0x124b88 ffffc601`9d64dc30 fffff801`28804676 : 000011dd`e16dd728 00000000`00100000 ffffc601`9d6469d0 ffffb28e`c26c81b0 : nt!KeClockInterruptNotify+0x599 ffffc601`9d64df40 fffff801`2888c675 : ffffb28e`c26c8100 ffffc601`9d646a50 00000000`00000000 ffffa8d4`4c8702fd : hal!HalpTimerClockInterrupt+0x56 ffffc601`9d64df70 fffff801`289eac1a : ffffc601`9d646a50 ffffb28e`c26c8100 ffffc601`9d646e60 ffffc601`9d5cf180 : nt!KiCallInterruptServiceRoutine+0xa5 ffffc601`9d64dfb0 fffff801`289eb067 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiInterruptSubDispatchNoLockNoEtw+0xea ffffc601`9d6469d0 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!KiInterruptDispatchNoLockNoEtw+0x37 STACK_COMMAND: kb THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC: 5e958d63ed6cce864bfe4c595207e0e484aa7e7c THREAD_SHA1_HASH_MOD_FUNC_OFFSET: b1ab1ad688253afe00c5b61330e101015423f505 THREAD_SHA1_HASH_MOD: e2266a530ca7fbace00cfa9add8dc0ac4504d759 FOLLOWUP_IP: nt!KeAccumulateTicks+124b88 fffff801`28a19568 cc int 3 FAULT_INSTR_CODE: f68445cc SYMBOL_STACK_INDEX: 1 SYMBOL_NAME: nt!KeAccumulateTicks+124b88 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nt IMAGE_NAME: ntkrnlmp.exe DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 59ae237e IMAGE_VERSION: 10.0.15063.608 BUCKET_ID_FUNC_OFFSET: 124b88 FAILURE_BUCKET_ID: 0x133_DPC_nt!KeAccumulateTicks BUCKET_ID: 0x133_DPC_nt!KeAccumulateTicks PRIMARY_PROBLEM_CLASS: 0x133_DPC_nt!KeAccumulateTicks TARGET_TIME: 2017-10-09T12:34:47.000Z OSBUILD: 15063 OSSERVICEPACK: 608 SERVICEPACK_NUMBER: 0 OS_REVISION: 0 SUITE_MASK: 272 PRODUCT_TYPE: 1 OSPLATFORM_TYPE: x64 OSNAME: Windows 10 OSEDITION: Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS OS_LOCALE: USER_LCID: 0 OSBUILD_TIMESTAMP: 2017-09-05 06:09:34 BUILDDATESTAMP_STR: 160101.0800 BUILDLAB_STR: WinBuild BUILDOSVER_STR: 10.0.15063.608 ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME: 689 ANALYSIS_SOURCE: KM FAILURE_ID_HASH_STRING: km:0x133_dpc_nt!keaccumulateticks FAILURE_ID_HASH: {88dc98ce-f842-4daa-98d0-858621db6b0f} Followup: MachineOwner --------- Minidump analysis.txt Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hjelper denne: https://social.technet.microsoft.com/Forums/windows/en-US/25796e60-c36a-485b-a345-2509e54c2a75/bsod-caused-by-ntkrnlmpexe?forum=w7itprogeneral Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Niks, er ikke samme feil. Jeg får DPC_WATCHDOG_VIOLATION (133) hver eneste gang. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 9. oktober 2017 Del Skrevet 9. oktober 2017 Blir du klokere på denne da: http://www.solvusoft.com/no/errors/blue-screen-errors/microsoft-corporation/windows-operating-system/bug-check-0x133-dpc-watchdog-violation/ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2017 Tja, nei, egentlig ikke. Men jeg har gjort en liten test som fortsetter i natt/morgen. PC'en funket helt normalt i nesten 5 timer etter at jeg tok ut Areca RAID kortet, så da er frågen: Er det Areca 1224-8i kortet, Areca driver (siste versjon) eller PCIe sportet som er den skyldig? Kunne ikke fortsette lenger da det er tid for å spille litt, og alle spill ligger på Areca RAID , så jeg må bruke den bærbare nå. Følg med, følg med, spennende fortsettelse i morgen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Javel, da var PC'en vært på i hele natt uten problemer, så problemet har med Areca kortet eller PCIe sporet å gjøre. Skal se om jeg får trykket Areca kortet inn i et annet PCIe spor da HK har 3 spor ledige, men jeg kan kun bruke 2 av de ledige PCIe sporene pga et PCIe spor er for nær det andre 980 Ti kortet.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Har du testet Areca kortet i en annen PC da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Nei, men jeg lurer på å bytte om kortene da jeg har et Areca kort i serveren også. På en annen side hvis jeg setter Areca kortet i PCIe spor 2 og samme feil skjer, så må jeg nesten anta at det er Areca kortet som tuller. Nekter å tro at PCIe_2 og PCIe_5 sporene har begge samme problem. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Nå har jeg satt in Areca kortet fra serveren, så får jeg se hva som skjer. Den startet i det minste noe den ikke gjorde med det andre Areca kortet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Kanskje du trenger RMA på Areca da og ikke hovedkortet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Det ser slik ut, Areca kortet er snart 4 år gammelt og jeg bor i Spania. Men jeg kjøpte kortet fra Iwill i Norge, så jeg får sjekke der tenker jeg. Uansett, for tidlig å si noe sikkert enda. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Okay, da har jeg gjort enda en liten test. Satte det Areca kortet som tullet med PC'en min inn i serveren, og den nektet å starte og viste Boot_Device" error på LED lysene. Så det blir nok RMA ja, hvis det blir godtatt da. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Så da har du funnet synderen da? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Ja, det er nok Areca kortet som er synderen, PC'en min har tuslet og gått siden jeg satte inn server Areca kortet kl 13:00. Bakdelen er at nå er serveren nede. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. oktober 2017 Del Skrevet 10. oktober 2017 Bra du slapp å sende hk inn. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 (endret) Ja, det kan man si. Men jeg må jo "skryte" litt av Iwill, de var raske å svare, så i morgen blir Areca kortet sent til dem. Areca vil enten prøve å reparere kortet eller så får jeg et nytt et. Vi får se hvordan det går. Endret 10. oktober 2017 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå