Gå til innhold

Nå har Google lansert Pixel 2 og Pixel 2 XL

Anbefalte innlegg

Det jeg kunne tenke meg å se i fremtidige telefoner er muligheten til å gå bort fra irriterende fysiske SIM kort. Må da være mulig å gjøre de digitale?

Har vel vært foreslått eller kommet i enkelte smartklokker allerede. Kalles eSIM. Det kan godt hende at kommer til mobiltelefoner om ikke så lenge. Men, aldri godt å vite.

Fordelen skal visst være at kundeflukt mellom mobiloperatører kan bli betydelig "volatil". En fordel for kunder muligens, men ikke for teleoperatørene.

eSIM er støttet i 2.gen Pixel :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det et bevist valg av Google å begrense salget til noen ytterst få land, eller er det produksjonskapasiteten på fabrikkene som begrenser salgsområdene? Uansett skuffende av Google!!

Det virker som de ønsker å lage en referansetelefon, og har såvidt produksjonskapasiteten til å dekke de landene de har valgt. Selv med prisen de tar.

Jeg tror også at Pixel brukes som en slags test-platform for mange ting hos Google. Så de vil heller ha mange telefoner i ett område enn at de fordeles over mange land.

Jeg kjøper forsåvidt den forklaringen, men samtidig så virker det som at Google har denne "begrensingen" på de fleste av sine produkter (med unntak av Chromecast).

Det at de første versjonene av Pixel har en begrenset utbredelse der kjøper jeg som sagt at din forklaring kan ha noe med saken å gjøre, jeg sliter litt med å forstå begrensingen når det gjelder utbredelsen av Home-produktene. Jeg forstår at det ikke er bare bare å kjøre "assistent-delen" på all verdens språk, men det er jo bare en del av dette produktet og de fleste som vil gå for slike produkt behersker vel engels relativt brukbart.

ser for meg at det hadde blitt et voldsomt oppstyr om en tech-gigant offisielt hadde lansert en generasjon taleassistent-produkter som kun snakker engelsk her til lands, under debatten om hvorvidt norsk kommer til å dø ut.

Lenke til kommentar

Er det et bevist valg av Google å begrense salget til noen ytterst få land, eller er det produksjonskapasiteten på fabrikkene som begrenser salgsområdene? Uansett skuffende av Google!!

Det virker som de ønsker å lage en referansetelefon, og har såvidt produksjonskapasiteten til å dekke de landene de har valgt. Selv med prisen de tar.

Jeg tror også at Pixel brukes som en slags test-platform for mange ting hos Google. Så de vil heller ha mange telefoner i ett område enn at de fordeles over mange land.

Jeg kjøper forsåvidt den forklaringen, men samtidig så virker det som at Google har denne "begrensingen" på de fleste av sine produkter (med unntak av Chromecast).

Det at de første versjonene av Pixel har en begrenset utbredelse der kjøper jeg som sagt at din forklaring kan ha noe med saken å gjøre, jeg sliter litt med å forstå begrensingen når det gjelder utbredelsen av Home-produktene. Jeg forstår at det ikke er bare bare å kjøre "assistent-delen" på all verdens språk, men det er jo bare en del av dette produktet og de fleste som vil gå for slike produkt behersker vel engels relativt brukbart.

ser for meg at det hadde blitt et voldsomt oppstyr om en tech-gigant offisielt hadde lansert en generasjon taleassistent-produkter som kun snakker engelsk her til lands, under debatten om hvorvidt norsk kommer til å dø ut.

Du har rett, det vil alltid være noen kverulanter som vil prøve å lufte stemmen sin, men er egentlig problemet så stort.

iPhone med sin "Siri" har nå visse tjenester som fungerer på norsk andre tjenester fungerer ikke på norsk ser det ut som. Jeg er selv ikke iPhonebruker, og infoen vedrørende Siri er hentet fra apple.com.

Som sagt noen få vil heve stemmen sin hvis denne tjenesten bare er på engelsk, men jeg antar at hvis markedet for "Google-produkter" (ikke bare Pixel) blir stort nok så er muligheten for en fornorskning av tjenestene til stede.

Det er flere Googleprodukter som jeg finner av interesse (Pixel 2 er ikke på toppen der) og hvis alternativene er engelsk taleassistent eller ingen tilgang på produktene så er valget enkelt.

Multicom har nå satt priser, og det er til å bli uvell av. Ugh. https://www.multicom.no/searchresult.aspx?q=kw:pixel%202

Si meg, får du opp prisene på Google Pixel 2 når du klikker deg inn på ovennevnte link? Det får nemlig ikke jeg.

Prisen står der og de er nær opptil de siste iPhoneprisene.

Det jeg ser kan bli et problem med å kjøpe fra Multicom eller andre norske aktører er vel det at det sannsynligvis er "gråimport" (butikken selv som importerer) og selv om kjøpsrettighetene etter norsk lov er der så er seriøsiteten til den enkelte butikk viktig. Det er ikke bare å sende telefonen til et norsk serviceverksted på samme måten som med "vanlig" importerte telefoner.

Lenke til kommentar

Det jeg ser kan bli et problem med å kjøpe fra Multicom eller andre norske aktører er vel det at det sannsynligvis er "gråimport" (butikken selv som importerer) og selv om kjøpsrettighetene etter norsk lov er der så er seriøsiteten til den enkelte butikk viktig. Det er ikke bare å sende telefonen til et norsk serviceverksted på samme måten som med "vanlig" importerte telefoner.

Har tenkt på det samme selv. Er det noen måte å finne ut hvor Multicom/gråimportørene kjøper fra? For hvis de kjøper fra Google selv så er det jo relativt enkel sak under Googles garanti, men ellers må de jo ha et verksted de kontakter.

Forøvrig så er akkurat det emnet her en god grunn til å ikke kjøpe (egentlig aldri) telefon fra CDON. Verste kundeservicen jeg har vært borti. Bruker heller flere kroner andre steder enn å støtte de igjen.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme selv. Er det noen måte å finne ut hvor Multicom/gråimportørene kjøper fra? For hvis de kjøper fra Google selv så er det jo relativt enkel sak under Googles garanti, men ellers må de jo ha et verksted de kontakter.

Jeg er ikke overbevist om at det er så enkelt. Hvis Multicom driver seriøst (jeg har ingen personlig kjennskap til Multicom) så er det kanskje ikke et problem, men det jeg er sikkert på er at hvis det er behov for å reklamere på en Pixel2 kjøpt fra Multicom så blir det en sak mellom kjøper og Multicom. Google selv kommer nok ikke til å gjøre noe med produkter som er importert utenfor deres salgskanal.

Jeg kan ta en eksempel som jeg selv opplevde, selv om det er pluss ti år siden.

Jeg kjøpte en Sony Ericsson fra Komplett til et familiemedlem. Etter en tid så fikk vedkommende problemer med telefonen (den døde), jeg sjekket Komplett sine sider og fant ut at telefoner til SE skulle sendes til et verksted som SE hadde avtale med.

Noen dager senere så kom telefonen i retur fra verkstedet med beskjed at de nektet å se på telefonen siden den var beregnet på det franske markedet.

Jeg kontaktet så Komplett som bekreftet at dette var en "gråimportert" telefon, og Komplett var særdeles velvillige oven for problemet. De sendte meg en ny telefon og hadde intet ønske om å få den "døde" telefonen tilbake.

Komplett viste en god kundebehandling her, men jeg vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å kjøpe en så dyr telefon fra en liten aktør i markedet hvis jeg i utgangspunktet viste at det var "gråimport".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...