Weis Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Hei! I 2013 ble jeg sterilisert i Arendal (privat) henvist fra min fastlege. Etter operasjonen har jeg hatt smerter i den ene testikkelen. Kan ikke løfte noe tungt, da hovner testikkelen og jeg må ligge hjemme i 3-4 dager. Kan ikke trene, jogge, sexlivet er ødelagt osv. Hver gang den hovner må jeg til legevakten eller min fast lege og dette er ikke noe særlig i det hele tatt. Nå har ahus sykehuset bestemt seg og operere meg, kanskje det hjelper! Idag fikk jeg høre fra en lege v/ bedriftshelsetjeneste om NPE. Noe jeg ikke viste om. Mitt liv er jo snudd på hodet etter operasjonen. Kan jeg søke pasientskadeerstatning etter 4 år? Håper at noenoen kan bistå med litt informasjon, før jeg kontakter dem på NPE. Mvh Weis Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Fra NPE sine nettsider "3. Pasientskaden må ikke være for gammel Du kan søke om pasientskadeerstatning senest tre år etter at du burde ha forstått at det er behandlingen eller mangel på behandling som har ført til skaden. Dersom du søker for sent, sier vi at kravet er foreldet." "Hovedregelen er at et krav er foreldet etter tre år. For at foreldelsesfristen skal begynne å løpe, må erstatningssøker ha hatt kunnskap om at det foreligger en skade som har ledet til et økonomisk tap og/eller varig medisinsk invaliditet, samt kunnskap om den ansvarlige. Erstatningssøker har i denne forbindelse en viss undersøkelsesplikt. Krav som er mer enn 20 år gamle vil som hovedregel være foreldet, jfr § 9, 2. pkt i foreldelsesloven. Dette gjelder selv om erstatningssøker ikke har hatt kunnskap om skaden og den ansvarlige. Foreldelse avbrytes ved at kravet meldes til NPE." Lenke til kommentar
Drogin Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 det var da svært så mye snakk om nullpointer exceptions Lenke til kommentar
Ansatt_NPE Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hei Weis Ring vårt servicesenter på telefon 22 99 45 00. Der sitter det dyktige ansatte, som svarer på slike spørsmål flere ganger daglig. Der kan du få svar på det du lurer på, og kan ikke de svare deg så setter de deg i kontakt med noen som kan det her hos oss. Hilsen Norsk pasientskadeerstatning Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 5. oktober 2017 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg vil absolutt råde deg til å oppsøke Pasient- og brukerombudet i ditt fylke. Der har de jurist og de kan gi deg råd om hvordan du går frem videre. De har nest inntil daglig henvendelser om pasientskadeerstatning og kjenner til regelverket grundig. Det er gratis og du kan få hjelp ganske raskt. Lenke til kommentar
Weis Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Tusen takk for svaret! Det hæres bra ut Lenke til kommentar
Weis Skrevet 8. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2017 Hjertelig takk:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå