Gå til innhold

Ny PC til jul


joarpu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen erfaring med denne, men det virket som et bra tilbud.

 

Etter at Celeron prosessorene kom så elendig ut på AnandTech, så bør man ihvertfall unngå dem. Prosessoren i denne Packard Bell modellen er jo egentlig en mobil "Barton", dvs en meget bra prosessor. Den har altså 512KB level2 cache som de nyeste AMD XP prosessorene, men er noe lavere klokket.

 

Grafikkortet er ikke ment for spilling (Sis 740), men det kan man vel ikke forvente til den prisen. Det har dog eget minne på 32MB.

 

Det er 256MB minne i maskinen, noe lite kanskje, men kan utbygges til 512MB senere. Det burde være en lett oppgave.

 

Med DVD avspiller og CD brenner, 15.1" skjerm, så er det vel ganske så bra maskin.

 

Jeg ville råde deg til å dra og se på maskinen, se om den er robust og om skjermen er noe tess. Noe info om responstid og lignende fant jeg heller ikke på Packard Bell sine hjemmesider.

Lenke til kommentar

Joda, tilbudet ser bra ut det. Bruker nok en del batterier de AMD CPUene (sammenlignet med Pentium M), men til den prisen kan en ikke forvente all verden hvis en skal kjøpe nytt.

 

Ellers så må jeg si at jeg fikk meg en god latter av denne:

 

Maks oppløsning i Hz ved 1024 X 768  0 

 

På ElKjip måles da altså oppløsningen i Hz.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hei igjen

Takker for gode tilbakemeldinger.

Stusset bare på en ting på www.elkjop.no - batterilevetiden er oppgitt til 135 minutter. Er ikke dette dårlig for en vanlig bærbar? PB iGO-bærbare har jo hatt opp til 220 min. med vanlig AMD Athlon prosessor (ref. test på www.dinside.no).

Lenke til kommentar

Dette har nok med kvaliteten på batteriet å gjøre. Jo flere celler man skal ha på batteriet, jo dyrere er det å produsere. Ergo; billig PC = billig batteri = lavere kapasitet = kortere driftstid. :) Puh. Lang rekke det der. :)

 

På min T22 som jeg nå bruker har jeg PIIIm CPU, og har et 43Wh batteri. Det gir meg ca. 4 timer driftstid med WLAN og websurfing / mail. Det originale batteriet som fulgte med maskina var på 31Wh eller noe sånt. Det varte i ca. 2.5 timer. Det kan hende det lar seg gjøre å kjøpe bedre batteri til den omtalte PBen også. Sjekk med ElKjip, men ikke ta et nei for et nei. Send mail til PB også.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hei

Vurderer å kjøpe Packard Bell ENC3245, som er på tilbud på Elkjøp (se her). Er det noen som har erfaring med denne, spesielt varmeutvikling, støynivå og batterikapasitet?

Bare husk at denne maskinen ikke har TV-utgang om du har tenkt til å bruke den som filmfremviser.

 

Ei heller har den ir-port.

 

Vet ikke hva du skal bruke den til, men som skrivemaskin/surfebrett funker den nok veldig bra.

Lenke til kommentar
Packard Bell er ikke noe å satse på.. Dårlig support og ellers dårlig utstyr på PC

Der er helt sikkert bedre tilbud der ute. Men akkurat i denne prisklassen (8995,-) har jeg foreløpig ikke sett noen som kan slå PB. Du har HP, som gir mye for pengene, men vifteløsningen i deres PC'er i dette prisleie høres ut som en flymotor! Denne PC'en skal brukes på stille kontor og i lesesal, så vifteløsningen spiller en stor rolle.

 

Har sjekket med support hos PB Norge (som faktisk tok telefonen kjapt og var greie nok - om ikke akkurat noen Einstein). Kraftigere batterier er tilgjengelige hvis det er aktuelt å utvide batterilevetiden. At det ikke er TV ut er helt greit - har xbox'en min til slikt bruk :D! Verre at der ikke er integrert WLAN, men får vel kjøpe et PCMCIA kort hvis dette er absolutt nødvendig.

 

PB ENE3245 har jeg prøvd. God maskin med bra spesifikasjoner (DVD-brenner, 512 MB RAM osv.) - men plagsom vifteløsning, svakt tastatur og en tendens til å "henge" i XP under bruk (usikker på hva dette kom av). Så den ble levert tilbake.

 

Har kikket grundigere på PB maskinen. Ser bra ut til denne prisen. Tror jeg kjøper for å sjekke om vifteløsning og praktisk bruk tilfredstiller mine behov. Hvis ikke er det jo mulig å benytte seg av Elkjøps eminente 30 dagers returrett ;)

 

Skal se om jeg ikke kan legge ut noen erfaringer når jeg får kikket mer på pc'en.

Lenke til kommentar

Har nå fått testet PB ENC3245. Solid maskin som holder det den lover.

 

Skjermen er noe svak i lokket (forstyrrelser i skjermen når man trykker bak), men ikke verre enn andre maskiner. Skjermen er klar, og lyssterk. Beklageligvis kan ikke oppløsningen settes lavere enn 1024x768.

 

Tatstaturet er godt å skrive på, med god respons og uten tydelig mykhet eller svikt i platen. Museløsningen fungerte godt, men solid pekeplate, og egen vrertikal scroll-knapp. Noe "klikk-lyd" fra museknappene, men ikke irriterende.

 

Maskinen har godt med porter og overraskende god lyd med tanke på dårlig høytalerløsning (som sitter i fronten) - det eneste jeg savnet var et hjul for lydregulering. Her må man bruke Fn-tastene.

 

Så langt virker jo maskinen bra. Likevel returnerte jeg denne. Hvorfor?? Fordi PB insisterte på å installere en hårføner til å kjøle maskinen. Det er akkurat slik vifteløsningen høres ut. Så når denne PC'en skal benyttes bla. på lesesal og andre "stille" steder, så var dette uaktuelt.

 

Ja,ja ... da er det på'n igjen.

Kanskje denne kan være noe?

Lenke til kommentar

Vurderte selv Acer maskina seriøst, men endte opp med dell fordi det ble endel billigere med den konfigurasjonen jeg trengte. I tillegg var de noe mindre. Ulempen var dårligere batterikapasitet. Ser du får med ekstra batteri om du kjøper en m500 nå. Greier du deg med en litt mindre HD, 30gig feks. Så blir maskina rundt 2000kr billigere, forutsatt at du kjøper mer minne til maskina et annet sted enn hos dell.

 

Ellers er jo denne FS C1110 (demo) noe å vurdere seriøst, for den som er raskest...

 

K

Lenke til kommentar

Se litt på Tundra 1555 også da, når du først er i gang.

Denne er ihvertfall stille, har lang batterikapasitet og tråløst nettverk. Litt dyrere riktignok, men er vel den billigste Centrinoløsningen i dag. Denne er også testet her på barbara.no (Heter forøvrig også Fujitsu Siemens Amilio M7400 men koster da mer)

 

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...